ЗА ВОЛАНОМ БУСА И У ОСМОЈ ДЕЦЕНИЈИ: Нема никакве старосне границе за професионалне возаче

Б. Борисављевић

27. 09. 2024. у 12:04

ПРОБЛЕМ недостатка возача присутан је годинама уназад. Они млађи одлазе у иностранство због, како кажу, већих зарада. Аутопревозници, углавном приватни, су зато принуђени да увозе радну снагу из иностранства, али и да запошљавају пензионере. Тако се, свакодневно, у возилима јавног превоза за воланом могу видети "седе главе". Иако се често поставља питање да ли постоји старосна граница за посао возача, ако је здрав, том питању нема места.

ЗА ВОЛАНОМ БУСА И У ОСМОЈ ДЕЦЕНИЈИ: Нема никакве старосне границе за професионалне возаче

Фото: Танјуг

Важећи прописи кажу да, ако професинални возач има "дијагнозу" да је здрав, нема ограничења у броју година. Лекарски прегледи професионалаца уређени Законом о безбедности саобраћаја на путевима и правилником који је донет од стране надлежних медицинских институција. Прописано је да по "здравствени печат" професионални возач иде најмање на три године, док лекарско уверење оних који превозе децу не сме бити старије од годину дана.

У пракси се дешава да, код приватних превозника на списку запослених има и оних који су дубоко зашли у осму деценију. Газдама то одговара јер их, најчешће, плаћају по сату и немају издатке за уплату пензијског и здравственог осигурања.

ДЕВЕТ САТИ НА ПОСЛУ

Професионални возачи не могу да возе дуже од девет сати, а обавезни су да после прва четири и по сата праве паузу од најмање 45 минута.

Прописана брзина аутобуса при организованом превозу деце је ограничена на 70, а на ауто-путу 90 километара на сат. Професионални возач који управља аутобусом мора да носи са собом фотокопију лекарског уверења о способности, као и доказ да је пре започињања радног дана у којем се обавља превоз користио одмор у трајању од најмање 11 часова.

Према речима проф. др Александра Миловановића, директора Института медицине рада Србије "Др Драгомир Карајовић", у односу на возаче аматере, професионалци морају да прођу додатне прегледе. Тако, рецимо возач аматер може бити потпуно глув док његов колега професионалац на сме да има ту аномалију. Доктор Миловановић, истиче да ако возач има здравствене тегобе, треба сам да се јави лекару. Такође, на систематском мора пријавити ако има неко оболење као што је, рецимо, епилепсија.

- Осим основног прегледа, за професионалне возаче треба да буде укључен и ЕКГ ради откривања нерешених стања са срцем који могу довести до акутног срчаног застоја, као и прегледе за компликације везане за дијабетес, као што су ретинопатија и полинеуропатија - наводи др Миловановић. - Обавезан би требало да и преглед који може да утврди поремећаје спавања у будном стању. Како би прошао преглед такав возач мора да пије прописане лекове и да користи помагала за спавање.

Он је указао да ће се у наредном периоду на листи обавезних прегледа наћи и процена неуролога о стању нерава након компликација примарних болести. То је пракса у земљама Европске уније већ деценију, али и један од услова које ми морамо да испунимо.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
МЛАДИЋИ РОЂЕНИ ОВЕ ГОДИНЕ ЋЕ ПРВИ У ВОЈСКУ: Генерал Мојсиловић открио све детаље о служењу војног рока

МЛАДИЋИ РОЂЕНИ ОВЕ ГОДИНЕ ЋЕ ПРВИ У ВОЈСКУ: Генерал Мојсиловић открио све детаље о служењу војног рока

НАЧЕЛНИК Генералштаба Војске Србије генерал Милан Мојсиловић рекао је у емисији "Таковска 10" да Србија касни са увођењем обавезне војне обавезе. Суштина је да се изгради одбрамбени капацитет Србије, сваки дан и сваку годину коју чекамо, губимо генерације младих војника, рекао је генерал Мојсиловић. У једној класи рачунамо до 20.000 војника-регрута, на годишњем нивоу, два и по месеца по пет хиљада њих у једној класи, односно циклусу, рекао је Мојсиловић уз напомену да ће прво бити регрутовани млађи војници, почев од 2006. годишта.

25. 09. 2024. у 22:01

Коментари (0)

ТУРИЗАМ КАО ФАКТОР МИРА: Образовно и духовно искуство које шири ум