СТОМАТОЛОЗИМА ОЦЕНА - 4,6: Београђани задовољни радом ове службе у здравственим установама

Бранка Борисављевић

23. 10. 2025. у 16:30

СТОМАТОЛОЗИ у домовима здравља "положили су" прошлу годину са одличним успехом.

СТОМАТОЛОЗИМА ОЦЕНА - 4,6: Београђани задовољни радом ове службе у здравственим установама

Стоматолошка ординација "Мажестик", Фото М. Анђела

 У истраживању испитивања задовољства корисника које су, у циљу унапређења квалитета здравствене заштите, здравствене установе у обавези да раде једном годишње, стоматолошке службе су добиле оцену 4,64. Највише оцене су добили домови здравља Гроцка и Обреновац, док су најниже, али и даље високе забележене у домомовима здравља Палилула и Савски венац.

По методологији коју утврђују Министарство здравља и Институт за јавно здравље Србије "Др Милан Јовановић Батут", Градски завод за јавно здравље Београд анализирао је резултате истраживања задовољства корисника стоматолошком здравственом заштитом у 17 домова здравља и три завода. Узорак на коме је рађено имао је 651 испитаника.

- Резултати су показали да је чак 93 одсто испитаника навело је да је задовољно или веома задовољно радом стоматолошке службе, док је незадовољних било свега 1,2 одсто - наводи се у извештају ГЗЈЗ. - Просечна оцена износила је 4,64, што је нешто мање у односу на претходну годину 4,75, али задовољство грађана остаје стабилно и на високом нивоу.

Рад стоматолога најбоље је оцењен у сегментима објашњења интервенција и информисања о стању оралног здравља, док су најниже оцене дате редовности позива на превентивне прегледе и стању опреме. Истраживање је показало и недовољну информисаност грађана о трошковима стоматолошких услуга - скоро половина испитаника није знала да ли се плаћају поједине интервенције.

- Један од важних налаза истраживања односи се на разлоге због којих грађани не одлазе редовно код стоматолога - кажу у ГЗЈЗ. - Као најчешћи разлог испитаници су навели недостатак личног времена, што је истакла трећина анкетираних. Осим тога, сваки седми испитаник као препреку редовним посетама наводи финансијске разлоге, што указује да економски фактори и даље представљају значајан изазов за део становништва.

Резултати истраживања су показали да поред унапређења организације рада стоматолошке службе, посебан значај има и промоција редовних прегледа и едукација грађана о важности превентивних посета за очување оралног здравља.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Коментари (0)

СУПЕР АКЦИЈА, ОПРЕМИТЕ ДОМ И УШТЕДИТЕ И ПРЕКО 40%