НАЈВИШЕ ГИНУ СТАРИ: Од свих погинулих у саобраћајним инцидентима за последње три године, чак 43 одсто чине пешаци
ОД 2016. до 2019. чак 43 одсто свих погинулих у саобраћајним незгодама, у Београду чине пешаци. Од укупног броја настрадалих пешака 15 одсто чине деца, а 23 одсто старији од 65 година!

Фото В. Н.
Ове податке изнели су стручњаци са Саобраћајног факултета у Београду, где је већ неколико седмица уназад организовано шест стручних скупова - округлих столова, у циљу усаглашавања делова Стратегије безбедности саобраћаја Београда од 2021. до 2025. Једна од радионица била је посвећена и безбедности пешака у нашем главном граду.
Стручњаци Саобраћајног факултета који, за потребе града припремају предлог Стратегије, урадили су обимно истраживање свих саобраћајних незгода у којима су страдали пешаци у саобраћају у Београду, у последњих 10 година. Према речима руководиоца овог истраживања, професора др Крста Липовца, шефа Катедре за безбедност саобраћаја, од 2010. до 2019. године, у престоници је погинуло 1.539 пешака, што чини око 25 одсто свих погинулих у саобраћају, односно 29 одсто свих погинулих пешака у Србији. Око два одсто погинулих и 15 одсто повређених пешака, била су деца до 14 година.

Фото В. Н.
Играње деце на коловозу и истрчавање испред возила били су узрок око седам одсто ових незгода, док су у 10 одсто случајева деца ступала на коловоз између паркираних или заустављених возила.
- У 26 одсто случајева најмлађи пешаци страдају због ступања на коловоз, а да се претходно нису уверили да безбедно могу прећи улицу. У 32 одсто ситуација, незаустављање возила испред пешачког прелаза разлог је незгода у којима страдају деца. Најчешћи тип незгода у којима су учествовали малишани од 2016. до 2019. био је прелазак пешака преко улице ван раскрснице (53 одсто случајева) и прелазак пешака преко улице у раскрсници (око 16 одсто случајева) - истиче проф. Липовац.
Стручњаци су сагласни да је, за смањивање страдања деце - пешака у саобраћају, потребно околину прилагођавати деци, али и најмлађе прилагођавати околини. При томе је неопходно у праксу увести нов концепт одговорности за безбедност саобраћаја. Уместо само правне одговорности појединаца, учесника незгоде, треба све више истицати стручну, моралну, професионалну и политичку одговорност креатора система.
ПРЕЛАЗАК НА ЦРВЕНО
ОКО 37 одсто мушкараца и 31 одсто жена прелази улицу ван пешачког прелаза. Са друге стране око 23 одсто пешака прелази улицу на црвено светло, а 47 одсто возача не пропушта пешаке на обележеном пешачком прелазу.
Статистика је нарочито "црна" када су најстарији суграђани у питању. Око 50 одсто свих погинулих и 23 одсто повређених пешака били су старији суграђани (65+ година), који чине 16 одсто становника. Око 21 одсто погинулих и 38 одсто повређених пешака који су били старији од 65 година, оборени су на пешачком прелазу! Они најчешће страдају при преласку улице ван раскрснице, током кретања у ноћним условима и у зонама стајалишта јавног превоза.
- У 1361 случају возачи нису зауставили возило испред пешачког прелаза, а у 139 случајева возачи су били у алкохолисаном стању. Прекорачење брзине је у вези са настанком 45 незгоде, а у 29 незгода неискуство возача. Пешаци су, у чак 749 случајева, неопрезно ступали на коловоз, а у 170 прелазили коловоз на црвено светло на семафору - говори саговорник "Новости".
Највише погинулих пешака, око 18 одсто је на општини Чукарица. Затим следе Нови Београд, Вождовац, Земун и Палилула. Најмање погинулих је у Сопоту. Старији мушкарци чешће гину од жена, и то у периоду од 17 до 20 сати. Уједно, међу повређеним пешацима највише је жена старости од 30 до 65 година, и то у истом временском периоду. Према месецима, пешаци највише страдају у октобру и септембру, а онда у новембру и августу. Среда је дан када пешаци највише страдају, затим следи четвртак, па понедељак и петак.

ВЕШТАК ОТКРИО ЈЕЗИВЕ ДЕТАЉЕ О ДЕЧАКУ УБИЦИ: Ево зашто је Коста пуцао на чувара школе, није га потресло сазнање кога је све убио
ЗАКЉУЧИЛИ смо да је Коста био способан да управља својим поступцима у време извршења злочина и да та способност није била битно смањена. Постоји једна краткотрајна ометеност, за период у учионици за који он каже да нема сећања, али он је све радио по плану. То указује да је он управљао својим поступцима.
05. 06. 2025. у 17:05

СРПСКА ПОСЛА: Никола Јокић запањио свет! Вратио се у Србију и урадио ОВО (ВИДЕО)
НИКОЛА Јокић је најбољи кошаркаш планете, али дајте му лопту и биће најбољи у сваком спорту. То је показао још једном.
08. 06. 2025. у 08:54

ВРТОГЛАВА СУМА: Колику националну пензију прима Љиљана Благојевић
ЈЕДНА од наших најистакнутијих драмских уметница Љиљана Благојевић отишла је у пензију, а налази се међу двадесетчетворо уметника, који ће примају националну пензију за допринос култури.
07. 06. 2025. у 11:30
Коментари (0)