УЛИЦА ДЕО "ЛАНЦА СМРТИ": Проф. др Крсто Липовац анализира две несреће на правцу из Пожешке ка укључењу на Булевар војводе Мишића
ПРАВАЦ из Пожешке ка укључењу на Булевар војводе Мишића, а онда на Мост на Ади, претендује да постане црна тачка у граду. За само два месеца овде су се догодиле две саобраћајне незгоде са смртним исходом.
У уторак по подне овде је погинуо дечак (16) на месту сувозача, који је прешао у супротну траку и сударио се са возилом које се кретало том траком. Почетком новембра, у веома сличној несрећи на истом месту настрадао је возач (19). Осим личне одговорности, очигледно је да би требало испитати и друге околности.
- После сваке незгоде у којима има погинулих, обавеза управљача пута је да наручи независну анализу утицаја пута на настанак и тежину саобраћајне незгоде са погинулима - каже, за "Новости", др Крсто Липовац, шеф Катедре за безбедност саобраћаја на Саобраћајном факултету.
Искусни возачи знају да је ова деоница проблематична, па добро пазе како возе. Признају да имају проблема на овом делу Пожешке и да "лако може да се излети из своје траке и залута у траку за супротан смер".
Професор Липовац, подсећа да највећи број незгода има више утицајних фактора и да је у највећем броју случајева човек најважнији за настанак незгода. Ипак, напомиње да се део утицајних фактора односи на возило, пут и окружење.
- Независна оцена пута после несреће требало би да процени постоје ли шансе да се пут унапреди, како би се ризици смањили у будућности. Али не само ту, већ и на другим сличним локацијама - појашњава професор. Са друге стране, ове независне оцене унапређују наша знања и разумевање проблема безбедности саобраћаја, а могу да покрену измену прописа - наводи саговорник "Новости".
На основу такве анализе, независни оцењивачи би требало да дају препоруке за унапређење пута. Мада су могућности унапређења на конкретном месту у Пожешкој мале, препоруке би се могле односити на промену ширина саобраћајних трака, можда смањивање броја саобраћајних трака, постављање заштитних ограда између коловозних трака и слично. Са друге стране, могло би се размислити о оправданости примене одређених мера смиривања саобраћаја и смањивања брзине, пре уласка на ову деоницу пута као што су постављање вибро-трака, посебне ознаке на коловозу, које визуелно подстичу возаче да смање брзину.
ГЕОМЕТРИЈА ПУТА
Према професоровим речима, ако се пут испитује требало би преиспитати његову геометрију, радијусе кривина, попречне нагибе коловоза, ширине саобраћајних трака и витоперење коловоза (промена смера нагиба коловоза).
Препоручујемо
КОМБИ УДАРИО ПЕШАКА У ДОБАНОВЦИМА: Мушкарац (60) тешко повређен - у критичном је стању
25. 12. 2020. у 21:34
ДЕВОЈКА ПОВРЕЂЕНА У СУДАРУ: Бурна ноћ у престоници, две саобраћајне несреће у Београду
25. 12. 2020. у 07:32
УКРАЈИНА У РАТ ПОСЛАЛА РОБОТЕ БЕЗ ИЈЕДНОГ ЧОВЕКА: Битка добила неочекивани исход (ВИДЕО)
БРИГАДА Украјинске националне гарде известила је о успешном нападу у коме су учествовали само роботи - од копнених робота наоружаних митраљезима до летелица борбених дронова. Ови роботи су напали руске положаје у Харковској области, на северу Украјине, и - победили.
27. 12. 2024. у 09:04
ДРАМА У КОМШИЛУКУ: Откривена непозната летелица, становници упозорени да потраже склоништа
РУМУНСКИ радарски системи открили су синоћ мали летећи објекат, за који се сумња да је дрон, који је ушао у национални ваздушни простор до шест километара у југоисточном округу Тулчеа, саопштило је министарство одбране Румуније.
27. 12. 2024. у 09:23
БИЉАНА О РАЗВОДУ: Боље болан крај, него бол без краја
БИЉАНА је недавно прокоментарисала епидемију развода на домаћој естради.
27. 12. 2024. у 22:26
Коментари (2)