БУСПЛУС ОДЛАЗИ У ИСТОРИЈУ: Расписује се тендер, градски превоз у Београду очекују велике промене!
НА конференцији у Старом двору најављено је да ће тендер за наплату карата и управљање возилима јавног превоза у Београду бити расписан сутра, а нови партнер биће изабран на период од 13 година.

Фото Н. Фифић
Рок за пријаву на тендер је 25. фебруар, а биће спроведен по моделу јавно-приватног партнерства којем је претходила студија о јавном превозу у главном граду коју је израдио Саобраћајни факултет Универзитета у Београду.
У оквиру те студије извршена је анализа постојећег стања система и дати предлози како да се кроз нови уговор обезбеде већи приходи од наплате карата, а систем унапреди и модернизује у складу са развојем технологије.
- Од сутра Бусплус одлази у историју. Тражићемо партнера штитећи интересе Града - рекао је заменик градоначелника Горан Весић и додао да је Град прихватио све сугестије Саобраћајног факултета.
Весић је појаснио и да новим уговором, у односу на претходни, предвиђен мањи проценат накнаде за приватног оператора од максималних 7,92 одсто уместо 8,53 одсто.
- Да је у претходном уговору накнада за приватног оператора спроведена по нижем проценту Град Београд би уштедео 3.459.119 евра - рекао је Весић и додао да су за тај новац могла да се изграде два вртића.
Весић је додао и да осим мање провизије, предвиђен и лимит на зараду приватног партнера и додао да, уколико приходи од продаје карата пређу 900 милиона динара месечно, приватни партнер неће моћи да добије више од три одсто провизије.
Како је речено, од новог партнера очекује се и већи обим услуге - већи број возила (2.151 у односу на 1.853), већи број контролора (300 контролора у односу на 200), већи број продајних места за допуну карата (минимум 1.500 у односу на 800), као и дуже радно време места за издавање персонализованих картица.
Такође, очекује се унапређење функционалности система и опреме - могућност плаћања мобилним телефоном путем апликације којом ће бити могуће и информисање путника у реалном времену о застојима, променама, изменама реда вожње, као и слање обавештења везаних за истицање, допуну или валидацију персонализоване или неперсонализоване картице.
У новом уговору предвиђено је и да у случају потребе за већим бројем контролора, Град може самостално да их ангажује чиме се, како је речено, постиже далеко већа флексибилност и оптимизација целог система.
Осим тога, предвиђено је да приватни партнер учествује у додатним трошковима у случају ангажовања додатних контролора у истом проценту као што је и проценат накнаде од прихода од продаје карата, за разлику од пре када није постојала могућност додатног ангажовања контролора због чега је, напоменуто је, Град трпео велике губитке.
Градски секретар за јавни превоз Јовица Васиљевић каже да се од новог партнера очекује модернизација система у складу са развојем технологије.
Граду је по истеку уговора предата опрема која је иницијално имплементирана пре 10 година. У новом уговору је дефинисан период важења од 13 година и уводи се обавеза замене опреме која је из било ког разлога нефункционална - квар, оштецење или слично - рекао је Васиљевић.
Тиме се, додао је, очекује да ће се за период трајања уговора целокупна опрема у потпуности заменити и да ће у тренутку завршетка уговора Град имати на располагању технолошки функционалан систем са савременом опремом.
У септембру ове године истекао је десетогодишњи уговор који је Град Београд имао са фирмом "Апекс солушн" која је направила Бусплус систем за наплату карата и управљање возилима у јавном превозу у престоници, али је због епидемије корона вируса уговор продужен до завршетка процеса избора новог партнера у складу са законом.
(Пинк)
Препоручујемо

КОРОНА ШОПИНГ У БЕОГРАДУ: Поново гужве и непоштовање дистанце због куповине (ФОТО)
27. 12. 2020. у 17:02

МЛАДИЋ КРВАВОГ ЛИЦА УЛЕТЕО У АУТОБУС! Јуриле га наоружане особе, возач ГСП га спасао
27. 12. 2020. у 19:45

ВЕШТАК ОТКРИО ЈЕЗИВЕ ДЕТАЉЕ О ДЕЧАКУ УБИЦИ: Ево зашто је Коста пуцао на чувара школе, није га потресло сазнање кога је све убио
ЗАКЉУЧИЛИ смо да је Коста био способан да управља својим поступцима у време извршења злочина и да та способност није била битно смањена. Постоји једна краткотрајна ометеност, за период у учионици за који он каже да нема сећања, али он је све радио по плану. То указује да је он управљао својим поступцима.
05. 06. 2025. у 17:05

СРПСКА ПОСЛА: Никола Јокић запањио свет! Вратио се у Србију и урадио ОВО (ВИДЕО)
НИКОЛА Јокић је најбољи кошаркаш планете, али дајте му лопту и биће најбољи у сваком спорту. То је показао још једном.
08. 06. 2025. у 08:54

ВРТОГЛАВА СУМА: Колику националну пензију прима Љиљана Благојевић
ЈЕДНА од наших најистакнутијих драмских уметница Љиљана Благојевић отишла је у пензију, а налази се међу двадесетчетворо уметника, који ће примају националну пензију за допринос култури.
07. 06. 2025. у 11:30
Коментари (2)