СВАКИ ШЕСТИ ЗА ВОЛАНОМ ПОСЛЕ ПИЋА: Резултати међународног истраживања у 39 земаља показали наше предности и заостатке

В.Ц.С.

08. 11. 2024. у 17:05

СВАКИ шести испитаник у Србији признаје да је сео за волан пошто је пио алкохол, без обзира на количину! Ово је више од европског просека (сваки седми у ЕУ), судећи по резултатима међународног истраживања које је објавила Агенција за безбедност саобраћаја. У истраживању ЕСРА3 учествовало је 39 држава са пет континената, а међу њима и наша.

СВАКИ ШЕСТИ ЗА ВОЛАНОМ ПОСЛЕ ПИЋА: Резултати међународног истраживања у 39 земаља показали наше предности и заостатке

FOTO: Arhiva novosti

Вид превоза који је код нас оцењен као безбеднији у односу на европски просек јесте путнички аутомобил, а као најнебезбеднији и код нас и у Европи - електрични тротинет.

- Осећај безбедности испитаника у Србији прошле године је повећан у свим видовима кретања у односу на 2018, са изузетком јавног превоза - наводе у Агенцији. - Највећа разлика у односу на Европу је у томе што наши путници на задњем седишту значајно мање користе сигурносни појас (скоро две трећине не користи код нас, а у ЕУ 32 одсто). Нулту толеранцију алкохола за возаче са пробном возачком дозволом подржава 92 одсто домаћих испитаника, а када су у питању сви возачи моторних возила 75 одсто. Ове вредности су веће у односу на европски просек.

Истраживање је показало и да наши возачи више користе мобилни током вожње него у ЕУ, али мање него пре шест година. Чак 36,9 одсто је бар једном разговарало држећи телефон усред саобраћаја, а четвртина је слала поруке или прелиставала садржаје на друштвеним мрежама! Такође, наши пешаци признају да чешће од европских прелазе улицу ван пешачког прелаза, а чак 77,9 одсто на улици чита поруке и прелистава друштвене мреже, што је за чак седам одсто више него пре шест година!

БОЉА ПОЛИЦИЈСКА КОНТРОЛА

У нашој држави је израженија улога полиције и њеног рада, у односу на друге анкетиране земље. Четири од 10 испитаника каже како је велика вероватноћа да ће га полиција контролисати за употребу сигурносног појаса и поштовање ограничења брзине. У односу на европске испитанике, овдашњи чешће оцењују и путну инфраструктуру као небезбедну, посебно пешаци и бициклисти.

Без кациге бицикл вози 83,4 одсто испитаних, што је више него 2018. и за чак 20 одсто више него у Европи. Ништа боља ситуација није ни када је у питању вожња електричног тротинета (76 одсто без кациге), а 61,8 одсто вози по тротоару иако не би смела. Вожња електричних тротинета је дупло мање заступљена овде него у ЕУ. Наиме, један од 10 испитаника у Србији каже да је возио овај тротинет у последњих годину дана, док је европски просек између два и десет.

- Поређење са другим земљама нам је важно како бисмо донели закључке о слабостима нашег система пре него што се десе саобраћајне незгоде. Исто истраживање је спроведено 2018. године, па је могуће проценити колико смо као нација променили ставове и навике у саобраћају - кажу у Агенцији.

МАЊЕ УМОРНИ

ПРОБЛЕМ вожње под утицајем умора мање је изражен у Србији (14,7 одсто је бар једном било уморно за време вожње), у односу на европски просек (18,4 одсто). То, сматрају у Агенцији, може бити заслуга и препознатљиве кампање "Вози одморан", која се већ годинама спроводи у Србији.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
УКРАЈИНА ДОБИЈА ЗАБРАНУ 20 ГОДИНА! Трампов предлог: Ако им се не свиђа, имамо и другу варијанту

УКРАЈИНА ДОБИЈА ЗАБРАНУ 20 ГОДИНА! Трампов предлог: "Ако им се не свиђа, имамо и другу варијанту"

ИАКО ће у Овални кабинет Беле куће ући тек за два и по месеца, већ су почеле анализе може ли Доналд Трамп испунити предизборна обећања и донети мир Украјини и Блиском истоку. Према писању "Вол стрит џорнала", који се позива на изворе блиске Трампу, саветници новоизабраног председника нуде замрзавање рата дуж прве линије, консолидацију окупираних територија за Русију, демилитаризовану зону и заустављање интеграције Кијева у НАТО на 20 година.

08. 11. 2024. у 09:02

Коментари (0)

ТАЈНА КВАЛИТЕТА КАФЕ: Бенефити од зрна до шољице