ОВО МНОГИ ПУТНИЦИ НЕ ЗНАЈУ: Ако нешто крене по злу, обратите се само њима

В.Н.

09. 07. 2025. у 18:59

УСЛЕД непредвиђених околности на аеродромима широм света путници нису баш најбоље упознати са својим правима, те неретко не знају коме тачно треба да се обрате, као и колико је заправо важно изабрати одговорну авио-компанију.

ОВО МНОГИ ПУТНИЦИ НЕ ЗНАЈУ: Ако нешто крене по злу, обратите се само њима

Foto: D. Milovanović

Путовања су за многе синоним за нове почетке, сусрете, одморе, авантуре. Лети, док терминали бележе свој најдинамичнији темпо и поред најбоље организације дешавају се непредвиђене околности. 

Иако авио-компаније и аеродроми заједно учествују у стварању путничког искуства, њихове улоге и надлежности су углавном јасно разграничене. Разумевање тих разлика омогућава да у непредвиђеним ситуацијама брже дођемо до решења и лакше наставимо путовање. 

Мудро бирајте партнера 

Када купите авионску карту, не обезбеђујете само место на лету, већ улазите у краткорочно "партнерство" са авио-компанијом. Разлике између традиционалних и ниско-тарифних компанија нису само у цени, већ и у одговорности у непредвиђеним ситуацијама, па је веома важно да се на време и детаљно информишете о условима путовања, односно да за себе изаберете "партнера" у кога имате највише поверења. 

FOTO: Tanjug/AP

Традиционалне авио-компаније попут Ер Србије  ће у случају кашњења, промене или отказивања лета, предузети све неопходне кораке како би путницима омогућиле алтернативна решења и превезле их до изабране дестинације. То често није случај са ниско-тарифним авио-компанијама. У тим ситуацијама постаје јасније зашто треба мудро бирати „партнера" за своја путовања.

Паметно се пакујте

Додатне трошкове нико не воли, а они су чест пратилац путовања. Да бисте их избегли потрудите се да се још приликом куповине авио-карте детаљно и добро информишете о правилима која морате поштовати као и додатним могућностима. То се посебно односи на пртљаг, за који путници кажу да често представља извор додатних трошкова. 

Авио-компаније имају јасно прописана правила за дозвољене количине и димензије ручног и предатог пртљага, као и  у вези са њиховим евентуалним оштећењима. Важно је пре поласка на пут упознати се са тим правилима, као и правима у вези са надокнадом приликом евентуалних оштећења пртљага. 

Чија је одговорност пртљаг?

Када је пртљаг у питању одговорност аеродрома и авио-компанија се преплиће. Као што смо навели, правила пртљага дефинише авио-компанија, али физичко руковање њиме обавља специјализована служба земаљског опслуживања на аеродрому. 

Фото: Илустрација/Unsplash

Уколико се догоди да пртљаг касни или није испоручен путнику након слетања, најпре треба контактирати аеродромску службу „изгубљено-нађено", која ће прикупити релевантне информације и покренути процедуру за лоцирање. Међутим, одговорност према путнику, као крајњем кориснику услуге, задржава авио-компанија, која ће пратити процес и моћи да одговори на евентуалне захтеве и жалбе. Накнада штете је такође у домену авио-компаније, у складу са прописаним правилима. 

Аеродром - место састанака и растанака

Од доласка на аеродром са кога ће се реализовати ваш лет, па до уласка у авион одабране авио-компаније, одговорност за ваше задовољство носи аеродром. Функционисање терминала, проток и обавештавање путника, безбедносна и пасошка контрола, понуда хране и пића, као и други садржаји, зависе искључиво од аеродрома и на то авио-компаније немају никаквог утицаја. 

Уколико, на пример, наиђете на потешкоће у проналажењу излаза за укрцавање, инфо-табла не функционише или подаци нису исправни, лифт не ради, клима превише или премало хлади, нема довољно места за седење, право место за приговор је аеродромска служба. 

Фото: Пиксабеј

У Србији постоје три међународна аеродрома са којих се реализују летови широм Европе и света. Авио-компаније које са њих лете, међу којима је најдоминантнија српска национална авио-компанија Ер Србија, одговорне су за планирање летова, безбедност летелица и љубазност посаде, док аеродроми треба да обезбеде функционалну инфраструктуру на земљи и пријатан амбијент за путнике. 

Јасна подела улога  лакше решење

Разумевање разлика између одговорности авио-компанија и аеродрома кључно је за ефикасно решавање непредвиђених ситуација. Избор поузданог партнера, попут традиционалних авио-компанија, може у великој мери олакшати путовање и обезбедити подршку када нешто не иде по плану. Јасна подела улога омогућава брже проналажење решења и доприноси томе да путничко искуство остане пријатно, чак и у изазовним околностима.

(Информер)

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
ТРАМП ОТКРИО КОЛИКО ЉУДИ НЕДЕЉНО ГИНЕ У УКРАЈИНИ: Путин убија много украјинских војника

ТРАМП ОТКРИО КОЛИКО ЉУДИ НЕДЕЉНО ГИНЕ У УКРАЈИНИ: "Путин убија много украјинских војника"

ПРЕДСЕДНИК Сједињених Америчких Држава Доналд Трамп изјавио је данас да је незадовољан понашањем руског председника Владимира Путина и навео да разматра нове санкције против Русије.

08. 07. 2025. у 20:36

СКАНДАЛ! ПЛЕНКОВИЋ О УСТАШКОМ КОНЦЕРТУ ТОМПСОНА: Поносни смо, једино он може да окупи пола милиона

СКАНДАЛ! ПЛЕНКОВИЋ О УСТАШКОМ КОНЦЕРТУ ТОМПСОНА: "Поносни смо, једино он може да окупи пола милиона"

ПРЕМИЈЕР Хрватске Андреј Пленковић одржао је конференцију за медије након седнице Председништва Хрватске демократске заједнице (ХДЗ). Главна тема била је концерт Марка Перковића Томпсона на Хиподрому и усташка иконографија која се тамо могла видети, али и чути.

07. 07. 2025. у 18:33

Коментари (0)

15 година извештавања о одрживом пословању