ЛАЗАНСКИ САОПШТИО СЈАЈНЕ ВЕСТИ: Страна земља купује српско оклопно возило "Лазар 3"
ТУРКМЕНИСТАН је прва страна држава која је купила српско борбено оклопно возило "Лазар 3".
Због његове брзине и мобилности, амбасадор Србије у Русији, Мирослав Лазански, који је истовремено и амбасадор и у Туркменистану, то возило назива "српском формулом један" у категорији оклопних борбених возила и оцењује да је продаја "Лазара 3" још једна велика победа српске војне индустрије.
- Велика вест за српску војну индустрију и за привреду Србије јесте да је компанија "Југоимпорт СДПР", која је иначе интегратор војне индустрије Србије, продала борбена возила пешадије "Лазар 3" Туркменистану. Пошто сам ја, осим у Русији, и амбасадор Србије и у Туркменистану на нерезиденцијалној основи, ускоро ме очекује службена посета тој земљи и подробније ћу се интересовати како иде војно-техничка сарадња између војне индустрије Србије и Туркменистана. У сваком случају, то је одлична вест не само за компанију "Југоимпорт СДПР", него и за њене кооперанте, зато што је то први пут да борбено возило пешадије "Лазар 3" продајемо једној земљи у Азији. Дакле, "Лазар 3" до сад није продаван изван Србије, до сад га је купила само Војска Србије и сад је поручена једна одређена количина за Туркменистан. Надам се да ће овај првобитни број бити и увећан. У сваком случају, то је велико признање нашој војној индустрији, посебно компанији "Југоимпорт СДПР", јер на тржишту возила те категорије - између борбеног транспортера и борбеног возила пешадије - имате јако пуно добрих и ако је "Лазар 3" успео да се избори за пласман у Туркменистану онда то значи да је то возило заиста врло квалитетно - каже Лазански.
Амбасадор напомиње да је већина војних производа у Туркменистану совјетског и руског порекла и да у последње време купују и на Западу, а да је пробој „Лазара 3“ на тржиште једне азијске земље као што је Туркменистан још једна велика победа српске војне индустрије.
- По својим тактичко-техничким карактеристикама "Лазар 3" спада у горњи врх оклопних возила те врсте у свету, а оно што га чини посебним је то што је у једначини између његове цене и његове ефикасности у борбеној употреби вероватно међу неколико најбољих. Он није толико скуп као што је „Патрија“, али није нешто пуно ни лошији од „Патрије“. Дакле, за земље као што су Србија, земље Азије и друге он је одлично борбено возило, које има, рецимо, оклопну заштиту нивоа „станаг 3“ на чеоном делу, с тиме што он има могућности додатног керамичког оклопа, што му повећава балистичку заштиту. Тежак је 26 тона и може да вози брзином до 120 километара на сат, што је врло важно. У опцији његове конфигурације наоружања може бити реч о ДУБС-у 12,7-милиметара, или о топу 30-милиметара, а може бити и јачи топ од 57-милиметара. Дакле, конфигурација, архитектура његовог наоружања је врло отворена и зависи од купца и његове жеље - истиче српски амбасадор.
Лазански наглашава да је "Лазар 3" са брзином од 120 километара коју постиже на отвореном путу, вероватно, и најбрже оклопно борбено возило у тој категорији точкаша и то је, како каже, његова велика предност.
- Значи, фантастична мобилност. Друго – удобност, ергономски је простор тако уређен да се војници у њему осећају јако удобно и могло би се рећи да је заправо у категорији борбених оклопних возила "Лазар 3" заправо "формула један". И сад имамо српску "формулу један" у Туркменистану - истиче Лазански.
Говорећи о карактеристикама „Лазара 3“, амбасадор наводи да он превози девет војника, има потпуну РБХ заштиту, а такође и могућност борбе и у урбаним условима, јер има пушкарнице, тако да војници могу да отварају ватру из „Лазара 3“ и за време вожње и са застанка.
- Има одличне опто-електронске нишанске справе. Друго, високу проходност по неравном терену. Додуше, нема амфибијске особине, али то је сад друго питање. У сваком случају, за ту цену колико он кошта, "Лазар 3" је максимум што се може добити. У њему је спаковано све оно што се може наћи у неким другим модерним борбеним возилима те категорије у свету, а наш је много јефтинији, јер је једноставно такав сплет околности кад је у питању наша војна индустрија - каже амбасадор, додајући да је врло задовољан и срећан што је „Лазар 3“, као један од заиста врло добрих производа војне индустрије Србије, нашао свог купца у земљама Азије.
На питање, која је цена „Лазара 3“ на тржишту, Лазански каже да је то „увек пословна тајна“.
- То се договарају произвођач и купац и никад није за јавност. Једна је цена за једног купца, друга цена је за другог. Тако да је то врхунска пословна тајна - додао је амбасадор.
Лазански оцењује да ова продаја „Лазара 3“ Туркменистану отвара и друга тржишта за ово српско борбено возило пешадије.
- Ово је прва продаја „Лазара 3“ у иностранство. Ми смо продали „Нору Б52“ - самоходну хаубицу и то Мјанмару, Бангладешу, Кенији и једној земљи ЕУ, а то је Кипар и наравно, купац самоходних хаубица је и Војска Србије. Значи, сада „Лазар 3“ иде у Туркменистан, што значи да се отварају друга тржишта за то борбено возило. Велики значај ове продаје је то што тиме „Лазар 3“ добија међународну референцу - рекао је Лазански.
(Спутњик)
УКРАЈИНА У РАТ ПОСЛАЛА РОБОТЕ БЕЗ ИЈЕДНОГ ЧОВЕКА: Битка добила неочекивани исход (ВИДЕО)
БРИГАДА Украјинске националне гарде известила је о успешном нападу у коме су учествовали само роботи - од копнених робота наоружаних митраљезима до летелица борбених дронова. Ови роботи су напали руске положаје у Харковској области, на северу Украјине, и - победили.
27. 12. 2024. у 09:04
ДРАМА У КОМШИЛУКУ: Откривена непозната летелица, становници упозорени да потраже склоништа
РУМУНСКИ радарски системи открили су синоћ мали летећи објекат, за који се сумња да је дрон, који је ушао у национални ваздушни простор до шест километара у југоисточном округу Тулчеа, саопштило је министарство одбране Румуније.
27. 12. 2024. у 09:23
А ПОСЛЕДИЦЕ? Кина гради највећу хидроелектрану на свету - иселиће милионе људи, "кешираће" невероватне 35 милијарде долара
ПРОИЗВОДИЋЕ троструко више од 88.2 милијарде kWh, колики је пројектовани капацитет тренутно највеће хидроелектране на свету - "Три кланца" у централној Кини.
26. 12. 2024. у 14:37
Коментари (2)