"БЕНЕТОН" ШИРИ ПРОИЗВОДЊУ У СРБИЈУ: Пандемија утицала на измештање погона светских компанија из Азије због отежаних услова пословања
ИТАЛИЈАНСКИ "Бенетон" планира да прошири производњу у нашој земљи.

Фото: Depositphotos
То је најавио главни извршни директор те компаније Масимо Ренон објашњавајући да ће се тај процес спровести у Србији, Хрватској, Турској, Тунису и Египту, као и да је у плану да преполове своје капацитете у Азији до краја следеће године.
Ова одлука је последица околности изазваних пандемијом које су довеле до великих проблема у функционисању мултинационалних компанија које имају своје погоне на истоку.
Зато сада међународни модни брендови мењају начин пословања и напуштају глобалне ланце добављача и јефтиних производних центара у Азији, можда на дуже време, а њихова нова производна локација је Медитеран.

Фото: Depositphotos
Европски и српски аналитичари и економски стручњаци су већ најављивали да се очекује да ће до оваковог тренда измештања производње на Балкан у бројним секторима доћи и да то може да буде шанса за даљи развој Србије.
- Стратешка је одлука да се повећа контрола над производним процесом, а такође и над транспортним трошковима - објаснио је Масимо Ренон за Ројтерс. - Група је већ ове године преселила више од 10 одсто производње из земаља попут Бангладеша, Вијетнама, Кине и Индије.
Због проблема у транспорту, просечно време испорука из Азије продужило се са претходних четири до пет месеци на данашњих седам до осам месеци. Када је реч о вуненој одећи коју "Бенетон" производи у Србији и Хрватској, рок испоруке може да траје само четири до пет недеља. Компанија зато планира да повећа производњу у тим двема земљама, као и у Тунису, и да прошити сарадњу с добављачима у Египту и Турској.
Говорећи о проблемима с трошковима транспорта, Ренон истиче да бродски превоз робе, који је раније коштао 1.200 до 1.500 долара, данас може да кошта од 10.000 до 15.000 долара, при чему је датум испоруке неизвестан. Десетоструки скок трошкова морског транспорта, како наводи, узрокован је мањком расположивих бродова, јер су многи усидрени током пандемије, као и растућом потражњом клијената.
Ренонова компанија већи део прихода остварује у Европи, али је производњу почетком 2000. пребацила у земље с јефтинијом радном снагом. Мада су трошкови производње у
Вијетнаму и Бангладешу и даље за 20 одсто нижи него у медитеранским земљама, ту предност брише недостатак бродова и дужи рокови испоруке.
- Због мањка бродова, просечно време испорука из Азије продужило се са претходних четири до пет месеци на данашњих седам до осам месеци - каже Ренон. - Поређења ради, производња у Египту може да скрати рок испоруке до магацина и продавница у Европи на два до два и по месеца.
Препоручујемо

МОЖЕМО ДА ИМАМО НАЈВИШЕ ИНВЕСТИЦИЈА Добра будућност улагања у српску енергетику
24. 09. 2021. у 16:34

МОНСТРУОЗНО! Овај хоће да влада Србијом! Жене му криве кад их неко силује или пребије!
ВУК Нектаријевић, студент блокадер са Машинског факултета у Београду, који је тобож бициклом ишао у Стразбур, има у најмању руку проблематичне ставове.
20. 04. 2025. у 14:35

МАКРОН ПОСЛЕ РУСКОГ НАПАДА: Хитно нам је потребан мир
РУСКИ ракетни напад на град Суми на северу Украјине наглашава хитну потребу за наметањем примирја Русији, изјавио је данас председник Француске Емануел Макрон.
13. 04. 2025. у 15:34

ОТВОРЕН ХРИСТОВ ГРОБ Ево шта су нашли: "Колена су ми клецала, нисам то очекивао - вековима је био затворен" (ВИДЕО)
"АПСОЛУТНО сам задивљен. "
19. 04. 2025. у 08:39
Коментари (0)