ШНИЦЛА СА "ЗУЈАЛИЦОМ": Како се Французи боре с високим поскупљењима прехрамбених производа

АЛАРМ прикачен на паковање рибе или комад меса постао је уобичајен поступак у неким француским ланцима супермаркета, што показује колико је тешка финансијска ситуација и колико неки грађани тешко састављају крај с крајем.

ШНИЦЛА СА ЗУЈАЛИЦОМ: Како се Французи боре с високим поскупљењима прехрамбених производа

Фото: О. Радошевић, А. Стевановић

Инфлација је нарочито приметна у сектору прехрамбених производа. За последњих годину дана износи око 16 одсто, зависно од тога шта се сматра основним потрепштинама. Директори неких ланаца супермаркета предвиђају да би током лета овај скок могао да износи од 20 све до 25 одсто, после чега би требало очекивати смиривање цена.

У међувремену, потрошачке корпе су све лакше. Грађани се у просеку одричу оних производа који им тренутно нису најнепоходнији, загледају цене, смањују тежину купљене робе.

Занимљиво је да се међу оним чега се Французи тренутно највише одричу налази национални деликатес свежа гушчја џигерица: купује се чак 65 одсто мање! На удару је и национално пиће шампањац. У односу на исти период лани, Французи су пазарили чак 18,2 одсто мање овог пенушавца.

Уље се још више штеди. У потрошачкој корпи има га 22,8 одсто мање. Такође се мање купују и готова јела, за 22 одсто. Французи у ова тешка времена очигледно уштеду постижу и тако што сами више кувају. Рекордер по потрошачкој апстиненцији су парафармацеутски производи, чија је куповина у слободном паду, од чак 72 одсто. Томе свакако доприноси и чињеница да се људи сада мање штите од ковида.

На списку уштеде су и шпаргле у конзерви, које се данас купују 24,5 одсто мање него пре годину дана. Замрзнуте пице су такође високо на овој лисити, са минусом од 20,5 одсто, а томе доприноси не само економска криза, већ и прошлогодишња афера у којој је двоје деце преминуло од заражавања бактеријом ешерихија коли пронађеној у залеђеној пици једног од овдашњих познатих произвођача.

Због кризе, мање се купују и конзерве и морски производи, за 16,8 одсто. Продаја ароматизованих вода и луксузна пива такође је опала, за 16 одсто. Французи сада мање једу и сенф, за 14 одсто, а за толико је опала и потрошња свежих воћних сокова. Много се штеди и на хигијени. Продаја гумених рукавица је у паду за 24 одсто, производа за ве-це 17, препарата за негу тела 15...

Укупна потрошња за годину дана опала је за 5 одсто. Истовремено, продаја најјефтинијих производа порасла је за 11 процената. Избегава се најксупље и луксузно.

ШТЕДЊА НА ЖЕНСКИМ ЖИЛЕТИМА

Занимљиво је да је продаја женских жилета за годину дана у Француској опала за чак 17,5 одсто. С тим у пару иде и пад продаје пене за пријање од 16 одсто.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
УКРАЈИНА У РАТ ПОСЛАЛА РОБОТЕ БЕЗ ИЈЕДНОГ ЧОВЕКА: Битка добила неочекивани исход (ВИДЕО)

УКРАЈИНА У РАТ ПОСЛАЛА РОБОТЕ БЕЗ ИЈЕДНОГ ЧОВЕКА: Битка добила неочекивани исход (ВИДЕО)

БРИГАДА Украјинске националне гарде известила је о успешном нападу у коме су учествовали само роботи - од копнених робота наоружаних митраљезима до летелица борбених дронова. Ови роботи су напали руске положаје у Харковској области, на северу Украјине, и - победили.

27. 12. 2024. у 09:04

ДРАМА У КОМШИЛУКУ: Откривена непозната летелица, становници упозорени да потраже склоништа

ДРАМА У КОМШИЛУКУ: Откривена непозната летелица, становници упозорени да потраже склоништа

РУМУНСКИ радарски системи открили су синоћ мали летећи објекат, за који се сумња да је дрон, који је ушао у национални ваздушни простор до шест километара у југоисточном округу Тулчеа, саопштило је министарство одбране Румуније.

27. 12. 2024. у 09:23

Коментари (0)

СУТРА СУ МАТЕРИЦЕ: Највећи хришћански празник мајки који деца обожавају, а ево шта треба да ураде