УСКОРО ЋЕ НАШ ТАГ ВАЖИТИ И У ОВЕ ТРИ ЗЕМЉЕ: Ево како плаћају путарину они који га нису "изменили"
ИНТЕГРИСАНИ систем наплате путарине са Северном Македонијом функционише одлично, изјавио је данас министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић, најављујући да ће ускоро исти систем бити успостављен и са Хрватском, Босном и Херцеговином и Грчком.
Весић је објаснио да преконфигурација "тага" подразумева прелазак на "постпејд" систем плаћања, односно уместо да грађани уплаћују новац на "таг", што је и даље могуће и важи само за Србију, потребно је да га вежу за платну картицу.
- То траје пет минута. Са таквим ‘тагом’ можете да прођете кроз свих девет наплатних рампи у Северној Македонији. Ако већ имате новац на ‘тагу’, он ће бити враћен на рачун - рекао је Весић гостујући на ТВ Хепи и подсетио да је за све оне који нису преконфигурисали ‘таг’, а кренули су на пут, постављен шалтер "Путева Србије", на последњој наплатној станици у Србији, у Прешеву.
Додао је да се прекофингурација врши на 25 места у Путевима Србије, Пошти и АМСС као и на наплатној станици Прешево.
- Дневно извршимо преконфигурацију око хиљаду тагова и продамо још толико нових од како смо пустили систем интегрисане наплате у рад - рекао је Весић.
Најавио је да ће ускоро систем заједничке наплате путарине бити успостављен и са Хрватском, БиХ и Грчком.
- Са Хрватском смо, по том питању, далеко одмакли, као и са БиХ, а ускоро ћу о томе разговарати и са мојим грчким колегом - рекао је министар.
Весић је изразио задовољство што је извештај о раду Министарства пре пар дана једногласно усвојен на седници скупштинског одбора, јер то значи да и поред предлога и критика, посланици ипак примећују велики напор и резултате, будући да Министарство које води, како каже, није политичко, већ инфраструктура припада свим грађанима.
- Мој ресор је усмерен на повезивање људи и зато и развијам добре односе са колегама министрима - рекао је Весић и додао да и добри лични односи доприносе лакшем решавању проблема и унапређењу сарадње.
У том смислу, напоменуо је да је у протеклом периоду повећан број дозвола за камионџије из Србије у бројним земљама – у Немачкој и Италији за по 11.000, за 50 одсто у Шпанији, удвостручен број је у Мађарској…
- Око 30.000 нових дозвола смо добили за наше превознике, а то значи нови посао за људе, да могу више да раде - рекао је Весић.
Навео је и да ће Србија и БиХ, први пут после Дејтона, заједнички аплицирати пред ЕУ за заједнички пројекат – обнову пруге Београд – Сарајево.
Додао је да ће Србија и са Северном Македонијом заједнички тражити средства од Уније за повезивање брзом пругом од Ниша преко Прешева до Скопља.
Када је реч о протестима, Весић је поновио да је Србија много изгубила блокадама "Газеле", која је међународни путни правац, који мора бити проходан.
- Када странци знају да ће бити блокада, они избегавају да возе кроз Србију. Зато много губимо, и на наплатним станицама, пумпама… и наноси се штета буџету. Зато сам на скупштинском одбору и затражио да се не блокирају ‘Газела’, ауто-путеви, пруге и да на тај начин покажу одговорност према земљи. Свако има право да протестује, али није исто да ли блокирате улицу испред Скупштине, или ауто-пут - рекао је Весић.
Приметио је да је приликом последње блокаде било не више од око 100 људи, што, каже, значи да ни људи који се окупљају не подржавају тај начин протеста, због чега је захвалан свима који не желе да учествују у блокадама путева, без обзира на политички став.
Навео је и да разуме људе који су били бесни после две трагедије почетком маја, али истиче да организатори желе да искористе оно што се десило, а што је био шок за цело друштво, и да дођу на власт без избора, уз констатацију да се на протесту није чуо ниједан захтев који се тиче безбедности деце.
- Сви захтеви су политички, и једног медијског тајкуна, и зато увек треба одвојити људе који имају право да изразе незадовољсто од организатора - додао је Весић.
Навео је и да најава блокаде обилазнице, само дан након отварања, најбоље показује разлику између власти и дела опозиције.
- Ми градимо путеве и пруге, отварамо фабрике, а њихова политика је, и сами су рекли да им је слоган да Србија треба да стане. Да би Милићевић или Јовановић дошли на власт, или да би Шолак добио националну фреквенцију… - рекао је Весић.
Подсетио је да су у мање од шест месеци отворене три деонице важних путева – саобраћајница Сурчин – Нови Београд, први део Моравског коридора и обилазница око Београда, на шта се некада чекало годинама.
У јулу следи отварање деонице Ниш–Мердаре, у октобру Рума–Шабац и још један део Моравског коридора, до краја године Пожега–Паковраћа и Сремска Рача – Кузмин.
- Онда најбоље видите разлику између Србије која ради, гради, да земља напредује, и политике коју неки воде, да све у Србији стане - подвукао је министар.
Препоручујемо
УКРАЈИНА У РАТ ПОСЛАЛА РОБОТЕ БЕЗ ИЈЕДНОГ ЧОВЕКА: Битка добила неочекивани исход (ВИДЕО)
БРИГАДА Украјинске националне гарде известила је о успешном нападу у коме су учествовали само роботи - од копнених робота наоружаних митраљезима до летелица борбених дронова. Ови роботи су напали руске положаје у Харковској области, на северу Украјине, и - победили.
27. 12. 2024. у 09:04
ДРАМА У КОМШИЛУКУ: Откривена непозната летелица, становници упозорени да потраже склоништа
РУМУНСКИ радарски системи открили су синоћ мали летећи објекат, за који се сумња да је дрон, који је ушао у национални ваздушни простор до шест километара у југоисточном округу Тулчеа, саопштило је министарство одбране Румуније.
27. 12. 2024. у 09:23
А ПОСЛЕДИЦЕ? Кина гради највећу хидроелектрану на свету - иселиће милионе људи, "кешираће" невероватне 35 милијарде долара
ПРОИЗВОДИЋЕ троструко више од 88.2 милијарде kWh, колики је пројектовани капацитет тренутно највеће хидроелектране на свету - "Три кланца" у централној Кини.
26. 12. 2024. у 14:37
Коментари (1)