ПРОЈЕКАТ СМАЊЕЊА ЗАВИСНОСТИ ОД КИНЕ: Почиње да ради прва немачка рафинерија литијума великог капацитета
ПРВА немачка рафинерија литијума великог капацитета покренута је у савезној држави Саксонија - Анхалт, с циљем да има кључну улогу у европском плану за рударење, као и у преради сопствених сировина неопходних за напајање возила нове генерације, што је део амбициозног плана зелене транзиције у Немачкој.

Foto: Profimedia
Ова инвестиција у граду Битерфелд - Волфен заправо је део плана Европске уније за смањење зависности од увоза из иностранства, објавио је Демостат позивајући се на АФП.
Прашкаста супстанца коју ће ново постројење компаније АМГ почети да производи у мају ове године чиниће кључни састојак батерија за електричне аутомобиле.
Генерални директор те компаније Стефан Шерер истакао је да је пораст потражње за батеријама био је очекиван и да његова фирма "успешно прати тај тренд".
Први модул у АМГ-овој фабрици годишње ће моћи да произведе 20.000 тона литијум-хидроксида, довољно за око пола милиона батерија за аутомобиле, у зависности од њихове величине.
У наредном периоду фабрика имаће и додатне модуле како би се производња повећала пет пута, на 100.000 тона, што би било довољно да покрије до 20 одсто потражње у Европи.
Челници фабрике су већ у разговорима с политичарима о финансијским ресурсима за будуће проширење.
Битерфелд-Волфен на истоку Немачке одабран је за смештај нове фабрике због близине клијената, а иако је некада симболизовао место еколошких проблема због тешке индустрије и рударства, овај град сада би могао да постане најважније место амбициозне зелене транзиције у Немачкој.
Постављање постројења ближе произвођачима батерија могло би сузбити ризике снабдевања за Европу, чија се зависност од увоза све више сматра ризиком услед растућих геополитичких тензија, пре свега са Кином.
Иако азијски гигант није највећи произвођач сировог литијума, поседује већину светског капацитета за прераду, као и значајан део производње батерија.
План Европске уније за осигурање снабдевања има за циљ да се до 2030. године 40 одсто прераде одређених критичних материјала обавља унутар земаља ЕУ.
За немачку индустрију, посебно за произвођаче аутомобила, довођење производње литијума ближе кући повећава њихову отпорност у случају напетости у међународним ланцима снабдевања, оцењују аналитичари.
Недалеко од немачке границе с Француском, аустралијска група Вулкан Енерџи је крајем прошле године започела пилот програм за филтрирање литијума из подземних вода.
Поред тога, близу места Битерфелд-Волфен, у Зинвалду, малом селу близу чешке границе, пројекат који је подржала АМГ предвиђа конвенционалнији приступ вађења литијумских руда из земље.
Прибављање већих количина литијума представљаће већи изазов у локалним размерама, па пројекти попут оног у Зинвалду и даље могу бити кључни.
Аналитичари истичу да је за зелену индустрију у ЕУ потребно обезбедити целокупан ланац снабдевања у оквирима Европе.
(Танјуг)
БОНУС ВИДЕО - ШОЈГУ ИЗНЕО ПОДАТКЕ О КОНТРАОФАНЗИВИ Украјина изгубила 125.000 војника и 16.000 комада војне технике
Препоручујемо

Амбициозна политика зелене транзиције коју ЕУ форсира зависи од довољних количина критичних сировина
14. 02. 2024. у 10:00 >> 09:23

МОНСТРУОЗНО! Овај хоће да влада Србијом! Жене му криве кад их неко силује или пребије!
ВУК Нектаријевић, студент блокадер са Машинског факултета у Београду, који је тобож бициклом ишао у Стразбур, има у најмању руку проблематичне ставове.
20. 04. 2025. у 14:35

МАКРОН ПОСЛЕ РУСКОГ НАПАДА: Хитно нам је потребан мир
РУСКИ ракетни напад на град Суми на северу Украјине наглашава хитну потребу за наметањем примирја Русији, изјавио је данас председник Француске Емануел Макрон.
13. 04. 2025. у 15:34

Халид Бешлић "тежак" 13 милиона €, а живи од кирије - "увалио" се у кредит
"САДА изнајмљујем све и живим од кирије, тако је најбоље."
21. 04. 2025. у 18:56 >> 18:56
Коментари (0)