ДРУМСКЕ ЛАЂЕ НА ПУТЕВИМА: Европа надомак увођења камииона до 60 тона носивости - која правила ће важити у Србији
Џинови на точковима, покретне "робне куће", ускоро ће почети да се крећу европским друмовима.

Фото: Б. Д.
Европски парламент је, са 330 гласова "за", 207 против и 74 уздржана, усвојио директиву Европске комисије према којој ће ускоро путевима широм континента моћи да се крећу камиони носивости до 60 тона. Сада је само остало да се ову револуционарну меру аминује Европски савет у коме седе земље чланице.
Ове праве друмске лађе могу да буду дугачке до 25 метара и биће право умеће претећи их. Дужина им је као положени солитер од осам спратова! Или, ако је некоме лакше да се другачије оријетише, дуги су колико и тениски терен. Тренутно су највећи дозвољени габарити 44 тоне и 18,75 метара дужине.
Ови гига-камиони састављени су од тегљача и дугачког контејнера, нешто налик на садашње камионе с приколицама, али знато већег обима. До сада су могли да се углавном виде на америчким друмовима, као и у Скандинавским земљама. Под одређеним условима могу да циркулишу и у Немачкој.
Циљ увођења новог законодавства је да се повећа транспорт за 50 до 75 одсто робе, с истим бројем камиона, чиме се рачуна на мању потрошњу и смањену емисију угљен диоксида. Ипак, ове џиновске крстарице троше више горива, а више и загађују од своје мање "браће".
"Зеленима" у ЕП нарочито смета то што ће нови камиони бити на дизел погон, што поприлично загађује околину, у тренутку када се све више инсистира на хибридним и електричним возилима. То ће уједно и довести у питање комбиновани превоз, када се камиони до 40 тона стављају на железничке вагоне. С већима то неће моћи да буде случај.
Поставља се и питање због чега се читав превоз, као раније, много више не организује возовима, који углавном иду на струју, а једна композиција може да повуче читав низ контењера, које сада, сваки засебно вуче по један камион. Из Француских железница поручују да је шински саобраћај седам пута енергетски економичнији. Очигледно су у игри и неки други интереси.
НОВА ПРАВИЛА И ЗА СРБИЈУ
Кочиони моменат код оваквих возила је далеко дужи, што представља већу опасност по саобраћајне несреће, према неким проценама, и до чак 80 одсто. Велика је и енигма који су то европски путеви осособљени за овакву врсту транспорта, осим оних главних међународних праваца. Имајући у виду да Србија као земља кандидат за чланство прати одлуке ЕУ, ово законодавство би могло да буде примењено и код нас.
БОНУС ВИДЕО - ДР НОВОСТИ: Како бити емоционално интелигентнији?

НИЈЕ НИ КУПИЛА КАРТУ, НА ПЛАЖИ ЈОЈ ПОНУДИЛИ БЕСПЛАТНУ ВОЖЊУ: Нови детаљи трагичне смрти Новосађанке у Будви
ТИНЕЈЏЕРКА је, како каже њен близак пријатељ, била девојка пуна живота, имала је много планова за будућност, а тек је имала 19 година, и цео живот је био пред њом, а сада је читава њена породица завијена у црно.
30. 05. 2025. у 14:42

УКРАЈИНА ИЗВЕЛА ЈЕДАН ОД НАЈВЕЋИХ НАПАДА НА РУСИЈУ: Аеродроми у Москви затворени, уништена важна фабрика (ВИДЕО)
УКРАЈИНА је током ноћи извела један од највећих напада дроновима од почетка рата, гађајући више циљева на територији Русије. Због напада су московски аеродроми били приморани да привремено обуставе рад, што је изазвало хаос у ваздушном саобраћају.
28. 05. 2025. у 09:45

"ПРЕНЕО САМ НА ЊУ ПОГУБАН ВИРУС, УЧИНИО ЈЕ НЕСРЕЋНОМ: Захар о разводу и данашњим односима са Гоцом: "Калаштуре ми чувале децу"
КОМПОЗИТОР Милутин Поповић Захар иза себе има бројне хитове, али и приче које је сада решио да исприча јавно. Захар је одувек тежио и сањао да постане нешто што његови родитељи као просветни радници нису били. Доживео је велику славу, а у искреној исповести испричао је кроз шта је све пролазио, али и са каквим се људима сусретао кроз посао који му је много и донео и однео.
01. 06. 2025. у 17:39
Коментари (0)