ВРАЋЕН ЖИВОТ У МАЛЕ ГРАДОВЕ: Велики серијал "Новости" о кључним инвестицијама - Изграђени или проширени капацитети индустријских зона
УЛАГАЊА у изградњу нових и проширење постојећих индустријских зона широм Србије вратило је живот у мање градове.

Фото: Промо
Нове фабрике отвориле су радна места за локално становништво, чиме је заустављен одлазак младих у веће средине. С друге стране, инвестиције су омогућиле и индиректна запошљавања код коопераната и пратећих услуга од транспорта, угоститељства, трговине...
Према подацима, Србија има око 400 индустријских зона у већини градова и општина. Оне су промениле слику локалних самоуправа не само инфраструктурно и економски, већ развоју доприносе и укључивањем у образовање, културу, али и здравство и очување животне средине. Да би ове пословне зоне несметано функционисале, неопходно је улагати и у локалну инфраструктуру што подразумева изградњу путева, унапређење саобраћаја, као и комуналних услуга.
Изградњом саобраћајнице у Индустријској зони Бачка Топола у коју је уложено 50 милиона динара, завршен пројекат инфраструктурног опремања започет 2017. Након изградње водоводне и канализационе мреже, као и изградње пута, осам парцела потпуно је спремно дочекало инвеститоре.
Вршац је пре неколико година отворио и другу зону Север, јер је комплетан простор у технолошком парку био заузет.Само за довод воде од града до северне индустријске зоне, издвојено је 42,1 милион динара. Комплетно су опремљени логистички центар, северна и јужна радна зона. Међу првима ту је стигла фармацеутска и прехрамбена индустрија, али и мала и средња предузећа, логистички центри...

Фото: Општина Инђија
Зона у Сомбору је попуњена и стално се шири. Стране компаније које ту послују, оријентисане су искључиво ка извозу и стално проширују капацитете. Зона је омогућила рад и развој малих и средњих предузећа, повећање запослености и укупан привредни развој Сомбора.
Уз Северну индустријску зону 1 и 2 у Панчеву је прошле године почела изградња и опремање нове локације за инвеститоре - Север 3. Ова трећа зона смештена је прекопута магистралног пута код Севера 1 и 2.
Ови пословни простори издигли су Панчево изнад других, па и већих градова. Потпуно опремњен пословно-индустријски рејон у овом граду привукао је значајне и велике системе који стално шире капацитете. Инвеститорима посебно иде наруку и сама локација и близина магистралних путева. Још атрактивнијом ће је учинити и отварање сектора Д обилазнице око Београда, јер ће тако Северна индустријска зона, која се простире на 75 хектара, добити излаз ка свим правцима.
Уложено у Сомбор, Белу Цркву, Пландиште, Адашевце,
Црепају, Кулу, Хоргош ...
И на територији Бачког Петровца изграђена је и комплетно инфраструктурно опремљена индустријска зона. У Белој Цркви је у изградњу саобраћајница, канализације за отпадне воде и јавно осветљење њихове бизнис зоне инвестирано око 76,3 милиона динара. Улагање Покрајине и општине Бела Црква створило је могућности за развој привредних активности и отварање нових радних места. Инострани инвеститори запослили су стотине грађана. За Белу Цркву малу самоуправу у пограничном подручју, ове инвестиције су веома значајне, а Покрајина је својим улагањима показала да подједнако брине о општинама које нису на главним државним и магистралним правцима.
Покрајинска влада финансирала је инфраструктурно опремање индустријске зоне у Пландишту. За инфраструктурно опремање дела радне зоне у Адашевцима код Шида издвојен је 41 милион динара, док је за радове на изградњи сервисне саобраћајнице, пешачко-бициклистичке стазе, трафостанице и прикључног вода на језеру Мохарач у Ердевику опредељено 55,5 милиона динара.
Држава је издвојила 81,5 милиона динара за унапређење привредног капацитета и уређење зоне у Црепаји код Ковачице, у оквиру прве фазе. За извођење саобраћајног прикључка сервисне саобраћајнице на државни пут у Бачком Јарку у Индустријској зони Темерин потрошено је 52,3 милиона динара.

Фото: Општина Инђија
Индустријски парк Хоргош заузима 20 хектара на територији Кањиже, а осим тога што је у близини Коридора 10 и реке Тисе од граничног прелаза Србија - Мађарска деле ге га само четири километара. То су предности које привлаче инвеститоре не само из наше земље и Мађарске, већ и целе ЕУ. Само за изградњу коловоза - издвојено је 35,5 милиона динара.
Међу пројектима које је држава финансирала са 50,2 милиона динара је и изградња приступног пута за радну зону Сибач у општини Пећинци. Инфраструктурно уређење у блоковима 100 и 44 у радној зони Исток у Врбасу финансирано је са 56,4 милиона динара. Изграђен је санитарно-пословни објекат и интерна саобраћајница у оквиру једне компаније у индустријској зони у Бачу. Вредност пројекта је пет милиона динара.
Кикинда је једна од атрактивнијих локација за долазак инвеститора. Нова зона блок 41-43 комплетно је опремљена. Изграђени су путеви, гасна, електро и водоводна и телекомуникациона инсталација, атмосферска канализација. У југозападну зону уложено је 21,6 милиона динара.
Румска петља мотор развоја
У изградњу јавне расвете у делу радне зоне Румска петља уложено је готово 45,2 милиона динара. У локалној самоуправи Рума сматрају да је "петља" мотор развоја и очекује да ће постати једна од највећих зона у Србији, с обзиром на то да је велико интересовање инвеститора. Ту послују велике иностране компаније, чији погони заузимају на десетине хиљада квадрата.
На листи пројеката нашла се и Индустријска зона у Кули. Ту је инвестирано укупно 66,2 милиона динара. У изградњу саобраћајница и пратеће инфраструктуре у блоку ББ потрошена су 34 милиона динара, док су за доводни вод и водоводну мрежу са хидрантским прикључцима опредељена 24,2 милиона динара. Постављање расвете коштало је осам милиона динара.
Ифраструктура је изграђена и у зони у Ковину, где је издвојено готово 40 милиона динара за санацију саобраћајнице у блоку 116 ове зоне, као и за изградњу атмосферске канализације. И бизнис зона у Новом Бечеју (Ново Милошево) је инфраструктурно опремљена. За изградњу саобраћајница из буџета АП опредељено је 20 милиона динара. Осим тога, за постављање јавне расвете у источној радној зони у Новом Бечеју потрошено је 8,3 милиона динара.

Фото: Промо
Изузетан географско-саобраћајни положај две индустријске зоне Инђије, поставља ову општину у сам врх понуде у Србији када су потенцијали и атрактивност за инвестирање у питању. Инђијске зоне које су потпуно функционално и комунално опремљене од Београда су удаљене 42 километара, од Новог Сада 35 км, а толико и од београдског аеродрома. Налазе се у близини - Коридора 10, ауто-пута Е-75: Београд - Нови Сад, ауто-пута Е-70: Београд - Загреб, магистралног пута М22/1, регионалног пута: Рума - Стари Сланкамен, железничких пруга Београд - Инђија - Нови Сад - Суботица - Будимпешта и Београд - Инђија - Загреб - Љубљана, Дунава.
У изградњу саобраћајница са пратећом опремом и хидротехничком инфраструктуром у радној зони 15 - 2 фаза са пројектном канализацијом финансирана је са готово 33,3 милиона динара.
СУТРА: Инфраструктура на нашим рекама

ЏЕЈ ДИ ВЕНС УДАРИО НА ЗЕЛЕНСКОГ: То што он ради је апсурдно
У ИНТЕРВЈУУ за интернет портал УнХерд , амерички потпредседник Џеј Ди Венс назвао је нападе украјинског председника Володимира Зеленског на САД „непродуктивном реториком“ и „апсурдним“.
15. 04. 2025. у 10:27

МАКРОН ПОСЛЕ РУСКОГ НАПАДА: Хитно нам је потребан мир
РУСКИ ракетни напад на град Суми на северу Украјине наглашава хитну потребу за наметањем примирја Русији, изјавио је данас председник Француске Емануел Макрон.
13. 04. 2025. у 15:34

"СИНА СМО САХРАНИЛИ У НИКШИЋУ" Жељко Самарџић о највећој животној трагедији: "То је била туга за све нас"
ПЕВАЧ проговорио о болној теми.
15. 04. 2025. у 10:18
Коментари (0)