ХАОС У АУТОМОБИЛСКОЈ ИНДУСТРИЈИ: Америчке луке препуне увозних аутомобила, не знају како се примењују нове царине

Предраг Стојковић
Предраг Стојковић

10. 04. 2025. у 00:22

PROIZVOĐAČI аутомобила држе хиљаде возила у америчким лукама и привремено заустављају испоруке док покушавају да ублаже последице све интензивнијег трговинског рата председника Доналда Трампа.

ХАОС У АУТОМОБИЛСКОЈ ИНДУСТРИЈИ: Америчке луке препуне увозних аутомобила, не знају како се примењују нове царине

Фото: Принтскрин/Телеграм

Неки произвођачи су последњих дана почели да одлажу улазак својих залиха у САД, изјавила су за "Фајненшел тајмс" три руководиоца у сектору логистике и аутомобила.

Један је упозорио да би заостатак увезених возила у америчким лукама могао постати "прилично ружан" с лукама које ће се брзо попунити за неколико седмица ако се америчке царине не ублаже због конфузије око тога како ће се мере примењивати.

-Приближавамо се капацитету у неким лукама, рекао је један руководилац логистике.

Неки се надају да царине неће дуго потрајати

Неки брендови као што су "ауди", "јагуар ленд ровера" и "астон мартин" обуставили су или минимизирали испоруке у САД за април јер се претпостављају да ће њихове тренутне залихе тамо били преплављене у краком временском периоду.

У Немачкој, Бремерхавен, једна од највећих светских лука за аутомобиле, саопштила је да очекује да ће изгубити до 50 одсто испорука возила у и из САД - тржишта које чини нешто мање од трећине укупног саобраћаја аутомобила.

-Осетићемо и ефекте, рекао је Матијас Магнор, извршни директор компаније "БЛГ Лоџистикс", која управља луком Бремерхавен.

Многи руководиоци из ове индустрије и даље се надају да Трампове тарифе на увезене аутомобиле неће дуго трајати, што је навело неке произвођаче аутомобила да за сада престану да их испоручују из европских фабрика или лука, каже један извршни директор логистике.

-Тај привремени приступ чекања и гледања је стратегија, рекао је он, додајући да произвођачи аутомобила посматрају да ли постоји неки компромис између САД и њихових трговинских партнера.

Извршни директор логистике је додао да му је познат један произвођач аутомобила који је тражио да задржи возила у америчким лукама ако стигну након што тарифе ступе на снагу. Други је задржао возила у луци у Европи.

Накнаде за држање аутомобила у луци су високе, а произвођачи аутомобила такође настоје да преместе возила у царинска складишта у САД, где произвођачи могу привремено да складиште производе без царине.

Нико не зна како ће се царине примењивати

Нека возила канадске производње која се превозе железницом такође су заглављена на улазној луци у Детроиту, каже један стручњак за ланац снабдевања са седиштем у САД.

Трамп је од прошле недеље увео царине од 25 одсто на све увезене аутомобиле, али ће од 3. маја тарифама бити обухваћен и широк спектар ауто-делова, иако су донета делимична изузећа за Мексико и Канаду.

Један немачки директор аутомобила рекао је да многе компаније још увек покушавају да схвате како ће се тачно примењивати тарифе као и то шта је део аутомобила.

-Да ли је део мотор или је то сваки вијак у мотору? запитао се он.

Према америчким званичницима, возила која су у складу са споразумом о слободној трговини САД-Мексико-Канада из 2020. остаће изузета од царина, али ће тарифе од 25 одсто почети да се примењују док се не утврди вредност компоненти стране производње.

Произвођачи аутомобила сада покушавају да открију одакле долази свака од компоненти у њиховим возилима, што је процес који је изузетно тежак и дуготрајан због сложене и глобалне природе ланаца снабдевања у аутомобилској индустрији.

Један званичник немачког произвођача аутомобила рекао је да је логистика краткорочни тактички потез, али произвођачи аутомобила још не доносе дугорочне одлуке о производњи јер још постоји превише неизвесности у вези са дуготрајношћу тарифа или потенцијалном одмаздом других земаља, пренео је "Сее биз".

(sputnikportal.rs)

БОНУС ВИДЕО - ПОНУДА НА САЈМУ АУТОМОБИЛА: Погледајте како изгледају нови модели

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
НИЈЕ НИ КУПИЛА КАРТУ, НА ПЛАЖИ ЈОЈ ПОНУДИЛИ БЕСПЛАТНУ ВОЖЊУ: Нови детаљи трагичне смрти Новосађанке у Будви

НИЈЕ НИ КУПИЛА КАРТУ, НА ПЛАЖИ ЈОЈ ПОНУДИЛИ БЕСПЛАТНУ ВОЖЊУ: Нови детаљи трагичне смрти Новосађанке у Будви

ТИНЕЈЏЕРКА је, како каже њен близак пријатељ, била девојка пуна живота, имала је много планова за будућност, а тек је имала 19 година, и цео живот је био пред њом, а сада је читава њена породица завијена у црно.

30. 05. 2025. у 14:42

УКРАЈИНА ИЗВЕЛА ЈЕДАН ОД НАЈВЕЋИХ НАПАДА НА РУСИЈУ: Аеродроми у Москви затворени, уништена важна фабрика (ВИДЕО)

УКРАЈИНА ИЗВЕЛА ЈЕДАН ОД НАЈВЕЋИХ НАПАДА НА РУСИЈУ: Аеродроми у Москви затворени, уништена важна фабрика (ВИДЕО)

УКРАЈИНА је током ноћи извела један од највећих напада дроновима од почетка рата, гађајући више циљева на територији Русије. Због напада су московски аеродроми били приморани да привремено обуставе рад, што је изазвало хаос у ваздушном саобраћају.

28. 05. 2025. у 09:45

ПРЕНЕО САМ НА ЊУ ПОГУБАН ВИРУС, УЧИНИО ЈЕ НЕСРЕЋНОМ: Захар о разводу и данашњим односима са Гоцом: Калаштуре ми чувале децу

"ПРЕНЕО САМ НА ЊУ ПОГУБАН ВИРУС, УЧИНИО ЈЕ НЕСРЕЋНОМ: Захар о разводу и данашњим односима са Гоцом: "Калаштуре ми чувале децу"

КОМПОЗИТОР Милутин Поповић Захар иза себе има бројне хитове, али и приче које је сада решио да исприча јавно. Захар је одувек тежио и сањао да постане нешто што његови родитељи као просветни радници нису били. Доживео је велику славу, а у искреној исповести испричао је кроз шта је све пролазио, али и са каквим се људима сусретао кроз посао који му је много и донео и однео.

01. 06. 2025. у 17:39

Коментари (0)

ХАОС! Карло Анћелоти уопште није селектор Бразила?! За све крив лажни фудбалски менаџер!