КАКО СЕ КОРИСТИ ЕЛЕКТРОНСКИ ПЕЧАТ? Сви детаљи - ово је процедура

В.Н.

07. 06. 2025. у 10:55

Канцеларија за ИТ и еУправу увела је раније услугу која подразумева управљање квалификованим средством за креирање електронског печата на даљину, то јест, е–Печат у клауду. Иако многи не знају, услуга је потпуно бесплатна. Ова услуга омогућава институцијама јавне управе да потпуно бесплатно користе електронске печате без физичког преузимања сертификата.

КАКО СЕ КОРИСТИ ЕЛЕКТРОНСКИ ПЕЧАТ? Сви детаљи - ово је процедура

Foto: Shutterstock

Успостављање ове услуге значајно ће допринети унапређењу електронског пословања органа државне управе, а директне погодности осетиће и грађани, као и сви корисници услуга електронске управе тиме што ће се обезбедити још брже и ефикасније поступање институција.

Из те Канцеларије, речено је раније, да су предности ове нове услуге у односу на класичан е–Печат на картици већа безбедност и поузданост, бржа доступност и смањење трошкова за институције.

Ову услугу Канцеларија за ИТ и еУправу пружа бесплатно за јавну управу, а период важења издатог е–Печата је до 5 година. Имплементацијом е–Печата у клауду додатно се олакшава пружање електронских услуга и јавна управа чини још ефикаснијом.

Услуга подразумева издавање квалификованог сертификата и припадајућег пара криптографских кључева где приватни кључ служи за креирање печата, а јавни кључ за његову валидацију.

Сви сертификати су безбедно смештени у Државном дата центру који осигурава висок ниво безбедности и поузданости тако да институције могу безбедно да их користе на даљину путем веб сервиса, интеграцијом са својим информационим система, наводи се у саопштењу.

За све информације и аплицирање у вези са новом електронском услугом е–Печат на даљину доступна је адреса епецат@ите.гов.рс.

Процедура за добијање електронског печата

Процедура за добијање електронског печата се састоји од процедуре подношења захтева са пратећом документацијом, повезивања са информационим системом корисника и саме церемоније генерисања кључева, а услуга је намењена свим државним органима, организацијама покрајинске аутономије, локалним самоуправама, јавним предузећима, као и правним и физичким лицима којима су поверена јавна овлашћења.

Државни органи дужни су да пре набавке печата прибаве сагласност Министарства државне управе и локалне самоуправе на садржину и изглед печата, као и да је захтев за добијање сагласности могуће поднети електронским путем, на порталу еУправа.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Коментари (0)

(не)COOLTURNI ОСВОЈИЛИ КУЛТУРОМ: Овације за Бојана Маровића и Банета Томашевића на Дорћолу