КУПАЦ БРОЈИ КИЛОВАТЕ, ДИСТРИБУЦИЈА ПРОВЕРАВА: Уредбом прецизиран начин самоочитавања потрошње струје

Елена Божић Талијан

09. 07. 2025. у 07:00

АПЛИКАЦИЈУ "Електродистрибуције Србије" (ЕДС) до сада има 399.400 грађана на мобилним телефонима, путем које могу да пријаве стање своје потрошње струје, кажу за "Новости" у овом предузећу. Ова дигитална услуга уведена је крајем фебруара, а Влада Србије је на последњој седници усвојила уредбу којом је прецизиран начин самоочитавања бројила потрошача. Овим актом, који је ступио на снагу 4. јула, прописано је да грађани који то желе, редовно, од 1. до 6. сваког месеца, шаљу стање потрошње, а ЕДС има обавезу да то проверава једном у три месеца.

КУПАЦ БРОЈИ КИЛОВАТЕ, ДИСТРИБУЦИЈА ПРОВЕРАВА: Уредбом прецизиран начин самоочитавања потрошње струје

Уместо корисника, инсталацијама ће газдовати "ЕПС дистрибуција"

Законом о енергетици предвиђена је могућност да грађани сами достављају ове податке, и то могу да учини на више начина - користићи апликацију на мобилном телефону или на сајту ЕДС, позивом на бесплатан број контакт центра 0800 360 300, путем имејла и на шалтерима локалних електродистрибуција. Ипак, потврда да је бројило очитано потрошачу стиже једино у апликацији. Могућност самоочитавања се односи на кориснике који имају стара бројила, док грађанима који имају паметне уређаје за мерење потрошње, стање даљински очитавати искључиво ЕДС једном месечно.

Самостално праћење потрошње је на добровољној бази, а владином уредбом је прописано да је крајњи купац који користи тај систем дужан да оператору система, односно ЕДС-у, редовно доставља очитано стање бројила до шестог у месецу. Датум достављања стања бројила узима се као дан очитавања бројила.

РЕГИСТРУЈ СЕ И ЧЕКА ТЕ 5 ДАНА БОНУСА - БЕЗ РИЗИКА!

Дефинисано је и да уколико потрошач у три узастопна месеца не достави стање бројила у предвиђеном року онда престаје могућност коришћења система самоочитавања. Када се то деси, онда купац поново може да поднесе пријаву да самостално прати потрошњу након шест месеци. Уколико неко дође на идеју да ЕДС-у евентуално шаље нетачне податке, то неће проћи. Уредба прописује да оператор система има обавезу да најмање једном у три месеца очитавањем провери податке које су доставили потрошачи. У случају да том приликом ЕДС утврди да се достављени подаци о очитаним стањима бројила разликују за више од 30 одсто, крајњем купцу престаје могућност коришћења система самоочитавања. Када дође до ове ситуације, ЕДС о томе мора да обавести потрошача путем апликације, електронском поштом, СМС или писаним путем.

У случају да потрошач није послао очитано стање бројила до шестог у месецу, ЕДС има обавезу да податке о потрошњи обезбеди и достави ЕПС-у. Крајњи купац који је у систему редовног самоочитавања може да се одјави из софтверске апликације и у том случају ЕДС очитава потрошњу.

РЕГИСТРУЈ СЕ И ЧЕКА ТЕ 5 ДАНА БОНУСА - БЕЗ РИЗИКА!

Фотографија и пријава

ЧЕСТО се дешава да корисници апликације ЕДС који имају више бројила приком слања података помешају слике, па из овог предузећа саветују потрошаче да провере да ли фотографишу бројило за које шаљу пријаву и да сликају цело бројило.

Корисници могу и на страници ЕДС https://elektrodistribucija.rs/prijava_ocitanih_stanja_online да пријаве стање и пронађу контакте за слање и-мејлом и телефоном. Детаљно упутство како пријавити стање бројила преко апликације ЕДС грађани могу да пронађу на њиховом званичном сајту и YouTube kanalu.

У ЕПС-у кажу да пре слања података о стању бројила, потрошачи треба да прихвате услове коришћења како би постали самочитачи бројила електричне енергије, а они се могу се прочитати у апликацији и на интернет страници ЕДС. Могуће је пријавити стање више бројила са једног телефона, а ускоро ће бити доступна и верзија да се непроменљиви подаци за сва та бројила меморишу за бржи унос.

Може и путем ајфона

И КОРИСНИЦИ ајфона сада могу брзо и лако да пријаве потрошњу стује, јер је апликација ЕДС од прошле седмице доступна и за IOS оперативни систем. Корисници апликације ЕДС са андроид оперативним систем треба да је ажурирају и користе унапређену верзију која је доступна од 1. јула, а садржи нову опцију на захтев корисника - провера да ли је пријава послата.

После инсталирања апликације изабере се светло плава иконица "пријава стања бројила", затим изабере општина, попуне основни подаци и пошаљу слике стања бројила. Потрошачи са територије Београда који путем апликације пријављују стање бројила, од августа, имају опцију да унесу или ЕД број или шифру мерног места, која се налази у горњем левом углу рачуна. За остале општине у Србији је и до сада важило да треба тачно да укуцају шифру мерног места. Након овога, треба приснути поље "следећи корак" и попунити поља означена звездицом - име и презиме и тарифу.

Стања у пољима за унос тарифа морају бити иста као и стања приказана на слици бројила. Уноси се искључиво број до зареза, односно до црвеног квадратића на аналогним бројилима. Након тога, треба одабрати датум када је бројило сликано и кликнути ОК, а затим на поље "слика". Из галерије телфона се изабере фотографија и дода слика бројила. Корисник ће добити обавештење да је успешно додата. Након тога корисник треба да кликне на дугме "пошаљите пријаву". Када је прихваћена стићи ће потврда да је пријава евидентирана.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
БЕБА ИЗ СРБИЈЕ СЕ УГУШИЛА НАОЧИГЛЕД РОДИТЕЉА: Незапамћена трагедија на Халкидикију

БЕБА ИЗ СРБИЈЕ СЕ УГУШИЛА НАОЧИГЛЕД РОДИТЕЉА: Незапамћена трагедија на Халкидикију

БЕБА из Србије, стара свега 13 месеци, изненада је изгубила живот у једном угоститељском објекту на Халкидикију. Како наводе грчки медији, ова незапамћена трагедија одиграла се пред очима дететових родитеља.

16. 07. 2025. у 14:33

Коментари (0)

РУСКИЊА ЗАПРЕПАСТИЛА СВЕТ: Ево шта је урадила у Риму