ВРАЋА СЕ САМО ТРЕЋИНА ПАРА ЗА ЛЕТОВАЊЕ: Оштећеним путницима агенције "Митос" рефундација од 2. септембра
ОШТЕЋЕНИМ путницима туристичке агенције "Митос", који су остали без летовања, биће рефундирано од 30 до 35 одсто уплаћене суме, а не пун износ. Како објашњавају у туристичкој инспекцији, премија осигурања ове агенције код "Глобос осигурања" је 50.000 евра, а износ потраживања је три пута већи, односно износи око 150.000 евра, па ће зато одштета бити сразмерно умањена. Ова процена је направљена према досадашњем броју оштећених, а уколико се јави још људи то ће се променити.

Фото З. Јовановић
Помоћник министра туризма за инспекцијске послове Дуња Ђенић каже да су са "Глобос осигурањем" усагласили број и листе путника и да тренутно има 150 пријављених уговора. Међутим, с обзиром на то да је на једном уговору више људи број оштећених је већи, према грубој процени је то око 400 путника.
- Исплата потраживања креће у првој недељи септембра и то иде веома брзо, за два до три дана се завршава - каже за "Новости" Ђенићева. - Путници чији аранжмани нису реализовани, а који се до сада нису јавили, имају могућност да то учине и у току следеће недеље.
"Глобос осигурање" је позвало оштећене да најкасније до 2. септембра пријаве своје потраживање и поднесу неопходну документацију. До проблема са реализацијом овогодишњих путовања је дошло, јер је "Митосов" партнер из Грчке отказао аранжмане због дуга за претходну сезону који агенција из Београда није измирила.
Прошле недеље је утврђена њихова инсолвентност, односно неспособност плаћања доспелих обавеза у периоду од најмање 30 дана. Конкретно, установљено је да агенција нема довољно средстава на рачуну да исплати путнике који су уплатили аранжмане. Ђенићева указује да је записник о инсолвентности туристичке инспекције основ за активирање гаранције путовања, у овом случају код "Глобос осигурања", где је агенција имала купљену полису. Како наводи, туристичкој инспекцији је помогао систем е-туриста да провере евиденцију свих путника који су се јавили, њихове уговоре и потврде о гаранцијама путовања.
Она истиче и да се исплата потраживања односи на све оштећене који су потписали уговор са "Митосом" као организатором путовања. Што се тиче аранжмани путника којима је "Митос" посредник, односно субагент, они нису угрожени, јер је њихов организатор путовања дужан да их реализује.
Документација
ОСИГУРАВАЈУЋОЈ кући "Глобос осигурање" оштећени путници треба да доставе потврду о гаранцији путовања, име и презиме носиоца уговора односно уговарача полисе, ЈМБГ, број текућег рачуна, контакт телефон, име и презиме осталих путника на уговору, скениран потписан уговор о путовању, доказ о уплати целог или дела аранжмана, преписку са агенцијом уколико је постојала као и преписку са представницима смештајног објекта из које се види да услуга није могла да буде реализована.

ДОДИК ЖЕСТОКО УДАРИО НА СТАНИВУКОВИЋА: Докле ћеш бити полтрон најгоре врсте?
ПРЕДСЕДНИК Милорад Додик упитао је данас градоначелника Бањалуке Драшка Станивуковића "докле ће бити полтрон најгоре врсте који се свакодневно додворава Сарајеву, а оптужује Републику Српску".
21. 08. 2025. у 19:40

"СРАМ ВАС БИЛО ЗА СВЕ ШТО РАДИТЕ" Вучић са презиром одговорио Жаклини Таталовић на добацивања и упадице
ПРЕДСЕДНИК Србије Александар Вучић одговорио је на упадице и добацивања новинарки Н1 Жаклини Таталовић.
17. 08. 2025. у 14:28

Да ли је она најзгоднија водитељка на РТС-у? Објавила фотке у бикинију са плаже
ВОДИТЕЉКА Драгана Косјерина привлачи пажњу својим атрактивним изгледом где год се појави.
22. 08. 2025. у 13:24
Коментари (0)