АУТОМОБИЛИ КОЈИ НЕ ГУБЕ НА ВРЕДНОСТИ: Многи се нашли на црној листи, а у Србији се често возе
ПРОСЕЧАН аутомобил задржава 47,7 одсто своје оригиналне цене након три године, а електрична возила предњаче по брзом паду вредности.

Стижу и за половњаке, Фото А. Станковић
Приликом куповине аутомобила узимамо у обзир кључне аспекте као што су поузданост, безбедност, дизајн и снага мотора. Међутим, многи купци такође размишљају о вредности аутомобила након неколико година и колико ће новца добити за половни да би надокнадили део своје инвестиције.
Британски Дејли мејл је истраживао које врсте аутомобила најбоље, а које најгоре држе вредност након три године.
На врху „црне листе“ су електрична возила која најгоре држе вредност, у просеку задржавајући само 44,8 одсто своје цене након три године. Брзи развој технологије електричних аутомобила значи да нови модели нуде дуже домете, али и брже застаревају и постају мање пожељни, што утиче и на цене половних.
Хибриди, који комбинују предности електричне енергије и традиционалног мотора са унутрашњим сагоревањем, најбоље држе своју вредност, задржавајући у просеку 50,3 процента своје нове цене након три године.
Поређења ради, аутомобили на бензински погон држе у просеку 48,6 одсто своје нове цене, према подацима CDC Vehicle Information Services.
Модели који најбоље држе своју вредност
Анализа базе података показује да је луксузни електрични Mercedes Г-класе аутомобил који најспорије губи вредност на тржишту. Обично задржава 70,1% проценат своје вредности током три године, односно 60.000 километара током тог периода.
Ова бројка звучи још импресивније с обзиром на то да је један од главних руководилаца Мерцедеса недавно рекао да је електрична Г-класа „потпуни неуспех“.
Други на листи аутомобила који најспорије губи вредност је Ленд Ровер Дефендер 90, који задржава 69,4 одсто своје вредности након три године.
А, вредност Дефендера би могла додатно да се побољша у наредним месецима, јер ЈЛР није произвео нови модел више од пет недеља након што је затворио своје глобалне производне погоне због хакерског напада крајем августа.
Следец́и на листи аутомобила који најбоље задржавају вредност је Порше 911 Купе ГТ3, који задржава 69,2 процента своје цене.
На овој листи нису само луксузни и спортски аутомобили. У ствари, два аутомобила која следе одмах после Поршеа су знатно мање гламурозна. То је Дачија Бигстер, која у верзији 1.8 Хибрид 155 Екстреме задржава 66,2 процента своје нове цене након три године. Одмах иза је Дачија Џогер, а подаци показују да у верзији 1.6 Хибрид Експресион задржава 65,6 процената своје цене.
На шестом месту по спором паду вредности је Порше 718 Кајман ГТ4 РС, спортски купе, који задржава 64,2 процента своје цене.
Остали модели који добро држе своју вредност су хибридни Фолксваген Мултиван (63,4 одсто) и Тојота Ленд Крузер (62,9 одсто). Листу десет аутомобила са најспоријим губитком вредности заокружују дизел Киа Соренто (61,8 одсто) и бензински Мини Кантримен (61,4 одсто).
Модели са најбржим падом вредности
Анализа тржишта је показала да је осам од десет аутомобила са најбржим падом вредности електрично.
Онај који највише пада је ГWМ Ора 03 – први модел бренда у власништву Греат Wалл Мотор-а који је изгубио вредност запањујућом брзином. После три године – задржава само 25,8 процената своје цене.
Други „најгори“ је Nissan Leaf са 26,5 процената, међутим, ово се односи на одлазећу генерацију Ниссан-овог водећег електричног возила, док ће нови Леаф из 2026. вероватно проћи много боље у том погледу. Jaguar I-Pace EV (90kWh 400 R-Dynamic S) је следећи, задржавајући разочаравајућих 28 процената своје вредности после три године, а затим следи Lexus UXe 300e који бележи пад вредности од 71,5 процената у односу на почетну цену.
Други електрични аутомобили који, нажалост, задржавају мање од трећине своје вредности су ДС3 и ДС9.
Једина „неелектрична возила“ међу првих 10 су Opel Astra Plug-in-Hybrid Ultimate – која задржава само 29,2 процента своје вредности након три године – и Audi А8 60 TFSI, који се котира нешто боље са 30,7 процената.
Modeli koji najbolje zadržavaju vrednost nakon tri godine
1. Mercedes-Benz G-Class Electric 70,1 odsto;
2. Land Rover Defender 69,4 procenta;
3. Porsche 911 Coupe GT3 69,2 odsto;
4. Dacia Bigster 1.8 Hybrid 155 Extreme 66,2 procenta;
5. Dacia Jogger 1.6 Hybrid Expression 65,6 odsto;
6. Porsche 718 Cayman GT4 RS 65,2 porocenta;
7. Volkswagen Multivan 1.5 TSI eHybrid 63,6 odsto;
8. Toyota Land Cruiser 2.8D Invincible 62,9 procenata;
9. Kia Sorento 2.2 CRDi 61,8 odsto i,
10. MINI Countryman 1.5 Cooper C 61,4 procenta.
Modeli koji najgore zadržavaju vrednost nakon tri godine
1. GWM Ora 03 48kWh Pure 25,8 odsto;
2. Nisan Lif 39 kWh Asenta 26,5 procenata;
3. Jaguar Aj-Pejs 90 kWh 28,0 odsto;
4. Leksus UX-e 300e 72,8 kWh Takumi 28,6 procenata;
5. DS3 E-Tenz 54 kWh 28,9 odsto;
6. DS9 1.6 E-Tenz 28,9 procenata;
7. Opel Astra 1.6 Plag-in-Hibrid 29,2 odsto;
8. Mazda MX-30 Prajm-Lajn 30,4 procenta;
9. Fiat 500e 42 kWh 30,7 odsto i,
10. Audi A8 60 TFSI 30,7 procenata.
(Курир)

МОЛДАВИЈА ДОНЕЛА ОДЛУКУ ВЕЗАНУ ЗА СРБИЈУ: Ограничили увоз ове намирнице из наше земље
ВЛАДА Молдавије донела је одлуку о привременом ограничењу увоза шећера из Србије, уз образложење да на тај начин жели да заштити домаћу производњу и стабилизује тржиште.
10. 10. 2025. у 13:22

РУСИ ОТКРИЛИ ЧИМЕ СУ СИНОЋ ГАЂАЛИ УКРАЈИНУ: "Одговор на терористичке ударе по цивилним објектима"
РУСКЕ оружане снаге током ноћи извеле су масовни напад на енергетске објекте који напајају војно-индустријски комплекс Украјине, саопштило је Министарство одбране Русије.
10. 10. 2025. у 14:48

ОТАЦ ПРЕДРАГ: Највећи грех Срба на славама "То је шамар светитељу"
ОТАЦ Предраг Поповић објашњава да се славе у историји код Срба везују за период или дан у ком је одређена породица примила хришћанску веру.
12. 10. 2025. у 12:33
Коментари (0)