МОДЕРНИ ВОЗОВИ ЗА БРЗУ ПРУГУ: Од кога ћемо купити композиције које ће саобраћати између Београда и Новог Сада знаће се следеће године
БЕОГРАД и Нови Сад би до краја следеће године требало да постану много ближи.
Када буде завршена изградња деонице брзе пруге Београд - Будимпешта, према најавама надлежних до Српске Атине стизаћемо за само 27 минута. Србија још нема возове који ће тутњати 200 на сат новим колосеком, али се припрема за набавку композиција. Не зна се још од кога ћемо купити возове, али знамо какви нам требају.
У Министарству грађевинарства и саобраћаја истичу да возови који ће саобраћати брзом пругом морају да буду по свим европским прописима и стандардима, без обзира на то ко је произвођач и како ће се набавити.
- Изградња брзе пруге од Беорада до Новог Сада, а ускоро и од Новог Сада до Суботице и границе са Мађарском, ради се према прописима и стандардима ЕУ, а пруга ће бити изграђена за возове који ће се кретати брзинама до 200 километара на час - истичу у ресорном министарству. - Још није одлучено који ће возови ићи брзом пругом.
О томе се још разговара и потребно је да буду усаглашене перформансе возова са перформансама брзе пруге. Фонд путничких возова који саобраћа нашим пругама је претходних година већ обновљен и модернизован набавком 48 нових електромоторних и дизелмоторних возова, али овде је реч о возовима за пругу велике брзине, каква до сада није постојала у Србији.
- Возове који нам сада требају производе Французи, Швајцарци, Руси и Немци - објашњава Бошковић. - Наравно, и Кинези су незаобилазни, а они већ праве композиције које јуре до 400 километара на час. Има много сегмената који ће утицати на избор компаније од које ћемо купити возила. Јер, осим техничких параметара, зависи и порекло продавца, а и политика је сегмент који није занемарљив. На деоници од Новог Сада до Београда возови ће ићи од 140 до 200 на сат. То је потпуно рационална одлука, јер због близине објеката и конфигурације терена би на појединим деловима било прескупо подизање брзине до 200 километара на час.
Бошковић напомиње да је траса између Новог Сада и Београда захтевнија него деоница од Српске Атине ка Суботици, јер је део који је тек у плану за изградњу једноставнији, пошто пруга пролази кроз равницу.
- Вијадукт и тунел у Чортановцима су били прави изазов за грађевинце на првих 110 километара брзе пруге кроз Србију - сматра професор. - На потезу ка граници са Мађарском, најобимнији посао ће бити реконструкција чвора Врбас.
Прве две деонице, од Београда до Старе Пазове и од Старе Пазове до Новог Сада, требало би да буду завршене до краја 2021. године. Први део од станице Београд Центар до Старе Пазове, гради кинески конзорцијум China Railway International и China Communications Construction Company. Вредност уговора је 350,1 милион долара, а финансирање је обезбеђено из кредита кинеске Ексим банке.
Половином јула почела је и реконструкција мађарске деонице брзе пруге Будимпешта - Београд.
НОВЕ СТАНИЦЕ
НА овој прузи неће бити пружних прелаза. Биће уређене железничке станице Нови Београд, Батајница, Стара Пазова и Нова Пазова, а предвиђена је и изградња нове станичне зграде Земун. Стајалиште Тошин бунар биће измештено на нову локацију, а изграђена два нова - Алтина и Камендин.
УГОВОР ЗА ШИНЕ ДО НИША
БРЗА пруга кроз Србију требало би да стигне све до Ниша. Председник Александар Вучић је изјавио да ће у наредна три месеца бити потписан уговор о изградњи, а да ће се већ 2023. железницом од престонице до Ниша стизати за сат и двадесет минута. Ова траса је дуга око 250 километара, а возовима је тренутно потребно чак пет сати да је пређу.
ПАНИКА У ПРИШТИНИ: Кикл добио мандат за формирање нове аустријске владе, за њега Косово није држава
ЛИДЕР крајње десничарске Слободарске партије Аустрије (ФПО) Херберт Кикл добио је данас мандат за формирање нове аустријске владе, а његова странка упутила је прошле године предлог резолуције аустријској Скупштини којом захтева да се парламент изјасни против признања тзв. Косова.
06. 01. 2025. у 19:41
ОВО ЈЕ УБИЦА ИЗ ЈАГОДИНЕ: Власник кафане и други мушкарац га тукли, он се вратио са "шкорпионом" и запуцао (ФОТО)
НАПАДАЧ који је вечерас убио власника кафане у Јагодини Дејана Михајловића (55) и ранио још једно лице је Саша Милосављевић Бабац (47), који има дебео досије, а осуђиван је за више кривичних дела, покушај убиства, насиље у породици.
06. 01. 2025. у 21:25
НИЈЕ САМО НОВЧИЋ: Шта се још ставља у божићну чесницу
ЗНАТЕ ли шта све може да се убаци у чесницу и чиме је допуштено заменити новчић?
05. 01. 2025. у 10:17
Коментари (18)