ПОГЛЕД ИСКОСА: Миленина харизма
У МУЗЕЈУ савремене уметности у Београду до 17. марта може се видети већа ретроспектива свих видова уметности којима се бавила Милена Павловић Барили - слика, цртежа, акварела и илустрација.

Тамара Симић - Дражић "Дјева", Фото Приватна архива
"Све је у Миленином животу изузетно, несвакидашње - почетак, трајање и крај", писао је Миодраг Б. Протић, најзаслужнији за њено откриће. О егзотичном животу и делу ове велике уметнице писали су многи наши стручњаци, њено стваралаштво је толико богато и вишезначно да се може увек изнова откривати и читати у другом кључу.
Назив изложбе и каталога на српском и енглеском је "Дуалност Милене Павловић Барили", чиме се у духу сумњиве феминистичке интерпретације наводно "отвара питање идентитета - уметничког, људског, женског и сексуалног". Таква виђења су на корак до прозвољне, често шарлатанске теорије. Ако се старим уметницима не прикаче актуелне флоскуле о кризи или конструкцији идентитета, активизму, политичкој позадини њиховог дела, демократичности и сл. они и немају права на постојање. Тако се мало њих бавило чисто ликовним вредностима опуса ове сликарке а фенимистичке и постмодернистичке теорије уопште не допуштају да се сондира њено прегнуће у најдубљим симболичким слојевима.
Публика срећом инстинктивно разуме да је реч о несвакидашњој уметничкој појави, после Катарине Ивановић највећој сликарки и песникињи коју имамо, која је једина била на корак од светске славе, у контакту са чувеним протагонистима уметности XX века.
Рођена је 1909. у Пожаревцу а преминула у САД 1945. године. Овом смотром се обележава 80 година од смрти уметнице и тај Музеј у ширем контексту од локалног и регионалног представља нашу и америчку харизматичну сликарку. За њено крајње ирационално дело су заинтересовани најбољи светски експерти за фантастичну уметност која не треба никада да буде гориво за психоаналитичке, постмодернистичке и феминистичке теорије иживљавања.
Музеј савремене уметности се тако ретроспективама посвећеним Владимиру Величковићу и српском надреализму враћа на најбоље основе свог деловања, годинама затомљеним у духу изложби тупавог наслова и садржаја каква је била "Хвала Раши Теодосијевићу".
Милена, ћерка Бруна Барилија, италијанског композитора и музичког критичара, и Данице, лепотице и потомка најстарије Карађорђеве кћери, у породици је најпре упознала естетицизам, дендизам, и љубав према сецесији и прошлости. То што је понела из куће касније је само допунила и развила.
Као вундеркинд са само 12 година примљена је у Уметничку школу у Београду, коју је завршила као и минхенску Академију у класи чувеног Франца фон Штука. Рана смрт омела ју је да стане уз највеће сликарке XX века - Тамару де Лемпицку, Фриду Кало, Доротеју Тенинг и Ремедиос Варо. У Њујорку је њена каријера била узорна - од водеће илустраторке "Вога" до изложбе 1940. у престижној галерији Ђулијена Левија само годину дана после доласка у САД.

ЗАХАРОВА О УПОЗОРЕЊУ ВУЧИЋУ ЗБОГ ПОСЕТЕ МОСКВИ: Бандитизам и уцена, тако делују терористичке ћелије
ПОРТПАРОЛКА руског Министарства спољних послова Марија Захарова данас је назвала упозорења Европске уније председнику Србије Александру Вучићу у вези његове посете Москви за Дан победе, "бандитизмом и уценом''.
30. 04. 2025. у 16:55

МАКРОН ПОСЛЕ РУСКОГ НАПАДА: Хитно нам је потребан мир
РУСКИ ракетни напад на град Суми на северу Украјине наглашава хитну потребу за наметањем примирја Русији, изјавио је данас председник Француске Емануел Макрон.
13. 04. 2025. у 15:34

ЗВАНИЧНО КРАЈ: Коме је припао дворац у Бечу? Развели се Тони и Драгана
ПЕВАЧИЦА Драгана Мирковић и бизнисмен Тони Бијелић званично су се развели након 25 година брак.
30. 04. 2025. у 12:32
Коментари (0)