МЛЕЧНИ ПУТ ОД СНОВА КАО ТЕМА: Концепт 59. Бијенала у Венецији - инспирација дела Карингтонове
ОДЛОЖЕНО за следећу годину, због тога што је свој ред препустило највећој светској смотри архитектуре (2020. пандемија ковида 19 одузела јој је термин, па је тренутно у току), 59. Бијенале уметности у Венецији, добило је крајем минуле седмице тему која ће традиционално објединити поставке у националним павиљонима и изложбу на позив уметничког директора смотре.

Роберто Ћикуто и Ћећилија Алемани
Италијанска историчарка уметности, са пребивалиштем у Њујорку, Ћећилија Алемани, инспирисана радом британско-мексичкe сликарке и књижевнице, надреалисткиње Леоноре Карингтон (1917-2011), музе и љубавнице Макса Ернста, определила се за наслов једног њеног дела - "Млеко од снова". Реч је о серији сноликих илустрација необичних прича, првобитно започетих на зидовима ауторкине куће, које ће касније пренети у књижицу истог имена. Те приче описују магичан свет у ком се живот стално ревизуализује кроз призму имагинације, и у коме све може да се мења, трансформише, од једног постаје друго.
- Али, то је и алегорија о веку који је на појединца обрушио велики притисак, гурајући и саму Карингтонову у избеглиштво из живота: била је затворена у душевну болницу, постала је објекат фасцинације и пожуде, али и запањујуће моћна и мистична фигура, која непрестано бежи од ограничења фиксираног идентитета - објашњава свој концепт уметничка директорка Бијенала. - Када би је питали о њеном пореклу, Карингтонова је говорила да је она производ мајчиног сусрета са машином, из кога је настао бизаран спој људског, животињског и механичког, што је већим делом обележило њено писање и сликање. Изложба "Млеко од снова" узима Леонору Карингтон и њена ванземаљска створења, али и многе друге трансформисане фигуре, као пратиоце на путовање кроз метафоре тела и дефиниције човечности.
Тему је изабрала после вишемесечних разговора са уметницима:
- Питање које се стално наметало је како представити садашњи тренутак у историји у ком је сам опстанак врста доведен у питање, али и како објединити сумње које прожимају науку, уметност и митове нашег времена - поручује Ћећилија Алемани.
ПРОИЗВОД НАШЕГ ВРЕМЕНА
ПРЕДСЕДНИК Бијенала у Венецији, Роберто Ћикуто, који је на том месту наследио Паола Барету, проценио је како би са данашњег стајалишта, следеће Бијенале уметности требало да открије нове, одрживије начине опстанка, у односу између људских јединки и универзума у ком живимо. Он је подсетио и да је тема коју је поставио кустос текућег Бијенала архитектуре, Хашим Саркис, "Како ћемо живети заједно":
- Обе теме су производ садашњег времена, у ком нема никакве сигурности и које оптерећује човечанство великом одговорношћу.

НИЈЕ НИ КУПИЛА КАРТУ, НА ПЛАЖИ ЈОЈ ПОНУДИЛИ БЕСПЛАТНУ ВОЖЊУ: Нови детаљи трагичне смрти Новосађанке у Будви
ТИНЕЈЏЕРКА је, како каже њен близак пријатељ, била девојка пуна живота, имала је много планова за будућност, а тек је имала 19 година, и цео живот је био пред њом, а сада је читава њена породица завијена у црно.
30. 05. 2025. у 14:42

УКРАЈИНА ИЗВЕЛА ЈЕДАН ОД НАЈВЕЋИХ НАПАДА НА РУСИЈУ: Аеродроми у Москви затворени, уништена важна фабрика (ВИДЕО)
УКРАЈИНА је током ноћи извела један од највећих напада дроновима од почетка рата, гађајући више циљева на територији Русије. Због напада су московски аеродроми били приморани да привремено обуставе рад, што је изазвало хаос у ваздушном саобраћају.
28. 05. 2025. у 09:45

ПОСТОЈИ ДРУГИ СНИМАК Који је узрок понашања девојке страдале у Будви? Психолог објашњава: "Екстремни страх и фокус да се побегне"
"ЗА ТЕЗУ да је бег из ситуације опасне са суженом свешћу више гооври о томе да се ради о екстремногм страху који може да се протумачи као паника. Ако није долазила у такве ситуације не можемо знати да ли је склона томе ако не зна да ли има напад панике."
30. 05. 2025. у 13:33 >> 13:33
Коментари (0)