ИНТЕЛИГЕНЦИЈА ОКА: Милија Белић излаже широм света на неколико изложби истовремено
ГЕОМЕТРИЈСКА апстракција је, можда, и најадекватнији израз дигиталне ере. Дух је савремене епохе.
 
                                                                                    Милија Белић, Фото И. Маринковић
Реч је о сензибилној геометрији, не рационалној, јер када се ради о уметности, у суштини је сензибилитет, а не рацио. То је порука српског сликара из Париза Милије Белића, уметника чије стваралаштво осликава нумеричко време у коме живимо, време где централни положај заузима рачунарско-кибернетичка сфера која нас праволинијски повезује са изазовима и осећањима.
- Нема директних асоцијација на објекат, већ геометријским фигурама изражавам емоције.
Много може да се каже с минимумом средстава. Мондријан је довео геометријску апстракцију до свог ултимног израза - истиче Белић за "Новости".
Мире се, у његовим делима, наоко хладна геометрија и топле емоције којима тежимо.
Судара се оно што нас окружује и оно чему стремимо. Циљ је да се посматрач загледа, да замисли нове путеве и правце. Јер, све те линије у апстрактној геометрији не воде баш тамо где се реалност нада да ће нас повести.
- Имају игру, визуелну илузију у себи - каже аутор.
 
Glissandi noir, Фото Промо
Његове визије ових пролећних дана, у кратком року, има прилику да види публика широм света - од кинеског Фуџоуа, преко Прага и Барселоне, до Напуља, Братиславе, Бастије и Париза.
На Академији лепих уметности у Сабаделу у близни Барселоне, отворена је заједничка изложба под називом "Кареман", чији је комесар и излагач Милија Белић. Претходно је пет пута заредом организована у Паризу и једном у Сиднеју. Белић је, иначе, оснивач (2014) и председник истоименог удружења.
- "Кареман" на француском значи одлучно, јасно. Ради се о игри речи, јер је у основи реч "квадрат". Асоцијација у додатку има назив "конструктивна уметност", а све ово је, више, нека врста неоконструктивизма - објашњава наш саговорник.
Белић истиче да је то и алузија на рад групе познатих уметника која се звала "Круг и квадрат" и која је тридесетих година прошлог века такође неговала геометријску апстракцију, а међу којима су између осталих били Кандински, Мондријан, Гропијус.
На изложби у Сабадалу се преставило тридесетак сликара, вајара, видео-стваралаца.
Поставка ће трајати до 20. маја.
Истовремено, Белић излаже и на групној изложби у кинеском граду Фуџоу, на поставци под називом "Намера и ненамера", са тридесетак европских уметника, од 27. фебруара до 8. маја.
- Реч је о уметницима који су окупљени око париског Салона "Нова реалност", јединог у Паризу посвећеног искључиво апстрактној уметности, на коме дуго излажем, и чији сам члан уметничког одбора - каже наш стваралац.
Такође, од 5. до 30. априла Белић се представљао у Прагу са групом од двадесетак уметника, пореклом од Немачке, преко Јапана до Венецуеле, пројектом "Кинетика", чији је Белић такође иницијатор, излагач и комесар.
- Реч је о кинетичкој уметности, која за основну тему има покрет и ритам - појашњава Белић.
Ово је четрнаесто издање "Кинетике". Претходних година изложба је представљена у Базелу, Бечу, Будимпешти, Крању, Минхену, Новиграду, Паризу, Хамбургу... После Прага, биће постављена у Братислави од 26. маја до 17. јуна.
 
Rainbow, Фото Промо
Белић има заказане још две изложбе, крајем маја, у Бастији, на Корзици, у галерији "Црно и бело", а затим у Паризу, у простору "Апстрактни пројекат", на изложби "Шест погледа на квадрат". Претходно од 30. априла до 30. маја учествује на групној поставци у месту Санта Марија Капуа Ветере у близни Напуља, а у исто време, од 7. до 21. маја, недалеко, у Аверсу, има и самосталну изложбу најновијих слика и скулптура.
- На њима доминира тема деконструкта, геометријских форми које имају за тему деконструкцију. Сходно времену у ком живимо.
Може се рећи да је ово Белићев период изузетно продуктивног зрелог стваралаштва.
- Неке ствари су се рашчистиле, у креативном смислу. Више немам толико дилема као на почетку - истиче, а на питање да ли је његово сликарство интелектуално, одговара:
- Не могу се идеја и сензибилитет одвојити једно од другог. Све полази од ока. Оно је чуло које доживља визију света. Леонардо га је називао кнезом чула. Могло би се, зато, у овом случају, говорити о интелигенцији ока, пре но о интелигенцији ума.
Награда салона стрипа у Београду
МИЛИЈА Белић, ликовни уметник, сликар, вајар и теоретичар уметности, који у Француској живи пуних 40 година (доселио се 1982), ускоро ће доћи и у Србију.
- Управо су ме обавестили да су ми доделили награду на Међународном салону стрипа у СКЦ у Београду, који ће бити одржан у септембру. Почео сам као стрип-цртач, и као гимназијалац сарађивао с "Дечјим новинама" у Горњем Милановцу. Можда ће у оквиру овог салона бити организовано и моје ликовно представљање. Бићу преко лета у Србији, изложбе немам у плану, али бих, свакако, волео да их буде.
Препоручујемо
 
                    
                    РАДОВИ ПРЕДРАГА ДАМЈАМОВИЋА У ИЗЛОЖБЕНОМ ПРОСТОРУ КвАрт BW: На сликана изгубљени пејзажи
30. 03. 2022. у 16:04
 
                    
                    УКРАЈИНСКИ ВОЈНИЦИ У КЛАНИЦИ ПОКРОВСКА: "У граду је прави пакао, Руси довели све снаге које могу"
РУСКА пешадија продрла је у градске границе једног од главних стратешких циљева председника Русије Владимира Путина, претећи да га опколи. Украјинске специјалне снаге укључиле су се у борбе у урбаном подручју.
29. 10. 2025. у 17:43
 
                    
                    САД ИЗДАЛЕ ГЕНЕРАЛНУ ДОЗВОЛУ ДО АПРИЛА: Одлажу се санкције руској нафтној компанији
СЈЕДИЊЕНЕ Америчке Државе су данас издале тзв. "генералну дозволу" којом се привремено одлажу санкције Росњефту у Немачкој до 29. априла 2026. године, објавило је америчко министарство финансија.
29. 10. 2025. у 16:17
 
                    
                    Удала се за 25 лета старијег чобанина, доживела шок кад је умро
Марсел Амфу је читав свој живот живео једноставно. Његова кућа није имала ни струје ни воде. То му је омогућило да уштеди огромне суме новца.
28. 10. 2025. у 21:37
 
                     
                     
                     
                                         
                                         
                                 
                                         
                                         
                                         
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                    
                    
Коментари (0)