ПОЗОРИШНА КРИТИКА: Одвојен од сопствене прљавштине
У МУДРОЈ акцији Атељеа 212 да промовише и подржи младе уметнике сусрели смо се не само са драмским активизмом Саре Рул (у преводу Иване Ђурић Пауновић), у "Чистој кући", него и са прецизном, промишљеном, прочишћеном и сценски крајње сажетом режијом Андрее Пјевић , која је читаву представу шематизовала кореографисаним мизансценом који разбија живост балетске солисткиње Тамаре Пјевић.

Новости
Између стерилности и неживота Лејн, коју Радмила Томовић представља као стиснуту, уздржану професионалку, углавном сводећи њено испољавање на механичност и рутину (док је не напусти муж), неуротичности Вирџиније, у којој Хана Селимовић налази изворну борбеност, огољујући њене дубоке потребе за повезивањем и љубављу, које "одаје" у односу према (бившем) зету Чарлсу, све до логореје (на португалском и српском) служавке Матилде, лика који даје одличну могућност младој Наталији Степановић да се размахне, како у говорној, тако и у простудираној, такође редитељски кореографисаној физичкој радњи, смештен је ангажман редитељке, извесна идеја затрпаности, сувишности, сложености положаја нове жене у капиталистичком свету, зарад урођене потребе да се оправда, објасни и одбрани због своје евентуалне амбиције да се од своје патријархалне улоге еманципује.
Да ли образовање укида обавезу чишћења простора у коме живи, није неко од најзначајнијих питања којима се бави Лејн (Радмила Томовић), презапослена лекарка-каријеристкиња, а о "образовању уз рад" још мање размишља Матилда (Наталија Степановић), њена бразилска спремачица, која мрзи кућне послове. А тек Вирџинија (Хана Селимовић), Лејнина сестра, компулсивно опсесивно везана за тренутно уништавање сваке кућне нечистоће и зависница од обављања кућних обавеза (лакше је него да се секира због празнине свог живота), она нема ни тренутка слободног времена, да би могла да га употреби на образовање. Ана (Тамара Пјевић), "сродна душа", коју Чарлс (Владислав Михаиловић), лекар и Лејнин муж, претпоставља својој законитој, тек она нема проблем са женском еманципацијом, која би се, по Вирџинији Вулф, дефинисала просто - "своја лова и своја соба". Она плеше. Њен плес је одраз плутања кроз идеју о слободној жени, која је ослобођење од предосадних, бескрајних, заморних и бесмислених кућних обавеза себи купила високим друштвеним статусом,а њега - улагањем у своје интелектуалне "кредите".
Свођење улоге Ане, "сродне душе" Лејниног мужа, на покрет даје значајан контрапункт томе.
Представа се игра на празној сцени "Петар Краљ", са само неколико елемената намештаја (сценографкиња Милена Грошин), у занимљивом, психолошки обојеном костиму (костимографкиња Вера Радојевић), а интелектуална, али и емотивна подршка игри је музика, коју креира ЛП дуо (Соња Лончар и Андрија Павловић), још један од драмских актера ове занимљиве представе, која најављује неко ново позоришно доба.

ДАЊУ САМ МЕДИЦИНСКА СЕСТРА, НОЋУ СТРИПТИЗЕТА: "Мушкарци ме се превише плаше, сама сам последњих седам година" (ФОТО)
ЖЕНА по имену Хејли Хупер открила је да јој самопоуздање „уништава“ љубавни живот јер мушкарци сматрају да је „превише застрашујућа“.
23. 05. 2025. у 18:06

ХРВАТ ПОГИНУО НА ФРОНТУ У УКРАЈИНИ: Био официр француске војске, борио се у Луганску
ТОНИ Херцег, Хрват из Босне и Херцеговине и официр француске војске, погинуо је 6. маја у Луганској области у Украјини.
23. 05. 2025. у 17:00

"ОД ТУГЕ ПОСЛЕ СМРТИ МУЖА ДОБИЛА САМ РАК" Тешка судбина наше истакнуте глумице
ЂУРЂИЈА Цветић, истакнута српска глумица, суочила се с тешким животним ударцима који су оставили дубоке трагове. Упркос свему, задржала је достојанство и снагу, због чега су је многи сматрали хероином српске глумачке сцене.
25. 05. 2025. у 13:31
Коментари (0)