ПОЗОРИШНА КРИТИКА: Шест лица тражи НЛО
ИВАН Вирипајев (1974, Сибир) често у својим текстовима приказује документарну грађу, која се касније усложњава разбијањем позоришне илузије ("Иранска конференција"), а модел исповести му је још једна опсесивна тема ("Пијани").
Своју неоспорну харизму, Вирипајев је изградио на онеобичавању свакодневних ситуација и њиховој асоцијативности и проширивању смисла текста који се презентује... У комаду "НЛО" исповеда се осморо људи (тумаче их четири глумца), о свом сусрету са ванземаљцима и пресудном утицају тог догађаја на њихов поглед на свет. Наратор је сам Вирипајев (Светозар Цветковић), који аранжира овај шоу, а онда се појави и спонзор (Светислав Гонцић) као онај моменат који Вирипајев обично користи за отварање четвртог зида позоришне сцене, и илузије више нема.
Исидора Гонцић исправно следи псеудодокументарност писца, који нам у представи лично представља људе до којих је дошао у истраживању "сусрета треће врсте", па су Драгана Ђукић, Лана Аџић, Лука Грбић и Ђорђе Стојковић, свако у две улоге, функције својеврсне потраге за сопственим смислом постојања, иницираној сусретом, о коме, наравно, не дознајемо ништа стварно. У том исповедању, интригантном, изврсно смишљеном и неодољиво занимљиво одиграном, у варијацијама људске тежње за духовношћу, нарочито у њеном одсуству (превод Новица Антић), свих четворо актера је, са очигледно добром индикацијом редитељке, исповедило истиниту причу, стварну у свим аспектима - осим што је основни мотив, сусрет са НЛО, остао тајна. Одлична интерпретација младих глумаца, етеричност Лане Аџић, интроспекција Луке Грбића, логика Ђорђа Стојковића, оригиналност Драгане Ђукић учинила су намерно једноставну радњу суштински театралном, јер је чини контекст који спаја све исповести, виша сила, дух, тајна, скривени у тежњи за спознајом сопственог смисла постојања.
Светозар Цветковић је овој "презентацији" дао благо ироничан тон, упозоравајући публику да су, наравно, у питању чудаци. А нису били. Препознатљиви људи, са свакодневним животима, били би само путници ка смислу, који ће се једном сам догодити, незван, док се не појави спонзор, који, парадоксално је, уведе радњу у пиранделовске воде, са крајњим циљем да се истина и позоришна илузија раздвоје, или, напротив, споје у једно, као код оних шест лица, која траже писца код Пирандела, на кога се ова драма Ивана Вирипајева, изгледа, реферише.
У сусрету са НЛО (вером у чудо) успоставља се егзистенција као "чудесан свет обичних ствари", што је, напослетку, у основи и савремене (свевремене) медијске манипулације човековом свешћу, па је и у том смислу овај комад (сценограф Мила Миладиновић, костим Марија Марковић Милојев, музика Ирена Поповић, видео Давид Јовановић) значајан и потребан.
УКРАЈИНА У РАТ ПОСЛАЛА РОБОТЕ БЕЗ ИЈЕДНОГ ЧОВЕКА: Битка добила неочекивани исход (ВИДЕО)
БРИГАДА Украјинске националне гарде известила је о успешном нападу у коме су учествовали само роботи - од копнених робота наоружаних митраљезима до летелица борбених дронова. Ови роботи су напали руске положаје у Харковској области, на северу Украјине, и - победили.
27. 12. 2024. у 09:04
ДРАМА У КОМШИЛУКУ: Откривена непозната летелица, становници упозорени да потраже склоништа
РУМУНСКИ радарски системи открили су синоћ мали летећи објекат, за који се сумња да је дрон, који је ушао у национални ваздушни простор до шест километара у југоисточном округу Тулчеа, саопштило је министарство одбране Румуније.
27. 12. 2024. у 09:23
А ПОСЛЕДИЦЕ? Кина гради највећу хидроелектрану на свету - иселиће милионе људи, "кешираће" невероватне 35 милијарде долара
ПРОИЗВОДИЋЕ троструко више од 88.2 милијарде kWh, колики је пројектовани капацитет тренутно највеће хидроелектране на свету - "Три кланца" у централној Кини.
26. 12. 2024. у 14:37
Коментари (0)