"ДОДИР" ЗА РУЈНИ ЗАПИС ДУШЕ : Изложба слика Снежане Мандић у Културном центру у Новом Саду (ФОТО)
У ТРАГАЊУ за лепотом додирните уметност, попут жедног путника застаните на трен и погледом испијте рујни запис душе, нежно додирнут сатенском белином.
То је једна од порука изложбе слика „Додир“, новосадске уметнице Снежане Мандић, која је на јединствен и публици веома близак начин, отворена у Галерији културног центра Војводине „Милош Црњански” (Војводе Путника 2) у Новом Саду.
Наиме, о стваралаштву Мандићеве, говорио је мр Данило Вуксановић, програмски директор Галерије матице српске повезан видео линком а читава церемонија отварања, иначе обојена у црвено, зачињена је у Дунавком парку, крај салетле, посебним приказом латино плеса, кубанских уметника.
- Сликарство Снежане Мандић на путу је развијених трансформација материје, боје и конструктивне линије. Мотиви се смењују и реферишу на локално наслеђе, лепоту тренутка стварања, и посебно, на симболичну разраду мотива винских чаша и црвене боје, у течној асоцијацији на најчувенији напитак, у винском припадању људима и боговима подједнако. Разлози за приказивање ликовних случајева похрањени су у динамичној анализи замишљених али и доживљених тренутака, којима Снежана Мандић подстиче код посматрача усхићену свечаност у сусрету са атмосфером изворне животне радости. Због тога је сасвим логично присуство наглашених колористичких судара црвене, беле и црне бојене површине - истакао је мр Данило Вуксановић.
Он је такође нагласио да поред издужених стаклених тела винских чаша, које поигравају испред наших очију у креативном заносу, елементи на сликарским платнима Снежане Мандић потпомогнути су жичаним инструментима чиме се укупна атмосфера слике појачава у „звучности” затегнутих акорда. Место сусретања и слављења живота је град Нови Сад, чији обриси Градске куће и популарне Катедрале (која то није), на неколико слика подржавају позадину винске здравице, отварајући још једну фестивалску годину града културе.
- Ширина и једноставност увећано кадриране композиције говори о намери уметнице да зумира предмет своје фасцинације са нарочитом пажњом, у готово ритуалном сагледавању мотива. Својство уметничке природе Снежане Мандић изграђено је заправо на митолошком бедему древних веровања чије снажно присуство и у актуелном часу може да нам појасни, докаже и потврди да се од момента проналаска културе винове лозе овај свет није много изменио. Под брадом Диониса, двоструко рођеног бога, извиру креативни замаси и точи из кладенца природних дарова који нас окрепљују, умирују и каткад, опију у неумереној жељи да заборавимо. Јер, изгледа да је стварност одувек било тешко прегрмети. Слике Снежане Мандић оквири су за разумевање наших веровања, љубави и надања. На њеним столовима постављеним у част овог животног нектара, симбола еухаристије, увек има довољно места за човека. Човека који жели да верује у бољи свет – закључио је Вуксановић.
Снежана Мандић је рођена 1981. године у Новом Саду, потиче из породице просветних радника, а интересовања за сликарство развијала је уз свог оца, сликара Димитрија Коларевића. Завршила је Средњу школу за дизајн „Богдан Шупут”, дипломирала на Академији уметности у Новом Саду 2005. године, Одсек за сликарство, у класи професора Милана Блануше, стекла звање академског сликара и професора ликовне културе. Запослена је на месту наставника у основним школама „Иван Гундулић” и „Коста Трифковић”, члан је Удружења УЛУВ-а, а од 2017. године сарадник је Академије уметности у Новом Саду те је ангажована на менторском раду са студентима ликовног одсека у оквиру методичке праксе.
Од 2019. године ангажована је на пословима саветника – спољног сарадника за ликовну културу Министарства просвете, Школска управа Нови Сад. Организатор је и аутор ликовних колонија на којима окупља бројне уметнике, ликовне педагоге и ученике.
Љубав према уметности уткала је у своје слике на којима доминирају мотиви архитектуре али и детаљи из окружења, грађени комбиновањем различитих техника и материјала, слободним потезима, уз доминацију црвених тонова. Смењујући фигуративно и апстрактно, ствара простор у коме се крију догађаји и призори виђеног и доживљеног. У оквиру свог ликовног стваралаштва излагала је на бројним колективним изложбама у земљи и иностранству.
- Вино, верни сапутник радости и туге, вековима тече крвотоком живота, а питоми град љуљушка торњевe цркве успаванком чедном. Храпави тонови гитаре парају небо записујући велику тајну. Благослов здравице укршта чежњиве руке док јасну истину гасе додири. Елегантно одјекују кристални звуци нестајући у пенушавој игри црвених капљица. Назиру се сенке мутећи осећајну бистрину устрептале душе. У кристалном замку живе спокоја сати. Рујни виноград испијен је једне румене вечери. Бахус се поново радује. Живели – рекла је Снежана Мандић.
ТАЧНО НА ОВОМ МЕСТУ БИ МОГАО ПОЧЕТИ ТРЕЋИ СВЕТСКИ РАТ: Путин га сматра својом територијом, НАТО трупе већ распоређене
ОВАЈ снегом прекривени гранични мост између две средњовековне тврђаве у делу Естоније где се говори руски, могао би бити место где ће започети трећи светски рат, пише Политико.
26. 12. 2024. у 08:55
ПОЈАВИЛА СЕ ШОК ТВРДЊА: "Руси су оборили авион у Казахстану, погледајте трагове експлозије на репу летелице"
АВИОН Азербејџан ерлајнса, који се 25. децембра срушио на путу за Русију, можда је оборен руском ракетом земља-ваздух, према извештајима руских медија који нису наклоњени Кремљу и руском председнику Владимиру Путину.
26. 12. 2024. у 07:44
А ПОСЛЕДИЦЕ? Кина гради највећу хидроелектрану на свету - иселиће милионе људи, "кешираће" невероватне 35 милијарде долара
ПРОИЗВОДИЋЕ троструко више од 88.2 милијарде kWh, колики је пројектовани капацитет тренутно највеће хидроелектране на свету - "Три кланца" у централној Кини.
26. 12. 2024. у 14:37
Коментари (0)