ПОЗОРИШНА КРИТИКА: Будимо потомци, да бисмо били преци-Ивана Сајко: JEANNE. Режија: Ања Суша. Позориште Рикстеатер и Драматен, Шведска
Какав свет остављамо својој деци је питање од највећег значаја, а подразумева признање, какав свет смо и сами наследили и колика је наша кривица у његовом даљем урушавању. Социјалне разлике, уништавање природе, мисија да се помире неспојиви светови, тема су интересантног позоришног комада хрватске ауторке Иване Сајко, у представи која тематизује мит о неустрашивој, витешкој и жртвованој Јованки Орлеанки (Jean D Arc), Jeanne.
Девојчица Жан живи на сиротињској страни језера и креће у мисију на другу обалу, где живе богати, да би се уверила да они, оличени у идеји злата које имају, заиста постоје. Представу је режирала српска редитељка, Ања Суша у копродукцији два позоришта, Рикстеатерн и Драматен из Шведске, где тренутно живи и ради. Жири 57. Битефа је ову представу наградио највећом наградом, "Мира Траиловић".
Док музичар Аде Хумонен ствара живу звучну кулису за бајку о борби против неједнакости и језеру, као граници два света, коју мала Жан неће успети да пређе, представом о њој плутају жирафе, о којима гледалац слуша необично интригантне податке о одрживости живог света у еколошкој катаклизми (као преводилац је, само са шведског, назначен Ђорђе Жарковић, роботизовани глас на енглеском није био превођен, што постаје неоправдана пракса у нашем театру).
Ања Суша, чији рад врло добро познајемо, која је склона необичном тумачењу текста и раскошном, мултизначном сценском језику, изврсне шведске глумице је, осим у улоге мале Жан, сместила и у тело жирафа, те је метафора антропоморфности природе обухватила и ново значење, повратка дубоком смислу склада природе са свеколиким живим светом, хуманим, животињским и биљним. За разлику од природности и спонтаности глумица, двојица глумаца су имала задатак да покажу социјални слој чије се задовољство исцрпљује бинџовањем тв серија и могућношћу говеђег одреска на трпези, јер увек може да буде и много горе. Солитер се урушава, лифт не ради, уништава се свет око њих, језеро се исушује, а породица задржава привид доброг живота, уљуљкана масовним медијима, који је управо у то убеђују...
Представа Ање Суше са шведским уметницима је од стране жирија препозната као најбоља на 57. Битефу с правом и без праве конкуренције. Једина је модерним, аналитичним, а атрактивним сценским језиком проговорила о релевантном феномену, реконтекстуализујући бајку, која опомиње и протеже своје значење и уназад, али и у будућност, нимало светлу.
УКРАЈИНА У РАТ ПОСЛАЛА РОБОТЕ БЕЗ ИЈЕДНОГ ЧОВЕКА: Битка добила неочекивани исход (ВИДЕО)
БРИГАДА Украјинске националне гарде известила је о успешном нападу у коме су учествовали само роботи - од копнених робота наоружаних митраљезима до летелица борбених дронова. Ови роботи су напали руске положаје у Харковској области, на северу Украјине, и - победили.
27. 12. 2024. у 09:04
ДРАМА У КОМШИЛУКУ: Откривена непозната летелица, становници упозорени да потраже склоништа
РУМУНСКИ радарски системи открили су синоћ мали летећи објекат, за који се сумња да је дрон, који је ушао у национални ваздушни простор до шест километара у југоисточном округу Тулчеа, саопштило је министарство одбране Румуније.
27. 12. 2024. у 09:23
А ПОСЛЕДИЦЕ? Кина гради највећу хидроелектрану на свету - иселиће милионе људи, "кешираће" невероватне 35 милијарде долара
ПРОИЗВОДИЋЕ троструко више од 88.2 милијарде kWh, колики је пројектовани капацитет тренутно највеће хидроелектране на свету - "Три кланца" у централној Кини.
26. 12. 2024. у 14:37
Коментари (0)