ОПЕРА ЂАКОМА ПУЧИНИЈА У САРАЈЕВСКОМ НАРОДНОМ ПОЗОРИШТУ: "Мадам Батерфлај" у режији нашег Тадије Милетића
ПОСЛЕ пуних тридесет година, у сарајевском Народном позоришту 9. децембра је премијерно изведена опера "Мадам Батерфлај" Ђакома Пучинија, у режији нашег Тадије Милетића.

Промо НП Сарајево
Пред препуном салом премијера и прва реприза, која је уследила два дана касније, су оставиле снажан утисак на публику, емотивном снагом и изванредним извођењем уметника. Представу су извели солисти и хор Опере НПС, чланови Балета НПС и Сарајевске филхармоније, којом је дириговао маестро Јосип Шего.
Тадија Милетић, који први пут режира у Сарајеву, а чије је редитељско мајсторство препознато на бројним сценама, поново је доказао своју способност да споји класичну уметност с модерним изражајним средствима. Ова адаптација "Мадам Батерфлај" је била храбар корак у реинтерпретацији класичног дела, а Милетић је успео да сачува суштину оригинала, док истовремено уноси свеже перспективе и идеје.
- Наш задатак није био само да после тридесет година поново поставимо ово значајно дело на сцену већ да оживимо један далеки свет Јапана који кроз дубоку и потресну причу из гледалаца извлачи сву тугу, радост и страст скривену између нота и покрета. Овај непознати свет проткан древним правилима игра улогу судбине дубоко укорењене у људску душу, освјетљавајући тамне кутке које обасјава само искра части - каже редитељ.
Публика је била одушевљена Милетићевом храброшћу и иновацијама које је унео у представу. Сценографија, осветљење и костими су били изузетно добро осмишљени, стварајући атмосферу која је савршено одговарала драматичности приче. Извођачи су бриљирали својим изузетним вокалним способностима, што је додатно допринело доживљају и изузетном пријему представе.
- Кроз познате и драгоцене визуале јапанске традиционалне ношње, сабрали смо много тога важног у нежну симфонију бола и љубави. Покрети Нох театра постају шапат душе, излив осећања који прелази границе речи а познати неми крик се чује гласније од оперског белканта - додаје Милетић.
У подели су: Катарина Кикић Марић/Данијела Јовановић, Амир Сарачевић/Стјепан Франетовић, Амила Равкић/Аделиса Сарачевић, Илеш Бечеи, Иван Шарић/Денис Исаковић, Марко Калајановић/Ерол Рамадановић, Јасмин Башић, Лејла Хусеинћехајић/Зана Станишковска, Синиша Маркановић, Един Даши, Јосип Катавић, Дајана Шегвић, Зденка Ваничек, Лаура Козлингер, те чланице балетског ансамбла НПС Маријана Марић/Паула Грубешић Матеесцу. Сценографију потписује Мирна Лер, док је за костимографска решења задужена Вања Цирај Џуџа, а за светло Моамер Шаховић.

ВЕШТАК ОТКРИО ЈЕЗИВЕ ДЕТАЉЕ О ДЕЧАКУ УБИЦИ: Ево зашто је Коста пуцао на чувара школе, није га потресло сазнање кога је све убио
ЗАКЉУЧИЛИ смо да је Коста био способан да управља својим поступцима у време извршења злочина и да та способност није била битно смањена. Постоји једна краткотрајна ометеност, за период у учионици за који он каже да нема сећања, али он је све радио по плану. То указује да је он управљао својим поступцима.
05. 06. 2025. у 17:05

СРПСКА ПОСЛА: Никола Јокић запањио свет! Вратио се у Србију и урадио ОВО (ВИДЕО)
НИКОЛА Јокић је најбољи кошаркаш планете, али дајте му лопту и биће најбољи у сваком спорту. То је показао још једном.
08. 06. 2025. у 08:54

ВРТОГЛАВА СУМА: Колику националну пензију прима Љиљана Благојевић
ЈЕДНА од наших најистакнутијих драмских уметница Љиљана Благојевић отишла је у пензију, а налази се међу двадесетчетворо уметника, који ће примају националну пензију за допринос култури.
07. 06. 2025. у 11:30
Коментари (0)