ПОЗОРИШНА КРИТИКА: Мама или самоћа
ИНТИМНА драма "Мама" ауторке Морган Лојд Малколм тиче се ретко помињане теме, мајчинства у најтежој фази те животне улоге - док су постпорођајна рањивост, па и депресија окидач за неочекивана стања.
фото Приватна архива
Небојша Брадић је, уз равноправно учешће у успеху овог саспенса, глумица Тамаре Драгичевић, пре свега (мама Нина),а онда и одличних Јелене Ступљанин (Џеки) и Јасмине Аврамовић (Перл) успео да игру (битно олакшану исклизнућем у сан) прикаже као опасну и контроверзну ситуацију.
Порођај, претежак физички умор и новостворена панична одговорност за немоћно биће су животне, али и драмске ситуације, које лако проналазе пут до гледаочеве емпатије. Нагло опуштање, после три месеца неговања бебе, посета блиске пријатељице и мало вина изазивају Нину да "отвори душу", да призна своја сукобљена осећања према малом бићу и сопственој (не)моћи да брине о њему, што ће, неочекивано, имати тешке консеквенце у даљем току драме, када њу и другог родитеља оптуже за породично насиље над бебом...
Интимна прича лако прелази у судску драму, Нина постаје жртва, али ће се она храбро носити с тим. У сведеној, клаустрофобичној игри, у коју ће се укључити и адвокатица, која штити дете (Ј. Ступљанин), али и Нинина мајка (Ј. Аврамовић), актери овог готово форум театра (само без директног учешћа публике) ће неколико пута заменити улоге испитивача и ислеђиваног, што чини да представа има узбудљив ток и изазива гледаоца да се определи за страну, која је у праву.
Ауторка драме, савремена британска списатељица, имплицитно подмеће субверзивну идеју, да је за преморену, исцрпљену, доведену до границе свести мајку, заправо, опасно нагло опуштање, па се оно (рекло би се) и не препоручује. Муж и његова мајка, одвођењем бебе на једну ноћ, да би се мама мало одморила и опустила са пријатељицом, заправо је уводе у унутаршњи конфликт дужности и кривице, у сенци тупе законске силе, која наводно штити дете...
Тамара Драгичевић је овом улогом показала велику моћ да једноставним средствима продре дубоко у запретене углове гледаочеве свести, којих дотле и није много свестан.
Јачина њене уверљивости се очитовала и у стварном животу - гледатељки је позлило на половини представе, па је закратко и прекинута...
Небојша Брадић је, уз композиторку Александру Вребалов, костимографкињу Марину Меденицу, сценографкињу Марију Јевтић и драматуршкињу Лору Џолић ову потресну истину приказао као реалну, иако се, срећом по гледаоце и Нину, ипак измакла из страшне, неправедне стварности. Остаје утисак да је ова пријемчива драма отворила врло озбиљна питања односа жене са сопственом примарном породицом, као и новостеченом, у тешкој мисији стварања и обликовања новог живота, у сталној дилеми, чинимо ли му добро или зло.
ПОКРОВСК ПРЕД ПАДОМ, РУСКИ ВОЈНИЦИ У ЦЕНТРУ ГРАДА: "Ситуација је више него критична, убијају нам људе"
НАЈМАЊЕ 250 руских војника налази се у Покровску, где учествују у уличним борбама и убијају украјинске војнике, посебно оператере дронова, преноси Украјинска правда позивајући се на официре из две бригаде које делују у том подручју.
25. 10. 2025. у 19:17
СТИЖЕ ЗИМА КАКВА СЕ ВИЂА ЈЕДНОМ У СТО ГОДИНА? Метеоролози одговорили на спекулације о "зими века"
НЕМАЧКИ портали су преплављени информацијама о екстремној зими, улицама прекривеним снегом и екстремним временским условима који прете земљи.
23. 10. 2025. у 17:38
ЗЕМЉОТРЕС УСРЕД ДНЕВНИКА: Водитељка се обратила у страху: "Надам се да ће бити све у реду" (ВИДЕО)
ДОК је читала вести у ноћном Дневнику, прекинуо ју је земљотрес...
24. 10. 2025. у 19:43
Коментари (0)