НОС КАО ЦЕНТАР СВЕМИРА: Изложба слика Јошкина Шиљана и скулптура Александра Станојевића Кемпе у КЦ Србије у Паризу

М.Краљ

20. 02. 2024. у 16:42

ЗА разлику од очију, окарактерисаних као "прозор душе", нос заузима упадљиву али и проблематичну позицију кроз историју типизације и карактеризације различитих људских раса (грчки, јеврејски, афрички), навика, класних припадности и друштвених вредности аристократски, сељачки, прћасти, кукасти), истиче историчарка уметности Александра Лазар, поводом изложбе слика Јошкина Шиљана и скулптура Александра Станојевића Кемпе, назване управо "Le nez - Нос", која ће бити отворена у Културном центру Србије у Паризу у четвртак, 22. фебруара, у 19 часова.

НОС КАО ЦЕНТАР СВЕМИРА: Изложба слика Јошкина Шиљана и скулптура Александра Станојевића Кемпе у КЦ Србије у Паризу

Фото Галерија Штаб

- Изложба је омаж галској и српској култури, опречним и проблематичним локалним и регионалним метафорама, трибалним културама и трибализму у уметности, али и дискурзивној конструкцији идентитета. Користећи нос као центар свемира, уметници Јошкин Шиљан и Александар Станојевић Кемпа настављају дугу уметничку традицију друштвене сатире кроз типизације особености, навика, припадности и друштвених вредности - пише у каталогу Лазарева, која ће уз Натали Бељански, директорку КЦ Србије у Паризу, отворити поставку.

Фото Галерија Штаб

Носати напред остали стој, Јошкин Шиљан

Према мишљењу ове кустоскиње нови циклуси Шиљана и Кемпе су својеврсни омаж раду славног Алберта Ђакометија, који је нос користио као полазну тачку за свеж поглед на улогу сатире и метафоре:

- Оба уметника поседују експресивност и карикатуралност израза који је додатно обогаћен духовитошћу и схватању креативног процеса стварања као игре. Кемпине скулптуре су тотемског карактера, монохромне и доминантне, рађене од свакодневних предмета и рециклираних материјала, обложене папир машеом. Шиљан своје идеје представља радовима великог формата где кроз чисту палету и апстраховане форме духовитим називима и асоцијативним формама представља нос као главног протагонисту ситуације или момента.

У "кавезу" околности

ВИЗУЕЛНА комуникација Шиљана и Кемпе савршено је усклађена времену у коме говоримо сликом, пишемо емоџијима, и где се паганске скулптуре сусрећу са кубистичким формама и савременим селфијима, филтерима и смајлијима на антрополошки фасцинантан начин - пише Александра Лазар. - Користећи елементе играчке и игре они коментаришу анксиозност данашњег времена, по много чему сличном периоду у ком је настао Ђакометијев Нос (Le Nez, 1947-1968), који духовитошћу и сведеношћу форме испитује лимитације људског карактера смештеног у "кавез" околности или случаја.

Обојица уметника која се овом изложбом представљају културној јавности Француске, захваљујући ангажману беогардске галерије "Штаб", већ имају репутацију на домаћој и међународној сцени. Рођен 1953. године у Пироту као Небојша Стојковић, Шиљан се сликарством активно бави од 1987. и излагао је у многим значајнијим галеријским просторима у Србији, региону, и Европи, и за своја дела добијао значајне награде. Живи и ради у Београду и Грделици, а радови му се налазе у значајним музејским, компанијским и приватним колекцијама широм света.

Фото Галерија Штаб

Преобликовање, Александар Станојевић Кемпа

Рођен 1992. године у Параћину Александар Станојевић Кемпа је тренутно на мастер студијама сликарства на Академији уметности у Новом Саду, где је и дипломирао, након чега се усавршавао у Аустрији и Шпанији. До сада је имао 15 самосталних изложби и учествовао је на многим групним изложбама.

Нове могућности за домаће ауторе

НА иницијативу Министарства културе наше приватне галерије укључиле су се однедавно у програме Културном центру Србије у Паризу, о чему Марко Брун, оснивач и директор галерије "Штаб", каже:

- Приватне галерије јесу истински носиоци савремених трендова и кретања у уметности, па ће овакви подухвати и прилике за представљање наших уметника у иностранству доносити нове могућности за умрежавање и прикључивање светским токовима који настају и пласирају се у највећим центрима уметности, као што је Париз.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
ТАЧНО НА ОВОМ МЕСТУ БИ МОГАО ПОЧЕТИ ТРЕЋИ СВЕТСКИ РАТ: Путин га сматра својом територијом, НАТО трупе већ распоређене

ТАЧНО НА ОВОМ МЕСТУ БИ МОГАО ПОЧЕТИ ТРЕЋИ СВЕТСКИ РАТ: Путин га сматра својом територијом, НАТО трупе већ распоређене

ОВАЈ снегом прекривени гранични мост између две средњовековне тврђаве у делу Естоније где се говори руски, могао би бити место где ће започети трећи светски рат, пише Политико.

26. 12. 2024. у 08:55

ПОЈАВИЛА СЕ ШОК ТВРДЊА: Руси су оборили авион у Казахстану, погледајте трагове експлозије на репу летелице

ПОЈАВИЛА СЕ ШОК ТВРДЊА: "Руси су оборили авион у Казахстану, погледајте трагове експлозије на репу летелице"

АВИОН Азербејџан ерлајнса, који се 25. децембра срушио на путу за Русију, можда је оборен руском ракетом земља-ваздух, према извештајима руских медија који нису наклоњени Кремљу и руском председнику Владимиру Путину.

26. 12. 2024. у 07:44

А ПОСЛЕДИЦЕ? Кина гради највећу хидроелектрану на свету - иселиће милионе људи, кешираће невероватне 35 милијарде долара

А ПОСЛЕДИЦЕ? Кина гради највећу хидроелектрану на свету - иселиће милионе људи, "кешираће" невероватне 35 милијарде долара

ПРОИЗВОДИЋЕ троструко више од 88.2 милијарде kWh, колики је пројектовани капацитет тренутно највеће хидроелектране на свету - "Три кланца" у централној Кини.

26. 12. 2024. у 14:37

Коментари (0)

ХИТНО СЕ ОГЛАСИО КРЕМЉ После оптужби да је Русија оборила азербејџански авион: То нико не треба да ради!