ОМАЖ НАСЛЕЂУ ЗА БУДУЋНОСТ: Балет Народног позоришта на Београдском фестивалу игре
КАО једина домаћа продукција која се нашла на програму овогодишњег Београдског фестивала игре, вечерас од 20 часова изводи се триптих у продукцији Народног позоришта - три савремена балетска дела обједињена под насловом "INFINITAS".

Народно позориште
Триптих премијерно изведен поводом јубилеја београдског Балета, потписују реномирани савремени кореографи Маша Kолар, Милош Исаиловић и Игор Kиров дајући ново виђење композиција Петра Kоњовића, Енрика Јосифа и Станојла Рајичића. Стварањем на музику композитора који су инспирисали чувене балетске уметнике Димитрија Парлића, Веру Kостић и Миру Сањину, аутори дају омаж наслеђу Балета Народног позоришта у Београду.
- Одлучила сам се за форму триптиха у жељи да с једне стране прикажем разноврсност савременог кореографског ствалаштва, а с друге стране да обновимо сећање набалетско наслеђе нашег позоришта и великане балетске и музичке уметности. Kао што и сам наслов сугерише, настављамо ланац и трајемо у времену, прошлом, садашњем и будућем -каже Ана Павловић, уметничка директорка Балета Народног позоришта у Београду.
Признање
СОЛИСТКИЊА ове представе Ивана Савић Јаћић награђена је признањем "Смиљана Мандукић" које додељује Удружење балетских уметника Србије за најбољу интерпретацију савременог играчког израза.
У години прославе стогодишњице постојања балетског ансамбла, представљају се садашње балетске снаге и даје допринос савременој уметности у Србији.Балетски триптих кроз рад три регионално етаблирана кореографа, започет на темељима балетске историје, доноси стилски и изражајно различите плесне креације креиране за балетски ансамбл Народног позоришта и показујебогатсво израза балета као уметности.
Македонски кореограф Игор Kиров у својој кореографији "Поема", на музику Станојла Рајичића и снимак извођења Београдске филхармоније, истражује концепт потраге за слободом душе која никад не престаје да сања. Жудња је главни покретач у кореографији српског кореографа Милоша Исаиловића, а музика балетског дела Енрика Јосифа "Птицо, не склапај своја крила" изведена је кроз три музичка медија који чине оригинални снимак Оркестра Народног позоришта из времена настанка овог балета, клавирско извођење Владимира Глигорића и музичке деонице којеје компоновала Ирена Поповић по мотивима знаменитог композитора. Приступ хрватске кореографкиње Маше Kолар базира се на српском националном музичком и плесном наслеђу на музику Петра Kоњовића, "Симфонијски триптихон" уз снимак извођења Београдске филхармоније.

ВЕШТАК ОТКРИО ЈЕЗИВЕ ДЕТАЉЕ О ДЕЧАКУ УБИЦИ: Ево зашто је Коста пуцао на чувара школе, није га потресло сазнање кога је све убио
ЗАКЉУЧИЛИ смо да је Коста био способан да управља својим поступцима у време извршења злочина и да та способност није била битно смањена. Постоји једна краткотрајна ометеност, за период у учионици за који он каже да нема сећања, али он је све радио по плану. То указује да је он управљао својим поступцима.
05. 06. 2025. у 17:05

СРПСКА ПОСЛА: Никола Јокић запањио свет! Вратио се у Србију и урадио ОВО (ВИДЕО)
НИКОЛА Јокић је најбољи кошаркаш планете, али дајте му лопту и биће најбољи у сваком спорту. То је показао још једном.
08. 06. 2025. у 08:54

ВРТОГЛАВА СУМА: Колику националну пензију прима Љиљана Благојевић
ЈЕДНА од наших најистакнутијих драмских уметница Љиљана Благојевић отишла је у пензију, а налази се међу двадесетчетворо уметника, који ће примају националну пензију за допринос култури.
07. 06. 2025. у 11:30