ПОЗОРИШНА КРИТИКА: Кинески историјски трилер
ЈУГОСЛОВЕНСКО драмско позориште је, угостивши Пекиншко народно уметничко позориште, омогућило да радознали гледалац упозна како драмско писање нобеловца Мо Јена, тако и специфичан уметнички израз, који негује "Пекиншка народна школа уметничке драме".
"Убица Ђинг Ке" је, на фону историјских догађања из времена кинеских Зараћених држава (475-221 пре н. е.) узбудљиви психолошки трилер, који шекспировски анализира дилему мачеваоца Ђинг Кеа (Ванг Бан), да ли да изврши обећање дато принцу Дану (Јен Жуи) и убије краља Ћина (Ли По), који је принца некада заточио, а сад прети да завлада и Дановим територијама. Асоцијација на Шекспира је много - од хамлетовске дилеме Ђинг Кеа, да ли да учини злочин и да ли је за то кадар, до врло добро разрађеног утицаја кокубине (врло добра Ли Сијаоменг), кинеске Леди Магбет у животу главног јунака драме. У врло функционалној, а монументалној сценографији (сценограф Шен Ао), уз значајни акценат сценског светла (Менг Бин), редитељ Жен Минг је радњом трилера из кинеске историје успео да заинтересује и савременог гедаоца, који не познаје чињенице из кинеске историје, да би унапред знао крај комада. Напротив, драматуршки поступак Мо Јена нас води кроз врло модеран, непредвидив саспенс, уверљиви кошмар скромног мешетара Ђинг Кеа, коме је, изненада, наметнута улога хероја, за коју мора да се избори својим (непостојећим) јунаштвом. Велика заслуга за психолошки уверљиву хамлетовску дилему, из које ће произаћи неочекиван исход, припада изврсном тумачу Ђинг Кеа, глумцу Ванг Бану. Овај уметник је, упркос за нас помало превише јарким глумачким изразом, успео да увуче у своју сталну несаницу и овдашњег савременог гледаоца, који, ваљда, такође жели да постане јунак свога доба. Да ли ће га историја памтити, као једног међу многобројним мачеваоцима, убицама тирана, колебљивом антијунаку предочава дилему дворска конкубина, коју му је принц Дан послао на дар. Ако не убије краља, а покаже да је то могао да учини, можда ће тиме заузети у историји јединствено место... Љубав, која се међу њима рађа, ипак не води љубавнике до срећног краја.
Дуг савременом постдрамском театру, чијег одјека има у овој, наоко традиционалој кинеској историјској драми са историјском темом је и сам почетак, када глумци, на просценијуму, у специфичној кланици за псе, где започиње радња, говоре да су у Југословенском драмском позоришту и да је у питању позоришна представа. Ово скоро брехтовско искакање из драмског у епско се догађа неколико пута, увек примерено радњи.
Сви актери историјског догађања су, са импресивном концентрацијом, сачинили фреску дворских и народских ликова, са манама и врлинама савременог човека, који увек има већу амбицију од својих могућности.
Сликовита, духовита, узбудљива представа Пекиншког народног уметничког позоришта је на сцену ЈДП донела дах модерног театра, кроз традиционалну причу, продубљену деликатним савременим редитељским тумачењем драме "Убица Ђинг Ке", која такође релативизује за кинеске гледаоце познате историјске чињенице, што је увек, када је дух нације у питању, деликатан поступак. У пекиншкој представи резултат није изостао, а показао је моћ ансамбла и позоришне школе импресивних размера.
ДИГНУТИ НАТО АВИОНИ ПОСЛЕ НАПАДА НА УКРАЈИНУ: Хитно се огласио Зеленски, имао поруку за Путина (ФОТО/ВИДЕО)
РУСИЈА је покренула масовни ваздушни напад на Украјину на божићно јутро по грегоријанском календару.
25. 12. 2024. у 11:16
ПРВИ СНИМЦИ УКРАЈИНСКОГ НАПАДА НА РИЛСК: Најмање шест мртвих и десетине повређених, горе аутомобили (ВИДЕО)
ШЕСТ особа, међу којима и једно дете, убијено је у Рилску, у области Курск, као резултат ракетног удара украјинских оружаних снага, саопштио је вршилац дужности гувернера Курске области Александар Хинштајн.
20. 12. 2024. у 17:07
ПЛАНЕТИ ПРЕТИ СЦЕНАРИО ИЗ 1815. После догађаја на планини која је променила свет уследиле трагедије: "Питање није да ли ће, него КАДА!"
„ЕФЕКТИ би могли бити још гори него што смо видели 1815."
25. 12. 2024. у 15:54
Коментари (0)