ПОЗОРИШНА КРИТИКА: Неколико дасака и мало суза
КРИТИЧАРУ није лако да пише о представама као што је "Крамер против Крамера", у копродукцији Београдског драмског позоришта и новосадског Центра за развој визуелне културе.

фото приватна архива
Што се визуелности тиче (сценограф Миа Давид), ње уопште није било, на сцени су само три столице, и један сто са столицом. Очигледна је намера ауторске екипе да "пројекат" (радионичарски, кажу) путује лако и јефтино. Та сведеност, не само визуелна, него и у драмском концепту (драматург Јелена Мијовић), као и честа непажња БДП, да критичара смести тако да тешко може и да види, а још мање да чује све што се говори, чини да је писање о "Крамеру против Крамера" помало излишан захват... Тема релевантна, знана из славног филма, о Крамерима, који се боре око детета на суду. Ничега новог под капом небеском, јасно је, но, позоришна представа би требало (нарочито "радионичарска") да подразумева ма какво померање у драмском, сценском, суштинском смислу већ виђене приче. Редитељ Слободан Скерлић није имао много посла са одличним глумцима, Надом Мацанковић (мама Крамер), Андријом Кузмановићем (тата Крамер) и Маријом Пикић (у више ликова), и његова интервенција је била видљива у сталном присуству свих актера на сцени, у звучним ефектима за промену сцене (који су повремено каснили), као и у домишљатости да дете Крамера игра уверљива лутка (стручни сарадник за анимацију Горан Баланчевић), кога су анимирале присутне глумице.
Ничег, дакле, ризичног није било у постављању ове сентименталне драме - опробани глумци, редитељ, драматизатор, тема која "удара" - па је гледаоцу (у дугом, топлом лету) преостало само да се идентификује и навија за маму, која напушта мужа и дете, засићена обавезама и губљењем идентитета, тату, који од ретко присутног јапија постаје, силом прилика, одличан родитељ, као и са галеријом ликова (пријатељица, колега, судија, адвокат...) који учествују у овде помало карикираном животном и судском процесу.
Напокон, када мама, која поново пожели да се укључи, упркос татином ангажману, добије поново старатељство над дететом на суду, а онда се, после дирљиве сцене опроштаја тате и сина пред растанак, пишмани и остави дете оцу, читава сала чујно зашмрца, што иде у прилог, пре свега, врхунски спонтаном, уверљивом и истинитом Андрији Кузмановићу.
Читава представа "Крамер против Крамера" делује школски, као поигравање искусних глумаца са емоцијама гледалаца, и у томе је она заиста успешна. Но, ако је, а јесте, тај ефекат унапред "урачунат" у репертоарски потез, чему онда још једном гледати игру, у којој има врло мало суштински позоришног, поготово "радионичарског", а Лопе де Вегина флоскула да је театар "две даске и једна страст" се овде показала тачном само у сиромаштву сценског дизајна.
Препоручујемо

ПОЗОРИШНА КРИТИКА: Љубав и друге бољке - Луси Пребл: "Ефекат", режија Ђорђе Нешовић
09. 06. 2024. у 12:27

МОНСТРУОЗНО! Овај хоће да влада Србијом! Жене му криве кад их неко силује или пребије!
ВУК Нектаријевић, студент блокадер са Машинског факултета у Београду, који је тобож бициклом ишао у Стразбур, има у најмању руку проблематичне ставове.
20. 04. 2025. у 14:35

МАКРОН ПОСЛЕ РУСКОГ НАПАДА: Хитно нам је потребан мир
РУСКИ ракетни напад на град Суми на северу Украјине наглашава хитну потребу за наметањем примирја Русији, изјавио је данас председник Француске Емануел Макрон.
13. 04. 2025. у 15:34

Халид Бешлић "тежак" 13 милиона €, а живи од кирије - "увалио" се у кредит
"САДА изнајмљујем све и живим од кирије, тако је најбоље."
21. 04. 2025. у 18:56 >> 18:56
Коментари (0)