ПОЗОРИШНА КРИТИКА: Лет у месту-58. БИТЕФ
ДЕСЕТ (не једанаест, како је у програму Битефа) играча сат времена тренира стрпљење и концентрацију ситним цупкањем с згоба на зглоб, да покажу како се енергија полако (али сигурно) "учитава" у људско тело самим покретом.
Они не "смекшавају" пред нашим очима, њихов узраст (40 плус) и сама кореографија, уз једнолични, ритмични тон композитора (Коти К.) упозоравају на постепено губљење мишићног, енергетског и животног тонуса, ваљда. Позоришни критичар дозвољава себи ову поизвољност стога, што ова представа понајвише припада (као многе на Битефима) Фестивалу игре, где њихов квалитет и значај процењују балетски критичари. Овде, на позоришном фестивалу, гледалац може да ужива у врхунској прецизности,издржљивости и концентрацији десет играча трупе Dens on. Христос Пападопулос (асистент кореографа Георгиос Котсифакис), својом кореографијом, заправо, показује колико тело играча остаје моћно, јер је денс мантра, ситни покрети који творе замах, познато је, у игри један од теже изводивих задатака. Наоко сасвим умирено тело, спуштених руку и опуштног става све време у гледаоцу стварају извесно усплахирено (драматично?) очекивање тренутка када ће се појединац, у истом ритуалу, издвојити и нарушити склад благог таласања групе, дубоко концентрисане на ритам који сопствени организам производи, док се само нога, или рука ситно покрећу... Као у вапају за још енергије, која би, довршавајући покрет у замах, погурала играча у покрет.
"Мекшање" (Mellowing) је одлично одабран, метафоричан наслов за представу, која има за циљ да покаже како се човекова снага повлачи пред временом. Но, тај наслов дефинише и пут којим, отварајући своје 58. издање, Битеф иде. Од милитантних новости, које су знале и да шокирају тада неискусно гледалиште, поливено брашном и водом, преко драстичних призора који изазивају полемику о својој сврсисходности, до дубоког понирања у дубине људске егзистенције позоришним, драмским средствима, у настојању да древна уметност постане психијатријски кауч, Битеф је смекшавао... Пратећи дуго овај наш најзначајнији фестивал, да се оно што се некада звало авангарда ("Траје, а онда клекне..." каже за то Ануј) данас понајвише очитује у тренирању публике да јуначки издржи до краја, без обзира на то шта јој се на сцени приказује: буку и бес, читање са сцене, денс за који треба едукација и много добре воље да се разуме...
Приказивањем баш "Мекшање" немачког ансамбла на свом отварању, Битеф нас је, "подижући завесу" пред стандардно расположеном публиком по педесет осми пут, смекшавајући тензију и страсти, изгледа припремио за остале овогодишње представе.
Смекшани, смирени, времешни, чекаћемо стрпљиво остали програм.
Лепота и умешност, које је донело "Мекшање", можда и сетно коментаришу овогодишњи слоган "Лепота (не)ће спасити свет". Надајмо се да ћемо, до краја 58. Битефа, сазнати шта га хоће и може спасити, уместо лепоте. Можда овај почетак то обећава.
ДИГНУТИ НАТО АВИОНИ ПОСЛЕ НАПАДА НА УКРАЈИНУ: Хитно се огласио Зеленски, имао поруку за Путина (ФОТО/ВИДЕО)
РУСИЈА је покренула масовни ваздушни напад на Украјину на божићно јутро по грегоријанском календару.
25. 12. 2024. у 11:16
ПРВИ СНИМЦИ УКРАЈИНСКОГ НАПАДА НА РИЛСК: Најмање шест мртвих и десетине повређених, горе аутомобили (ВИДЕО)
ШЕСТ особа, међу којима и једно дете, убијено је у Рилску, у области Курск, као резултат ракетног удара украјинских оружаних снага, саопштио је вршилац дужности гувернера Курске области Александар Хинштајн.
20. 12. 2024. у 17:07
ПЛАНЕТИ ПРЕТИ СЦЕНАРИО ИЗ 1815. После догађаја на планини која је променила свет уследиле трагедије: "Питање није да ли ће, него КАДА!"
„ЕФЕКТИ би могли бити још гори него што смо видели 1815."
25. 12. 2024. у 15:54
Коментари (0)