ЗАМРЗНУТИ КАДРОВИ СВАКОДНЕВИЦЕ: На својој 50. самосталној изложби Нина Тодоровић у Ликовној галерији КЦБ излаже дневничке белешке

Миљана Краљ

11. 03. 2025. у 16:56

ПРОСТОР је у сржи уметничког опуса Нине Тодоровић, тврди Јелена Матић, кустоскиња изложбе ове уметнице, која ће данас бити отворена у Ликовној галерији Културног центра Београда.

ЗАМРЗНУТИ КАДРОВИ СВАКОДНЕВИЦЕ: На својој 50. самосталној изложби Нина Тодоровић у Ликовној галерији КЦБ излаже дневничке белешке

Фото промо КЦБ

Поставку чини серија "Дневник дисконтинуитета", а представља вишегодишње дневне белешке Тодоровићеве. Тачније, то су класични, дигитални колажи малог и великог формата, као и видео-колажи, видео-радови, glitch art/gif анимације и књиге уметника.

- "Простор" може да означава предео, и "предео" може да значи простор - објашњава у тексту који прати изложбу кустоскиња. - Обе речи могу да се односе на место, град, природу, улицу, архитектуру, друштво и културу, приватно и јавно, прошлост и садашњост. Такође укључују: сећање, дневник, мисли, путовање, луталаштво, медиј, галерију, музеј или екран телевизора и компјутера. Већина ових речи је такође полисемична и не може се лако дефинисати. Неке од њих карактерише континуитет и дисконтинуитет.

Фото промо КЦБ

 

Ови радови настали у последњих неколико година представљају како реакцију ауторке на актуелне догађаје, тако и њене интимне доживљаје тих спољних сензација.

- Замишљени су као дневна дисциплина у циљу стварања континуитета анализе различитих друштвених феномена прожетих личном перцепцијом - пише у најави ове изложбе. - Упадљива фрагментарност се односи на исечке дана, замрзнуте кадрове који су у одређеном временском периоду оставили најјачи утисак, а који су комбиновани са специфичним психогеографским освртом на дате тренутке. Дисконтинуитет, суспендовано или поништено време би требало да означе позицију појединца у актуелној димензији време-простор и врло сложеном социјалном и политичком моменту. Осећај немоћи и безнађа се преплиће са плановима који нису реализовани, самим тим индивидуални напори бивају поништени или, у најбољем случају, стављени на чекање.

Фото промо КЦБ

 

На изложеним колажима, као мотив преовлађују архитектура, деконструкција реалних простора, делови безличних и стерилних ентеријера и структуре градских мапа... Они представљају тежњу да се урбани простор претвори у неку нову, хибридну верзију идеалног града, иако далеку и по мотивима сасвим супротну од оригиналне ренесансне идеје:

- Изложба је вид личне борбе и чин отпора, којим уметница и кустоскиња пројекта заједно исказују свест о неопходности критичког промишљања и активног учешћа у актуелним друштвеним променама - поручују из Ликовне галерије КЦБ.

Круг - симбол склада

Фото промо КЦБ

УМЕТНИЦА: Нина Тодоровић

НА једном од колажа налази се "Идеални град" слика италијанског сликара Фра Карневалеа, која приказује једно од потенцијалних решења за изглед града са тргом у чијем је средишту фонтана - пише Јелена Матић. - Поред стубова и славолука ту су зграде различитих геометријских форми. Према старим схватањима "Идеални град" је у архитектонском смислу означавао град углавном са основом у облику круга или квадрата, као и правоугаоника и звезде. Град са уређеним, правилним улицама и планираном, добро пројектованом архитектуром. У њему је геометрија представљала центар свега, а пре свега круг - симбол склада и савршенства. У неком ширем смислу "Идеални град" значи по свему уређено друштво. Овакву визију, мање или више, имало је свако друштво, и сва су, за разлику од данашњег, покушавала да колико-толико остваре ту визију.

Поставка "Дневник дисконтинуитета" је 50. самостална изложба визуелне уметнице, рођен у Београду 1973. Иначе, Нина Тодоровић је дипломирала и магистрирала сликарство у класи професора Чедомира Васића, на Факултету ликовних уметности, а потом и докторирала под менторством професора Милете Продановића. Активно излаже, од средине деведесетих, у земљи и иностранству. Добитница је неколико домаћих и међународних награда, а радови јој се налазе у страним и нашим музејима, и јавним и приватним колекцијама. Изложба ће бити отворена до 12. априла.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
ВУЧИЋ ОТКРИО ВЕЗЕ УСАИД-А И ЦРТЕ: Организација Да смрадови оду добијала 190.000 евра, биће још много изненађења наредних дана

ВУЧИЋ ОТКРИО ВЕЗЕ УСАИД-А И ЦРТЕ: Организација "Да смрадови оду" добијала 190.000 евра, биће још много изненађења наредних дана

ПРЕДСЕДНИК Србије Александар Вучић обишао је у Ковину завршне радове на градском купалишту ''Шљункара'' и том приликом открио да је организација УСАИД плаћала 190 хиљада евра преко ЦРТЕ организацији која се зове "Да смрадови оду".

09. 03. 2025. у 11:56 >> 13:15

Коментари (0)

АКО МОТА ОСТАНЕ, НЕМА МЕСТА И ЗА ДУШАНА: Бивши штопер Јувентуса искрено о Влаховићу