ПОЗОРИШНА КРИТИКА: Показати право или прикладно лице?
ПОСЛЕ "Бога масакра", очекивало би се од француске високотиражне списатељице Јасмине Резе да овај позориши комад, назван по изразу који симболише католичку пристојност у италијанској култури, буде убојитији, или бар да се одвија у (може и "изневереном") очекивању катастрофе, изазване малограђанштином Борисовог слабачког карактера (Урош Јаковљевић).

фото приватна архива
Дотични већ четири године вара жену са луцкастом, "неприлагођеном" фармацеуткињом Андреом (дивно спонтана Милица Трифуновић), с којом је на романтичној вечери ван града, када ненамерно обори аутомобилом свекрву Франсоаз, добре пријатељице своје жене (Јована Гавриловић), која долази ту са партнером Ериком (Вахид Џанковић) да прославе рођендан његове "маман" (изврсна Горица Поповић).
Осим Андрее, која показује "право лице" (супротност је претварати се да си бољи него што јеси), јер нема више илузија у вези са Борисом и гђе Ивоне, којој друштвене конвенције нису потребне, остали ликови су у непрестаној неурози, сапети у својим тесним амбицијама, а онемогућени да их слободно и живе. Борис је браколомац пред банкротом, Франсоаз је доста едиповца и његове захтевне мајке, а Ерик је талац свога доброг васпитања детета "из добре куће" и стварног осећаја да га и мајка и Франсоаз излуђују.
Лепа метафора, која сведочи о стварном, доказаном таленту Јасмине Резе да социјалне и интимне проблеме буржоаске средње класе учини пријемчивим широком узорку позоришне публике је када Франсоаз, на крекетање жаба, призна да се "боји звукова природе".
Ничег истинског, никакав катарзични искод, нимало напетости неће донети игра поменутих ликова у причи која нема средишњи драмски догађај, нити прави мотив - осим ватромета глумачких бравура и духовите препознатљивости њихових баналних проблема. Јаковљевић је на трагу "јапијевског" Џејмса Дина, Јована Гавриловић духовито динамична, а Вахид Џанковић лепа нова боја у спектру Атељеових глумачких звезда...
Режија Ђурђе Тешић је помало конвенционална, са нагласком на гротеску друштвене игре пристојности (Bella figura), иза које, малограђански, неумитно следе интрига и подсмех. Весна Поповић је сценографијом вешто осмислила простор за игру, са помичним параваном, што је дало прилику ликовима да се, осим гђе Ивон, много крећу на сцени, као да су на филмском сету, а костим Зоре Мојсиловић је успешно окарактерисао друштвену класу којој припадају, што је још један симбол, подршка оном који се, као лажна слика о себи, садржи у наслову Резиног позоришног комада.
Препоручујемо

ПОЗОРИШНА КРИТИКА - СТЕРИЈИНО ПОЗОРЈЕ: Страни писци, домаћи издајници и љубав у средишту
02. 06. 2025. у 06:45

ПИТАЊЕ ЈЕ ДАНА КАДА ЋЕ ОТВОРЕНО ДА УБИЈАЈУ НА УЛИЦИ Вучић: Земља нам је у великој опасности, банда влада улицама! Победићемо ово зло заједно
ПРЕДСЕДНИК Србије Александар Вучић обратио се нацији из Палате Србија после четири дана узастопног блокадерског дивљања и напада на објекте, полицију и грађане. Поручио је да је питање дана када ће блокадери да отворено убијају на улици, јер им је само то преостало. Рекао је да ће се у наредним данима чинити да се држава повукла, а онда ће показати сву своју одлучност и искористити сва средства на располагању да се врати поредак и мир у земљу. Са народом и грађанима заједно, победићемо ово зло, поручио је Вучић.
17. 08. 2025. у 12:14 >> 12:44

"СРАМ ВАС БИЛО ЗА СВЕ ШТО РАДИТЕ" Вучић са презиром одговорио Жаклини Таталовић на добацивања и упадице
ПРЕДСЕДНИК Србије Александар Вучић одговорио је на упадице и добацивања новинарки Н1 Жаклини Таталовић.
17. 08. 2025. у 14:28

РАЗВОД АНИ ТЕШКО ПАО: Једна фотографија је доказ колико ПАТИ
НЕКАДАШЊА тенисерка Ана Ивановић, ухваћена је на плажи у опуштеном издању, али оно што је свима запало за око јесте избор књиге коју је држала у рукама.
18. 08. 2025. у 07:20
Коментари (0)