ПОЗОРИШНА КРИТИКА: У глави Џека Трбосека
Џ.Паркес и Ј.Ристић: "Игра ума / In His Mind", редитељ Џонатан Паркес.The Green Room Productions

Новости
У време када је, због епидемије, обустављена свака позоришна активност, београдска позоришна публика има драгоцену прилику да учествује у имерзивном сценском догађају, "Игра ума", у врачарској вили, вешто трансформисаној у лондонски дом Џека Трбосека (сценографи Илија Вишњић и Магдалена Влајић). У интерактивној игри, публика (само 15 гледалаца) арбитрира у анамнези первертираног Трбосековог ума.
Замишљен не само као позоришни чин, овај перформанс је скуп живе џез свирке, интересантних коктела са именима ликова из представе, узбудљивог трагања по стварној кући- амбијенталном театру, илузије да смо тајни посетиоци црне церемоније, којој је исход неизвесан... Присуство масовног убице појачава страх да ће се ући у тунел аутентичне куће страве, за коју многи, после свега што смо овде преживели, немају живаца. То говори о циљној групи овог америчко/српског пројекта, а то су, поред уобичајене битефовске позоришне публике, посетиоци главног града, љубитељи бизарних догађаја, гледаоци/перформери, театарски истраживачи, позоришни антрополози...То што се "мапа ума" Џека Трбосека, бића супротности, крајности у злочиначкој бруталности и романтичној заљубљености, одвија само на енглеском језику (а глумци су претежно одавде), не смета толико разумевању насумично гледаних секвенци физичког театра (никада сцена није драмски заокружена, у њу улазимо и излазимо из ње својевољно), већ овом колективном чину недостаје управо чвршћа драматуршка структура "сарадње" гледалаца под маскама и оних, који би и без нас извели свој "данс макабр". Заправо, у "Игри ума" би било боље, када би се публика нешто питала, што би могло утицати на ток догађања у тој мрачној врачарско/лондонској кући. Како не може рачунати са знањем енглеског језика сваког гледаоца/учесника, продукција овој захтевног и интересантног перформанса своди "исправне грађане" на посматраче, које само физички увлаче у игру и пасивизују их тиме, нехотично. Ништа не зависи у тој "игри ума" од гледаоца, интеракција не мења ток радње, а то је главни циљ имерзивности у театру. Наше животно и уметничко искуство би требало да се помеша у интеракцији са глумачким, да нам се судбине, а не само путеви укрсте.
Ако позоришни критичар може да понуди савет (као драматург), он би био - да је, у трагању кроз саспенс ума Џека Трбосека, неопходан водич, не нужно присутно лице, већ глас, текст, упутство (на српском језику), које би показало правац радње, да би се могло и одступити од њега. Овако, осим одличне игре актера, радња остаје недовољно фокусирана на интеракцију са тренутном публиком... Урош Петронијевић, као Џек Трбосек и Хана Јапунџић, као његова мајка доминирају, а спретно их прате и Ђорђе Галић, као Доктор, Катарина Бућић, као Еленор, Julie le Lay, као Кора, Aлександра Бибић Коларов, као Нени" Никола Павловић и Марија Станковић (Мали Џек и Роуз), посебна су боја овог углавном тамног спектакла.
За атрактивност покрета, заслужни су кореографи Александар Илић и Мојца Мајцен, музику је писао Дамјан Ћириловић, а врло екпресивне костиме осмислио Игор Јагић.
Препоручујемо

ИЗ АФРИКЕ У "ВАЈБЕР": Позориште "Пуж" на несвакидашњи начин окупило своју верну публику
12. 07. 2020. у 12:33

ТРАМП ОТКРИО КОЛИКО ЉУДИ НЕДЕЉНО ГИНЕ У УКРАЈИНИ: "Путин убија много украјинских војника"
ПРЕДСЕДНИК Сједињених Америчких Држава Доналд Трамп изјавио је данас да је незадовољан понашањем руског председника Владимира Путина и навео да разматра нове санкције против Русије.
08. 07. 2025. у 20:36

СКАНДАЛ! ПЛЕНКОВИЋ О УСТАШКОМ КОНЦЕРТУ ТОМПСОНА: "Поносни смо, једино он може да окупи пола милиона"
ПРЕМИЈЕР Хрватске Андреј Пленковић одржао је конференцију за медије након седнице Председништва Хрватске демократске заједнице (ХДЗ). Главна тема била је концерт Марка Перковића Томпсона на Хиподрому и усташка иконографија која се тамо могла видети, али и чути.
07. 07. 2025. у 18:33

АРКАН ЈЕ ЗБОГ ЊЕГА ЗАПЛАКАО: Пустио је сузу на сахрани кума
ДРАГАН Ковач Кова, легенда шведског подземља, ликвидиран је пре тачно 24 године, испред ресторана у Стокхолму.
09. 07. 2025. у 11:36
Коментари (1)