ПОЗОРИШНА КРИТИКА: Ишчашени зглоб света
МЛАДИ, веома занимљиви редитељ, Југ Ђорђевић и већ афирмисана списатељица и драматург Тијана Грумић подухватили су се, на Малој сцени Београдског драмског позоришта, захтевног померања ангажоване Фасбиндерове критике грађанског неприхватања свега другачијег (овде је реч о ЛГБТ теми) у свет позоришта, условљен, посредан, снолик.
Оно што је у време, када је стварао прерано преминули, друштвено субверзивни, а уметнички омнипотентни Фасбиндер, било контроверзно и табуизирано, данас је ушло у широку (зло)употребу таблоида, активизма, уметности.
Клише односа Леополда, грађански успешног, бисексуалног економисте (Павле Пекић) и Франца, двадесетогодишњег социјалног лузера (Александар Вучковић) "унапређен" је смештањем у ситуацију позоришне аудиције, која је њих двојицу "театрализовала" у ликове редитеља и спретног глумца. Улога Вере (Љубинка Кларић), асистенткиње редитеља, касније Леополдове жене, непотребна у драмском смислу у првој појави, достигла је кулминацију тога онда, када је, исповедно, Кларићева поделила са публиком догађај из стварног глумачког живота, о сопственој храбрости одупирања ауторитету првакиње и директора театра.
Да смо чули још нечију исповест од глумаца у Фасбиндеровој представи, можда би нам била јаснија сврха ове драматуршке интервенције, што би учинило личнијом Фасбиндерову и Ђорђевићеву побуну против неприхватања другости. Голотиња главног лика је можда Фасбиндеров заштитни знак, но, под претпоставком да ће се "Кишне капи на врелом камењу" играти на заиста маленој сцени БДП, постаје само насилно постизање непотребне атракције добро балансираног и духовитог драмског текста.
Ива Илинчић, као глумичица, која се диви Љубинки Кларић, или Вери (тешко се разазнаје), дирљиво је комична, а не доприноси ништа схватању театра као слике света, који је, по Шекспиру "искочио из зглоба". Као Ана, млада жена, која је дошла да поново освоји Франца и обнови љубав с њим, врло је убедљива и истинита.
Занимљива сценографија, која минимализује простор, да би увећала драмски конфликт (Андреја Рондовић), ретро костим (Велимирка Дамјановић), софистициран избор музике (Јулија Ђорђевић), и, свакако, маштовита режија Југа Ђорђевића подржавају одличну оријентацију БДП, да се на малој сцени играју иновативне инсценације, у естетском и позоришном смислу.
ЗАХАРОВА БРУТАЛНО ОДГОВОРИЛА АНАЛЕНИ БЕРБОК: Шта је са америчким војним базама у Немачкој?
ЗВАНИЧНА представница Министарства спољних послова Русије Марија Захарова одговорила је на изјаву немачке шефице дипломатије Аналене Бербок о руским базама у Сирији, подсетивши је на америчке војне базе у Немачкој.
03. 01. 2025. у 19:49
БИЋЕ ПУНО СНЕГА, ЧАК И У БЕОГРАДУ: Метеоролог дао прогнозу за празнике, па открио какво ће бити лето и све изненадио
ГОСТ јутарњег програма "Новости" био је метеоролог Иван Ристић који је говорио о томе какво нас време очекује после празника, али и током лета и целе године.
03. 01. 2025. у 20:35
КАКО ДАНАС ИЗГЛЕДА ТИТОВ СИН: У пензију отишао као хрватски дипломата, живи ван очију јавности, а ћерка је његово највеће богатство (ФОТО)
АЛЕКСАНДАР Мишо Броз, син Јосипа Броза Тита, након завршетка своје успешне дипломатске каријере провео је последњих десет година углавном далеко од очију јавности.
02. 01. 2025. у 17:07
Коментари (0)