БАТИНИ ПАРИСКИ ПОЧЕЦИ: После више од 15 година радови академика Милорада Михаиловића пред Београђанима
ЗА академика Милорада Бату Михаиловића (1923-2011) Београд је био веселији од Париза, чак је у једном разговору, за "Новости", навео запажање своје жене, сликарке Љубинкe Јовановић (1922-2015), како у нашем граду, и кад си најнесрећнији, улети ти неки врабац, почне да цвркуће као да говори: "Не брини биће боље..."

Фото "Рима"
После више од 15 година, од последње Михаиловићеве изложбе у Галерији САНУ, његова дела ће, од сутра, опет бити међу Београђанима, захваљујући Галерији "Рима". У Париској улици, крај Калемегдана, представиће радове из периода када је овај члан чувене, одметнуте Задарске групе, са супругом кренуо баш у освајање француске престонице, тадашњег светског центра уметничких дешавања.
Реч је, како истиче историчарка уметности и кустоскиња "Риме" Марија Станковић, о скупу "до сада невиђених ликовних елаборација на папиру у комбинованој техници средњих и малих формата који су по свом рукопису и стилским карактеристикама умногоме слични концепцији слике која се развија почетком шездесетих година". У оквиру поставке, премијеру ће имати и једно значајно Михаиловићево апстрактно платно великог формата, које управо сведочи о тој повезаности радова на папиру и слика.

Фото "Рима"
Хронолошки, поставка чији је мањи део крајем прошле године био изложен у крагујевачком простору "Риме", обухвата оквир од 1953. године, када се први пут представља у Паризу, до почетка шездесетих година када настају његова чувена ликовна остварења великог формата. Тако сада у Београду, 25 дела сведоче о времену када је Бата Михаиловић излагао на важним париским салонима, самосталним и групним изложбама у Европи и Југославији, о његовом сликарству писали реномирани југословенски и француски историчари уметности и ликовни критичари.
ПЕЧАТ ГРАДА СВЕТЛОСТИ
ГРАД светлости оставио је важан печат који се примећује на сликама и радовима на папиру из овог периода стваралаштва нашег аутора, истичу у "Рими". Радове потписује француском транскрипцијом презимена - Mihailovitch, а уз годину настанка, уметник повремено додаје Paris, као одредницу за припадност конкретном уметничком поднебљу.
Сарађивао је тада са познатим париским галеријама, међу којима посебно важно место заузима галерија Rive Gauche, у којој је поред самосталних излагања, учествовао на изложби акварела и гваша са бројним значајним уметницима, међу којима су Ернст, Дибифе, Мата, Мишо и Јорн (1958). У галерији Ariel, са којом ће још дуго наставити сарадњу, учествовао је 1960. године на изложби гваша, акварела и пастела, на којој су истовремено излагали и Хартунг, Пољаков, Битран, Жиле и Маријен. У за његов тадашњи опус карактеристичан је и апстрактни пејзаж.

Бата Михаиловић, Фото С. Сарић
- У термину апстрактни пејзаж који се односи на сликарство које се обраћа природи не описујући је, придев апстрактни упућује на слободна, експресивна, нефигуративна, субјективна виђења природе - пише у каталогу Марија Станковић.
- Пејзаж Бате Михаиловића долази из (о)сећања природе као рефлексија скупа феномена, доживљаја и референци на топографске, али и оне пределе који се домаштавају унутар тог посебног креативног импулса који нагони на стварање.
Изложба ће бити отворена до 30. марта.

РУЉА ИЗВУКЛА БРИТАНЦА ИЗ СТАНИЦЕ И ЗАПАЛИЛА ГА: Полиција није реаговала из страха за сопствену безбедност
БРИТАНСКИ држављанин преминуо је од последица тешких опекотина након што га је, према наводима локалних медија, група људи извукла из полицијске станице и запалила на улици, јавља Скај њуз.
22. 04. 2025. у 12:01

МАКРОН ПОСЛЕ РУСКОГ НАПАДА: Хитно нам је потребан мир
РУСКИ ракетни напад на град Суми на северу Украјине наглашава хитну потребу за наметањем примирја Русији, изјавио је данас председник Француске Емануел Макрон.
13. 04. 2025. у 15:34

Халид Бешлић "тежак" 13 милиона €, а живи од кирије - "увалио" се у кредит
"САДА изнајмљујем све и живим од кирије, тако је најбоље."
21. 04. 2025. у 18:56 >> 18:56
Коментари (0)