МАТЕМАТИКА ЈЕ ЧИСТА ПОЕЗИЈА КАДА СЕ ЗАВОЛИ: Наставник из ОШ "Др Јован Цвијић" у Смедереву најбољи у Србији и један од 50 најбољих на свету
Иновативност, креативан приступ настави, покретање значајних пројеката, посвећеност решавању образовних изазова... све ово у раду са својим ђацима примењује наставник математике Андреја Павловић, а то је допринело да буде најбољи у Србији.

приватна архива
Он је и један од 50 најбољих наставника на свету са којима се недавно дружио у Дубаију на церемонији на којој је биран најбољи светски предавач. Победу је однео колега из Саудијске Арабије, али је наш Андреја Павловић стекао још једно велико искуство, али и бројна познанства са наставницима широм света са којима је могуће радити и неке заједничке пројекте.
- То што сам пласиран међу 50 најбољих наставника и није тако мало, то је као Новак Ђоковић или Никола Јокић и они су међу 50 најбољих на свету - шаљиво нам каже овај наставник након повратка из Дубаија.
Износећи запажања са тог скупа, он истиче да наставници који су се "такмичили" нису више тако млади и да је оцењиван њихов учинак током дугогодишњих професорких каријера.
- Тамо је била наставница из Француске која је давно отпочела пројекат "Доручак у учионици" који је касније прихваћен широм Француске, или наставник из Колумбије који је у оквиру наставе са децом рециклирао 100.000 тона отпада од кафе... Ту је и наставник који гради хотеле поред школе у којима могу да бораве деца која су далеко од куће... То су пројекти од огромног значаја за читаву друштвену заједницу.
Јутјуб-канал "Профа"
Андреја Павловић има свој јутјуб-канал на коме је познат по надимку Профа:
- Јутјуб-канал "Профа" настао је из жеље да у мору лоших садржаја, заједно са ученицима, понудимо нешто другачије - корисно, едукативно и занимљиво. Иако је снимање данас нешто ређе, активност на каналу је и даље велика. Прегледи, коментари и поруке подршке показују да је садржај и даље потребан и да је постао важан ресурс за многе. Драго ми је што је канал превазишао почетну идеју и постао место где математика добија нови облик - приступачан, разумљив и инспиративан за све.
Ипак, многе иновативне пројекте у настави примењује и Андрија, што га је препоручило за "пласаман" међу најбоље на свету, а његову посвећеност препознале су и наше просветне власти, па је добио и престижну Светосавску награду за залагање и значајна постигнућа у раду са ђацима из области математике.
Павловић каже да ова признања нису само његов успех већ и успех свих његових ученика, колега и заједнице која верује у снагу образовања.
- Очекујем да овај мој успех инспирише наставнике у Србији да се усуде на промене и да покажу да се образовање не мери само бројем оцена, већ утицајем који остављамо на генерације које долазе - истиче Павловић.
Он сматра да је оно што га је увело у друштво најбољих спремност да традиционално учење претвори у динамичан и ангажован процес, у коме ученици не усвајају само знање, већ га примењују и обликују за будућност.
Павловић предаје математику у ОШ "Др Јован Цвијић" у Смедереву, а његов успех је још значајнији јер успева да приближи предмет који је "баук" за ђаке свих генерација.
- Математика није баук, већ језик логике и открића - проблем је у начину на који је представљамо - појашњава он. - Да би је ученици заволели, морамо је спустити са неба апстракције на земљу стварности, показати им како је присутна у свему око нас, од музике и уметности до природе и технологије. Кроз занимљиве примере, математичке загонетке, повезивање са стварним животом и технологијом, она постаје разумљива и примамљива. Користим пројекте, квизове, па чак и поезију како бих математику приближио ученицима.
Овај наставник има другачији приступ и када је оцењивање у питању. Каже да на његовим часовима нема класичног усменог одговарања, јер не верује да знање треба мерити тако што ће један ученик стајати пред таблом, а остали пасивно слушати.
- Уместо тога, кроз анализу неког проблема, постављам велики број питања током часа, водећи рачуна да сви ученици буду укључени - истиче наставник. - Задатке на табли не радимо по прозивци, већ искључиво ако ученик жели да изађе. Важно ми је да у учионици влада атмосфера у којој нема страха од грешке, већ подстицај за размишљање. Заједно анализирамо различита мишљења грешке и начине исправљања, па тако математика постаје дијалог, а не испитивање.
Павловић ради и на бројним пројектима, па нам набраја неке од њих:
- Управо смо завршили пројекат "Моја теорема", у којем су ученици осмишљавали своје теореме по узору на Марфијеве законе, повезујући математику са свакодневним животом. Развијамо пројекат "Угљенични отисак мога града", који укључује више наставника и истражује како локална индустрија и свакодневне навике утичу на животну средину.
Пре неколико дана, на иницијативу ђака, договорили су се да школским ходницима и степеницама дају имена као да су улице у граду - "јер ако школа већ јесте њихова друга кућа, зашто не би имала и свој мали град?".
Овај наставник младим колегама поручује да буду стрпљиви, доследни и да не дозволе да их почетни изазови обесхрабре, те да је важно да уче од својих ученика исто колико и они уче од њих. А шта би поручио ученицима?
- Не бојте се грешака, оне су само кораци ка знању. Не учите због оцена, већ због себе, јер знање које стекнете нико вам не може одузети. Будите упорни, радознали и никада не дозволите да вам неко каже да нешто не можете.

ЏЕЈ ДИ ВЕНС УДАРИО НА ЗЕЛЕНСКОГ: То што он ради је апсурдно
У ИНТЕРВЈУУ за интернет портал УнХерд , амерички потпредседник Џеј Ди Венс назвао је нападе украјинског председника Володимира Зеленског на САД „непродуктивном реториком“ и „апсурдним“.
15. 04. 2025. у 10:27

МАКРОН ПОСЛЕ РУСКОГ НАПАДА: Хитно нам је потребан мир
РУСКИ ракетни напад на град Суми на северу Украјине наглашава хитну потребу за наметањем примирја Русији, изјавио је данас председник Француске Емануел Макрон.
13. 04. 2025. у 15:34

"СИНА СМО САХРАНИЛИ У НИКШИЋУ" Жељко Самарџић о највећој животној трагедији: "То је била туга за све нас"
ПЕВАЧ проговорио о болној теми.
15. 04. 2025. у 10:18
Коментари (0)