ВЕЛИКО НАУЧНО ОТКРИЋЕ: Пронађени трагове воде на целој површини Месеца

Предраг Стојковић

25. 09. 2024. у 00:33

ПРЕМА новој анализи минералошких мапа, вода и хидроксил – још један молекул састављен од водоника и кисеоника – могу се наћи на више локација на свим лунарним ширинама и теренима, чак и тамо где Сунце најјаче сија.

ВЕЛИКО НАУЧНО ОТКРИЋЕ: Пронађени трагове воде на целој површини Месеца

Фото Танјуг/АП

Ово је откриће које има вишеструке импликације и може нам помоћи да разумемо геолошку историју Месеца и текуће процесе, али и да информишемо будуће мисије са посадама које ће ићи на Земљин сателит.

-Будући астронаути ће можда моћи да пронађу воду чак и близу екватора искоришћавањем ових области богатих водом. Раније се сматрало да су само поларни регион, а посебно дубоко засењени кратери на половима, били места где се вода могла наћи у изобиљу, рекао је научник Роџер Кларк са Института за планетарне науке.

Како је додао, информације где се вода налази не само да помажу да се разуме лунарна геолошка историја, већ и то где астронаути могу пронаћи воду у будућности, пише Сајенс алерт.

Месец изгледа прилично сув. На површини се не накупља вода – нема језера, баре или реке. Али студије све више показују да Месец има доста скривене воде, која је највјероватније дубоко у лунарним кратерима. Ове дубоке џепове, према досадашњим сазнањима, никада не дотичу директна светлост и топлота Сунца, што значи да у њима могу бити наслаге леда дебљине неколико метара.

Фото: Танјуг

Кларк и његове колеге наводе да су вода и хидроксил – који се састоје од једног атома кисеоника и једног атома водоника – прилично распрострањени на Месецу, везани за минерале који формирају стене и прљавштину на површини Месеца.

Истраживачи су открили да се вода и хидроксил могу наћи на свим географским ширинама на Месецу. Али стене богате водом које бивају ископане током удара могу се наћи свуда где се такви удари дешавају. Такође, откривено је да вода неће остати у тим депоима заувек.

Истраживачи наводе да вода на површину Месеца избија приликом настанка кратера, а затим постепено уништена зрачењем соларног ветра током временског периода од милион година. Али овај процес оставља иза себе хидроксил. Хидроксил такође производи соларни ветар, који таложи соларни водоник на површини Месеца, који се тамо може везати са кисеоником да би произвео молекул.

-Сви докази заједно указују на то да видимо површину Месеца са сложеном геологијом, са значајном количином воде испод површине и са површинским слојем хидроксила, каже Кларк.

Прерадом минерала богатих хидроксилом, будући астронаути би заиста могли да нађу начин да истисну воду из камена.

(sputnikportal.rs)

БОНУС ВИДЕО - РУСИЈА ЛАНСИРАЛА РАКЕТУ: Погледајте тренутак лансирања

НАСТАВЉА СЕ БРУКАЊЕ НА НАЈВИШЕМ НИВОУ Црну Гору у Њујорку не представљају ни председник ни премијер

"НАСТАВЉА СЕ БРУКАЊЕ НА НАЈВИШЕМ НИВОУ" Црну Гору у Њујорку не представљају ни председник ни премијер

ЦРНУ ГОРУ у Генералној скупштини УН у Њујорку не представљају ни председник ни премијер, што је потпуно несхватљиво, сматрају дипломате и истичу да је то наставак брукања државе на највишем ниову, пише данас подгорички Дан.

23. 09. 2024. у 16:25

ОШТРО УПОЗОРЕЊЕ МОСКВЕ БАЈДЕНУ, ШОЛЦУ И МАКРОНУ: Моћније оружје од вашег је спремно

ПРЕДСЕДНИК САД Џозеф Бајден, немачки канцелар Олаф Шолц и председник Француске Емануел Макрон могу испровоцирати сукоб који може довести до неповратних последица, рекао је данас председник Думе Русије Вјачеслав Володин на пленарној седници.

17. 09. 2024. у 17:35

АДВОКАТ КОЈИ ЈЕ БРАНИО КАСУМОВИЋА: Ту није било ничег необичног ни посебног - објаснио зашто се за пресуду сазнало три године касније

АДВОКАТ КОЈИ ЈЕ БРАНИО КАСУМОВИЋА: "Ту није било ничег необичног ни посебног" - објаснио зашто се за пресуду сазнало три године касније

ОГЛАСИО се Русмир Каркин, адвокат који је заступао глумца Моамера Касумовића који је осуђен за блудничење над малолетником. За Аваз је изјавио да је поступак био "нормалан" и да су се државно тужилаштво и одбрана жалили после првостепене пресуде.

24. 09. 2024. у 09:11