ОБЈАВЉЕНА ПРВА ФОТОГРАФИЈА ОСТАТАКА АМЕРИЧКОГ СТРАТЕШКОГ БОМБАРДЕРА: Б-1Б Лансер се срушио 4. јануара, цела флота приземљена (ФОТО)
НА интернету је објављена фотографија на којој се види амерички стратешки бомбардер Б-1Б Лансер који се срушио 4. јануара. Несрећа се догодила током тренажног лета у ваздухопловној бази Елсворт у Јужној Дакоти.
Према Команди за глобални удар америчког ваздухопловства, авион се срушио док је прилазио писти. Истовремено, сва четири пилота су се успешно катапултирала. Још увек се не зна тачан узрок пада стратешког бомбардера, али америчка војска, за сваки случај, подсећа да је тог дана у Јужној Дакоти “био јак мраз”.
Након пада авиона, ваздухопловна база Елсворт је привремено затворена. Међутим, непознати фотограф је наводно ипак успео да сними Б-1Б Лансер након пада.
Ако боље погледамо, тешко је назвати оно што је остало од стратешког бомбардера авионом. Два комада гвожђа, од којих је један некада био кабина авиона, а остатак труп и реп.
Подсетимо, Б-1Б Лансер је тешки суперсонични бомбардер великог домета са променљивом геометријом крила. Према СТАРТ-у (који више не важи), уклоњен је из редова нуклеарних бомбардера, а тренутно се овај авион користи као носач високопрецизног наоружања, система и средстава за пробијање ПВО.
Према војним публикацијама, летелица се такође унапређује за напад на кинеске носаче авиона у будућем сукобу око Тајвана.
Б-1Б Лансер користиле су америчке ваздухопловне снаге за симулацију ракетних удара и бомбардовања широм Руске Федерације, укључујући Санкт Петербург, Калињинград, Кронштат, Далеки исток, Крим, Севастопољ и Краснодарску територију.
Цена једног авиона је 1998. године била око 100 милиона долара, након модернизације значајно је порасла. У овом тренутку, од 100 произведених у америчком ваздухопловству, 44 Б-1Б остају у различитом степену техничке и летне спремности.
У вези са инцидентом, летови Б-1Б Лансера биће привремено обустављени како би се утврдио узрок инцидента и елиминисали могући системски проблеми на другим авионима овог типа.
Прошле године је забележен пожар на Б-1Б. Бомбардер Б-1Б Лансер је тада изгорео у ваздухопловној бази Дајес у Тексасу током рутинске провере мотора, при чему су две особе повређене.
Пре две године, УСАФ је приземљило целу своју флоту Б-1Б да би истражило проблеме са својим системом горива, известио је Ер Форс Тајмс. Према вестима, УСАФ је више пута отказивао летове својих Лансера у последњих неколико година због различитих безбедносних проблема.
БОМБАРДЕР Б-1Б РАЗВИЈЕН ЗА ХЛАДНИ РАТ
Б-1 је веома свестран авион намење за различите мисије. Радар са синтетичким отвором Б-1Б је способан да прати, циља и гађа возила у покрету, а ту су и режими самоциљања и праћења терена.
Тешки бомбардер Б-1 Лансер (Rockwell International Б-1 Lancer) је вишенаменски бомбардер настао као замена за авион Боинг Б-52 по програму АМСА од 1965. године и први је борбени авион на свету, по дизајну са елементима „стелт” технологије.
У служби је америчког ратног ваздухопловства је од 27. јула 1985. године. Почетком 1990-их почела је конверзија авиона Б-1 за опремање конвенционалним наоружањем.
Коначна верзија бомбардера Б-1Б имплементирала је концепт пробоја противваздушне одбране на малим висинама летењем на ултра малим висинама уз избегавање терена.
Дакле тренутна примарна мисија Б-1 Лансер-а је извођење дугометних напада ниског лета. Има велики унутарњи складиштени простор за оружје који може носити различите конвенционалне и нуклеарне бомбе, крстареће пројектиле и вођену муницију.
Овај авион има способност прецизног гађања, што га чини ефикасном платформом за међуконтиненталне и регионалне мисије.
Б-1 Лансер је прошао кроз различите надоградње током година како би се унапредиле његове способности, укључујући повећани капацитет носача оружја, побољшане авионике и радарске системе.
Учествовао је у разним војним операцијама и био ангажован у сукобима попут Заливског рата, бомбардовању Југославије, рата у Авганистану и рата у Ираку.
Aктиван je део флоте бомбардера УСАФ-а заједно с Б-2 Spirit стелт бомбардером и Б-52 Stratoforteress.
У августу ове године објављено је да су америчке ваздухопловне снаге одустале од првобитно планиране идеје да повуку бомбардере Б-1Б Лансер и Б-2 Спирит почетком 2030-их.
Према новом плану, исти Б-1 Лансер ће остати у употреби до када ће бити замењен новим бомбардером Б-21 Раидер 6. генерације, за који се помпезно најављује да ће свој први лет обавити до краја ове године.
Примарна функција: Тешки бомбардер великог домета, вишенаменски
Произвођач: Боинг, Северна Америка (раније РRockwell International, North American Aircraft)
Офанзивна авионика, Боинг војни авион; Одбрамбена авионика, EDO Corporation
Погон: Четири Џенерал Електрик Ф101-ГЕ-102 турбовентилаторска мотора са накнадним сагоревањем
Потисак: 30.780 плус фунти са накнадним сагоревањем (136.9 kN), по мотору
Распон крила: 137 стопа (41,8 метара) испружених напред, 79 стопа (24,1 метара) забачених ка крми (променљива геометрија крила)
Дужина: 146 стопа (44,5 метара) Висина: 34 стопе (10,4 метра) Тежина: приближно 190.000 фунти (86.183 килограма)
Максимална тежина при полетању: 477.000 фунти (216.634 килограма)
Капацитет горива: 265.274 фунти (120.326 килограма)
Носивост: 75.000 фунти (34.019 килограма)
Брзина: 900-плус мпх (1,2 маха на нивоу мора)
Домет: Интерконтинентални
Плафон лета: Више од 30.000 стопа (9.144 метра)
Посада: четири (командир авиона, копилот и два официра за борбене системе)
Јединични трошак: 317 милиона долара
Почетна оперативна способност: октобар 1986
Инвентар: Активна снага, 62 (тест, 2); АНГ, 0; Резерва, 0
ОСТАЈЕ У УПОТРЕБИ ДУЖЕ ОД ПЛАНИРАНОГ
Ваздухопловне снаге траже 12,8 милиона америчких долара средстава за Б-1 у фискалној години 2024. Овај износ ће се смањити на 3,31 милиона УСД у 2025. години, 4,74 милиона УСД 2027, и око милион долара годишње у 2027-2028.
Б-1 је описан као авион "са очекиваним животним веком преко 2037. године” у буџетским захтевима, са мало објашње. Поред тога, ваздухопловне снаге граде "дигиталне близанце" Б-1Б за истраживање нових технологија одрживости створених коришћењем дигиталних техника.
Финансирање укључује хитна радио побољшања како би Б-1Б одржао "сигурним комункације на линији вида, изван линије вида, комуникације током ометања са копненим и ваздушним снагама" због критичних модификација и повлачења из употребе неких сателитских система.
Поред тога, у току су додатна унапређења криптографије и опште ублажавање проблема насталих због смањења производње. Посебно ће захтевати "значајан развој и тестирање хардвера и софтвера" да би дошчо до даљих побољшања.
Буџетски документи о ваздухопловству нису прецизирали да ли би то било АГМ-183 Оружје за брзо реаговање из ваздуха (ARRW), за које је ваздухопловство навело да неће журити са производњом или се то односи на хиперсоничне ракете које развијају Raytheon и Northrop Grumman.
Б-1 ће такође бити добити опрему за ношење нових система оружја, посебно хардвера и софтвера за хиперсонично оружје на спољним носачима.
(oruzjeonline.com/eurasiantimes.com)
БОНУС ВИДЕО - ШОЈГУ ИЗНЕО ПОДАТКЕ О КОНТРАОФАНЗИВИ Украјина изгубила 125.000 војника и 16.000 комада војне технике
Препоручујемо
УКРАЈИНА ДОБИЈА ЗАБРАНУ 20 ГОДИНА! Трампов предлог: "Ако им се не свиђа, имамо и другу варијанту"
ИАКО ће у Овални кабинет Беле куће ући тек за два и по месеца, већ су почеле анализе може ли Доналд Трамп испунити предизборна обећања и донети мир Украјини и Блиском истоку. Према писању "Вол стрит џорнала", који се позива на изворе блиске Трампу, саветници новоизабраног председника нуде замрзавање рата дуж прве линије, консолидацију окупираних територија за Русију, демилитаризовану зону и заустављање интеграције Кијева у НАТО на 20 година.
08. 11. 2024. у 09:02
ПУТИН ЗАПУШИО УСТА ЗАПАДУ: Његове речи о Олимпијским играма парају уши
ВЛАДИМИР путин говорио је Олимпијским играма које су пре неколико месеци одржане у Паризу
08. 11. 2024. у 18:34
ОБЈАВЉЕНЕ НАГЕ ФОТКЕ НАШЕ ВОДИТЕЉКЕ: "Муж ме је наговорио да се скинем"
"МОРАМ да признам и да сам у криминалној финансијској ситуацији и свака зарада ми је битна. Нисам добила неки невероватно висок хонорар, али јесте довољан да будем задовољна и да могу себи да обезбедим неке ствари."
08. 11. 2024. у 21:35
Коментари (1)