ПРВИ ПУТ ЗВАНИЧНО Ф-35 ЈЕ “КРШ”: Тек након 18 година САД проговориле о изазовима које треба да реше на “најбољем авиону на свету”
СВЕОБУХВАТНА анализа Пентагона о тестовима ловачког авиона Ф-35, произведеног од стране Локид Мартин, показује да су у протеклих шест година тестирања забележени проблеми с поузданошћу и кашњења у одржавању, неправилности у системима наоружања и нерешене ситуације у вези с капацитетима сајбер одбране.
-Општа поузданост, одржавање и доступност флоте америчких авиона остају испод очекивања, изјавио је директор за тестирање и оперативну евалуацију у редигованој верзији извештаја из фебруара, који је недавно декласификовао Пентагон и објавила организација ПОГО (Пројекат за надзор владе).
-Администрација Трампа треба да има у виду да летимо с Ф-35 већ 18 година и још увек не можемо да га одржавамо, да задржимо његову облогу нетакнутом или да прецизно гађамо његовим наоружањем, изјавио је Грег Вилијамс, директор Центра за одбрамбене информације организације ПОГО.
Пројекат 2025 Фондације Херитаге, који се сматрао могућим планом за нову администрацију, иако га је Трамп лично одбацио, захтевао је повећање годишњих набавки верзије Ф-35А за Ратно ваздухопловство на 60, а касније и 80 авиона, у односу на првобитно планираних 48 апарата.
-Било је тренутака када планирани авиони нису били доступни јер неопходне поправке нису биле завршене или зато што резервни делови нису били доступни, наводи се у извештају Канцеларије за тестирање. Други пут су авиони имали кварове након полетања, непосредно пре него што су планирани тестови могли да почну, додаје се у извештају.
Генерално, мање авиона је било распоређено и изведено је мање тестних мисија него што је планирано, због недостатака у одржавању и поузданости, који су утицали на стање авиона, наводи анализа.
Упркос проблемима, у марту је Пентагон дозволио програму да настави с „максималним стопама производње,” што је кључна изјава поверења, али углавном симболична, с обзиром на то да Локид већ склапа авионе том брзином. Подсетимо, Локид Мартин достигао темпо производње ловаца пете генерације Ф-35 на 20 апарата месечно.
Одлука је донета отприлике месец дана након што је извештај на 382 стране био потпуно класификован, укључујући и уводно писмо упућено секретару за одбрану Лојду Остину.
Министарство одбране САД процењује да ће програм током свог животног циклуса коштати више од 1,8 билиона долара, укључујући развој, производњу и одржавање авиона.
-Имамо авионе спремне за борбу који су данас у функцији и понашају се изузетно добро против претњи за које су дизајнирани. Пилоти непрестано наглашавају да је ово борбени авион који желе да имају ако буду позвани у рат, наводи се у изјави Канцеларије за програм Ф-35 Пентагона, која је имала за циљ да уравнотежи негативне коментаре.
-Ефекти примећени током оперативних тестова нису били нови нити непознати, додала је Канцеларија, наглашавајући да „рад на побољшању” поузданости и доступности авиона наставља.
Локид Мартин је, са своје стране, изјавио да Ф-35 „константно испуњава или премашује захтеве перформанси постављене уговором” и да „готово 90% компоненти Ф-35 има боље перформансе него што је потребно.”
ИДЕНТИФИКОВАНИ ПРОБЛЕМИ
Главни проблеми наведени у дуготрајној анализи односе се на следеће аспекте:
*Систем за аутоматску дијагностику кварова авиона давао је лажне аларме с учесталошћу од један на сат, у поређењу са захтевом од највише једног аларма на 50 сати.
*Ф-35 има најмање двоструко дуже време поправки него што је потребно и што је предвиђено захтевима, углавном због високе стопе кварова кључних компоненти.
*Стелт облога авиона често није била у складу са стандардима и захтевала је додатне поправке. „Одржавање, као што је обнављање система за смањену видљивост [Стелт], често је одлагано како би се авионима омогућило да наставе летове,” наводи се у извештају. Ниједан модел Ратног ваздухопловства и Морнарице није извео мисије у потпуности Стелт.
*Топ од 25 мм монтиран на Ф-35А верзији није успео да прецизно погоди мете због проблема с дизајном и инсталацијом, упркос годинама покушаја да се ти проблеми реше.
*Детаљи о капацитету Ф-35 да издржи сајбер нападе на 24 најосетљивија система показују да је „знање о стварној рањивости авиона ограничено,” уз препоруку да Канцеларија за програм обезбеди авион „који омогућава тестирање од почетка до краја у репрезентативном окружењу сајбер претњи.”
*Авиони Ратног ваздухопловства и Морнарице САД захтевали су превелику логистичку подршку, укључујући опрему за подршку и резервне делове, како би били распоређени у иностраним базама или на носачима авиона.
НЕКА ОБЈАШЊЕЊА И ПРАВДАЊА
Што се тиче сајбер претњи, Канцеларија за програм изјавила је да су оне „динамичне и захтевају агилну одбрану у дубини” и да одржава један од најробустнијих програма за тестирање сајбер безбедности у Министарству одбране.
Локид Мартин је изјавио да је направио значајне инвестиције у супротстављање сајбер претњама и остаје уверен у интегритет својих вишеслојних, робусних система сајбер безбедности.
На почетку свог првог мандата, Трамп је критиковао програм због „огромних трошкова и прекорачења буџета” и јавно питао да ли би ривал Боинг могао да произведе упоредиву верзију Ф/А-18 Супер Хорнет-а. Тадашњи секретар за одбрану, Џим Матис, наложио је студију за поређење трошкова ова два авиона, али та студија никада није спроведена.
САД су до сада наручиле најмање 881 од процењених 2.456 авиона. Преко 1.060 авиона за домаће и стране кориснике, од укупно процењених 3.000, већ је испоручено.
Ф-35 ТАКОЂЕ ПОЗНАТ КАО ЛАЈТИНГ 2
Локид Мартин Ф-35 вишенаменски ловац (такође познат као Lightning 2) био је кандидат за програм Joins Strike Fighter, који је требало да замени постојеће типове авиона конвенционалним ловцем. Овај концепт је представљен америчком ваздухопловству.
Циљ овог програма био је комбиновање конвенционалних ловаца за Ваздухопловство САД, бродских катапултних авиона за америчку морнарицу и ловаца за кратко узлетање и вертикално слетање за Корпус америчких маринаца.
Авион Ф-35 је раније био познат као X-35 а победио је у конкуренцији са Боингом X-32. Први прототип X-35А објављен је 2000. године. Развој овог авиона углавном су финансирале САД, уз додатна средства влада Велике Британије и других партнерских земаља.
Генерички Ф-35 има сличну конфигурацију као Ф-22 сопственог дизајна компаније Локид Мартин, али је нешто мањи и има један мотор. Авион са једним мотором је јефтинији за производњу и одржавање, али на рачун мањег борбеног оптерећења и перформанси.
Ф-35 користи стелт технологију која смањује његов радарски пресек и тако отежава откривање радаром. Тренутно је један од најнапреднијих ловаца на свету. У САД, само се Ф-22 Раптор сматра моћнијим, међутим није им ни иста сврха.
Такође, Ф-35 је други прави ловац 5. генерације после Ф-22. Најновији кинески и руски ловци, попут Ченгду Ј-20 или Су-57, по технологији полако достижу Ф-35.
Врста: Вишенамски ловац
Посада: 1
Максимална брзина: 1930 км/х
Долет: 2200 км
Максимална висина лета: 18.300 м
Борбени радијус: 1100 км
Пројектили: AIM-9X Sidewinder, AIM-120 AMRAAM, AIM-132 ASRAAM, JSOW, Brimstone и Meteor
oruzjeonline.com
БОНУС ВИДЕО - РУСИ ПОКАЗАЛИ СНИМАК: Дрон камиказа уништио хаубицу француске производње
Препоручујемо
ГЕОПОЛИТИЧКИ СТРУЧЊАК: Трамп мора да схвати да су руске оружане снаге најјаче на свету
11. 11. 2024. у 19:10
(МАПА) ОВОГ ДАТУМА СТИЖЕ ПРАВА ЗИМА И НАЈХЛАДНИЈИ ПЕРИОД! Иван Ристић за "Новости" открива: Биће још снега, долази хладан арктички ваздух
ЦЕЛА Србија окована је снегом, а метеоролог Иван Ристић за "Новости" каже да нас тек очекује права зима.
24. 12. 2024. у 14:46
ПРВИ СНИМЦИ УКРАЈИНСКОГ НАПАДА НА РИЛСК: Најмање шест мртвих и десетине повређених, горе аутомобили (ВИДЕО)
ШЕСТ особа, међу којима и једно дете, убијено је у Рилску, у области Курск, као резултат ракетног удара украјинских оружаних снага, саопштио је вршилац дужности гувернера Курске области Александар Хинштајн.
20. 12. 2024. у 17:07
СТИЖЕ ПОЛИТИЧКИ ПОТРЕС? Ево ко води у анкетама за новог немачког канцелара
АЛИС Вајдел, лидерка десничарске странке Алтернатива за Немачку (АфД), према последњим анкетама, преузела је вођство испред Фридриха Мерца, лидера Хришћанско-демократске уније (ЦДУ).
24. 12. 2024. у 12:17
Коментари (0)