ПРЕДСТАВЉЕН НАЈМОЋНИЈИ БОРБЕНИ АВИОН ФРАНЦУСКЕ: По чему се Рафал Ф4 разликује од претходног Ф3Р?

Предраг Стојковић
Предраг Стојковић

03. 02. 2025. у 19:30

ФРАНЦУСКА је управо представила први борбени авион Рафал Ф4, произведен за Ратно ваздухопловство Уједињених Арапских Емирата (УАЕ).

ПРЕДСТАВЉЕН НАЈМОЋНИЈИ БОРБЕНИ АВИОН ФРАНЦУСКЕ: По чему се Рафал Ф4 разликује од претходног Ф3Р?

Фото Влада Индије

Ова платформа ће ускоро започети пробне летове у тестном центру компаније Дассаулт, а очекује се да ће испорука Емиратима бити завршена до краја 2026. године.

КАКО ИЗГЛЕДА ПРВИ РАФАЛ Ф4?

Први произведени Рафал Ф4 био је двоседе верзије, са кодним бројем 1101 на репу летелице. Овај авион је део наруџбине од 80 јединица које су УАЕ поручиле у децембру 2021. године, што га чини највећим страним уговором икада склопљеним са компанијом Дасо.

УАЕ ће бити прва земља на свету која ће користити напредну Ф4 варијанту Рафала, надограђену верзију модела Ф3Р, који се тренутно налази у служби грчког ратног ваздухопловства и других корисника широм света.

Фото Танјуг/АП

КОЈЕ СУ ГЛАВНЕ РАЗЛИКЕ ИЗМЕЂУ РАФАЛ Ф3Р И Ф4?

Иако се Рафал Ф4 базира на моделу Ф3Р, доноси значајна технолошка унапређења, укључујући:

* Побољшану авионику и комуникације

Модернизовани сателитски комуникациони систем.

Напреднији бежични систем везе са побољшаном енкрипцијом.

Надограђен АЕСА радар РБЕ2, који омогућава прецизније праћење и откривање циљева.

* Унапређени сензори и системи детекције

Побољшања Талиос оптоелектронског нишанског контејнера.

Надограђени сензори на трупу авиона, који побољшавају детекцију и праћење циљева.

Повећана ефикасност ХМД система (Хеад-Моунтед Дисплаy), који пилоту омогућава бољу тактичку свест у ваздушној борби.

* Побољшане стеалтх карактеристике

Оптимизација система за детекцију и праћење непријатељских авиона са ниском радарском рефлективношћу.

Напредно СПЕЦТРА електронско ратовање, сада са новим дигиталним системом ометања.

* Јачи борбени капацитети и ново наоружање

Три вођене бомбе ААСМ Хаммер, масе по 1 тону (производ компаније Сафран).

Нова генерација ракета ваздух-ваздух МИЦА НГ (француска компанија МБДА).

РАФАЛ Ф4 – БУДУЋНОСТ ФРАНЦУСКОГ ВАЗДУХОПЛОВСТВА

Према изјавама компаније Дассаулт, Рафал Ф4 ће остати један од водећих борбених авиона наредних 10 до 15 година.

Што се Балкана тиче, и Србија и Хрватска су потписале уговоре за авионе Рафал са Француском али у различитим конфигурацијама и по различитим ценама. Прошле године је хрватски бригадни генерал о српским авионима Рафал изјавио како сматра да српски ловци неће имати на располагању све опције овог ловца јер Београд није у НАТО-у.

Са друге стране Француска наставља да унапређује Рафал, осигуравајући његову релевантност у савременом ратовању, док УАЕ постају први корисници најнапредније верзије овог легендарног борбеног авиона.

Уопштено о француском ловцу Рафал

Дассаулт Рафал је француски вишенаменски борбени авион четврте генерације који је развила француска компанија Дассаулт Авиатион, у служби француске морнарице и ваздухопловства од 2004. (морнарица) и 2006. (ваздухопловство), респективно.

Рафал је конципиран као вишенаменски борбени авион који може извршавати широк спектар задатака, укључујући ваздухопловну борбу, напад на циљеве на земљи и мору, извиђање и електронско ратовање.

Дассаулт Рафал је направљен према динамичкој шеми Дассаулт Авиатион традиционалној за ловце Дассаулт Авиатион са додатним високо лежећим предњим хоризонталним репом, троугластим крилом средњег положаја са приливима корена и два мотора у задњем делу трупа.

Предњи ротациони хоризонтални реп налази се испред крила како би се повећала маневарска способност авиона (максимално преоптерећење – 9Г). У питању је двомоторац. Може се управљати са писте дужине 400 м. Једнокобилица.

Постоје различите верзије Рафала, укључујући борбени авион Рафал Ц, морнарички Рафал М и верзију за напад на тло Рафал Б.

Рафал се користи у Француском ратном ваздухопловству и Француској морнарици. Такође се извози и користи у ваздухопловним снагама неколико других земаља, укључујући Египат, Индију, Грчку, Хрватску и у будућности, Србију.

Карактеристике:

Тип: Вишенаменски ловац

Посада: 1-2

Борбени радијус: 1400 км

Максимална брзина: 2200 км/х

Максимална висина лета: 15.200 м

Варијанте:

Рафал А Експериментални;

Рафал Б Двосед, земаљски;

Рафал Ц Једносед, земаљски;

Рафал Д Оригинално име Рафал Ц (преименовано 1990);

Рафал М Једносед, на бази носача;

Рафал Н Двосед, на бази носача;

Рафал БМ (првобитно назван Рафал Н) носач нуклеарног оружја;

Рафал ДМ Двосед за египатско ваздухопловство;

Рафал ЕМ Једносед за египатско ваздухопловство;

Рафал ДХ Двосед за индијско ваздухопловство;

Рафал ЕХ Једносед за индијско ваздухопловство;

oruzjeonline.com

БОНУС ВИДЕО - ПИЈАН ВОЗИО 200 НА САТ ПО СУРЧИНУ: Пресретачи зауставили џип канадских таблица

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
БРИТАНСКИ ЕКСПЕРТ: Имамо посла са дилетантом – Зеленски не може да поднесе да је крај

БРИТАНСКИ ЕКСПЕРТ: Имамо посла са дилетантом – Зеленски не може да поднесе да је крај

ШЕФ украјинског режима Владимир Зеленски подсвесно не може да прихвати тему повлачења украјинских снага у зони борбених дејстава, изјавио је британски војни аналитичар Александар Меркурис

30. 01. 2025. у 07:58

Коментари (0)

ОЛГА ДАНИЛОВИЋ ЈЕ МЕЂУ ФАВОРИТИМА: Српкиња јури нову тениску титулу