ОТКРИВЕН УЗРОК ПАДА БОИНГА СА 260 ПУТНИКА: Аудио снимак пилота из кокпита само продубљује мистерију

Новости онлине

12. 07. 2025. у 15:36

ИСТРАЖИТЕЉИ су открили узнемирујуће детаље у оквиру прелиминарне истраге пада авиона компаније Air India, на лету 171, у којем је у јуну страдало 260 особа.

ОТКРИВЕН УЗРОК ПАДА БОИНГА СА 260 ПУТНИКА: Аудио снимак пилота из кокпита само продубљује мистерију

Фото: Танјуг/АП

Само неколико секунди након полетања, оба прекидача за контролу дотока горива на 12 година старом авиону Boeing 787 Dreamliner нагло су пребачена у положај „ИСКЉУЧЕНО“, што је прекинуло доток горива и изазвало потпуни губитак снаге. Такав поступак уобичајено се примењује тек по слетању.

Снимак из пилотске кабине бележи како један пилот пита другог зашто је „исекао гориво“, на шта други одговара да то није учинио. Није јасно који пилот је изговорио коју реченицу.

У тренутку полетања, авионом је управљао копилот, док је капетан надгледао лет.

Прекидачи су враћени у нормалан положај за време лета, чиме је покренуто аутоматско поновно паљење мотора. У тренутку пада, један мотор је почињао да развија потисак, док је други поново упаљен, али још није достигао пуну снагу.

Лет 171 био је у ваздуху мање од 40 секунди пре него што се срушио у густо насељеном кварту западноиндијског града Ахмедабада, што га чини једним од најзагонетнијих авио-инцидената у историји Индије.

Истражитељи сада анализирају олупину и снимке из кабине како би открили шта се тачно догодило након полетања.

Фото: Танјуг/АП

Према подацима са сајта Flightradar24, авион се подигао до висине од 625 стопа по ведром времену пре него што је 50 секунди након полетања изгубљен сигнал. У суботу је објављен прелиминарни извештај на 15 страна који даје прве увиде.

Истрагу воде индијске власти у сарадњи са стручњацима из Boeing-а, General Electric-а, компаније Air India, регулаторних тела Индије, као и стручњацима из САД-а и Велике Британије.

Фото: Танјуг/АП

Истражитељи указују да су прекидачи за доток горива дизајнирани тако да спрече случајно активирање – морају се повући навише како би се откључали, пре него што се пребаце. Овај безбедносни механизам датира из 1950-их. Израђени по високим стандардима, прекидачи се сматрају изузетно поузданим. Додатне заштитне шипке онемогућавају случајни додир.

- Практично је немогуће повући оба прекидача једним покретом једне руке, што случајно активирање чини мало вероватним - изјавио је за BBC истражитељ ваздушних несрећа из Канаде који је желео да остане анониман.

Управо то чини случај Air India посебно необичним.

(Би-Би-Си)

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Коментари (0)

ОГЛАСИО СЕ ОТАЦ: Мина Совтић примљена у Ургентни у тешком стању - губила свест, није могла да комуницира па је то радила Аница Добра