ЕВО КАКО КОРОНА НАПАДА: Научници открили ензим ковида-19 који вара имуни систем

Танјуг

24. 07. 2020. у 17:25

АМЕРИЧКИ научници открили су структуру ензима названог НСП16 који вирус ковид-19 користи да завара имуни систем и добије приступ домаћим ћелијама које отима да би се размножавао.

ЕВО КАКО КОРОНА НАПАДА: Научници открили ензим ковида-19 који вара имуни систем

Фото: Депоситпхотос

Ово откриће могло би да доведе до нових лекова за пацијенте оболеле од вируса ковид-19, а који би спречили да вирус прође кроз имуни систем, преноси британски Скај њуз.

Ензим се користи за модификовање нечега што се назива месинџер РНА цапи, а који ћелијама "говори" да су протеини и каже им да стварају нове.

"Ради се о камуфлажи. То је модификација, којима се варају ћелије", изјавио је доктор Јогеш Гупта са Унивезитета у Тексасу.

Дешифровање структуре ензима могло би да омогући истраживачима да развију лекове - нове мале молекуле који би могли да спрече нсп16 од стварања модификација.

У том случају би имуни систем, наводи се, препознао напад вируса и могао да узврати напад.

"Јогешов рад је открио 3Д структуру кључног ензима вируса ковид-19 потребног за умножавање. Ово је значајан напредак у нашем разумевању вируса", изјавио је коаутор студије Роберт Хром.

ВУЧИЋ СПАСАО ОБРАЗ СРБИЈИ: Ђурић одбио да организује руско-српску изложбу

Министарство спољних послова Србије на челу са Марком Ђурићем одбило је да организује изложбу о руско-српској војној дипломатији током Другог светског рата, на шта је реаговао председник Србије Александар Вучић, одлучивши да се манифестација организује у згради Председништва, ексклузивно сазнаје Спутњик.

11. 10. 2024. у 11:05

УРАГАН БЕСНИ ФЛОРИДОМ, ОНА НЕЋЕ ДА СЕ ЕВАКУИШЕ: Ако сте пратили вести, ја ћу умрети - Керолин решила да остане код куће

УРАГАН БЕСНИ ФЛОРИДОМ, ОНА НЕЋЕ ДА СЕ ЕВАКУИШЕ: "Ако сте пратили вести, ја ћу умрети" - Керолин решила да остане код куће

ИНФЛУЕНЦЕРКА Керолин Келовеј са Флориде одлучила је да игнорише савете власти те је обавестила своје пратиоце да ће остати код куће упркос долазећем урагану Милтон, који би могао да опустошити све на свом путу. Остали становници Флориде у великом су страху и масовно беже од урагана, али Керолин то не жели да учини.

10. 10. 2024. у 09:45

Како изабрати квалитетан пробиотик?