ВУЧИЋЕВА ДЕЦЕНИЈА НАЈВЕЋЕ ИЗГРАДЊЕ У ИСТОРИЈИ! Србија је у овом периоду напредовала више него за 67 година

В.Н.

27. 12. 2025. у 13:43

ДОК су се деценијама смењивале стратегије, планови и визије које су остајале на папиру, последњих десетак година развој Србије први пут је постао континуиран процес, видљив на терену – у километрима асфалта, новим мостовима и повезаним крајевима земље.

ВУЧИЋЕВА ДЕЦЕНИЈА НАЈВЕЋЕ ИЗГРАДЊЕ У ИСТОРИЈИ! Србија је у овом периоду напредовала више него за 67 година

Фото: Новости/Танјуг/Принтсцреен

Под вођством Александра Вучића, Србија је ушла у најинтензивнији инфраструктурни циклус у својој модерној историји.

 

Бројеви који не остављају простор за дилему

Од завршетка Другог светског рата па до 2012. године, дакле у периоду од 67 година, кроз различите политичке системе и власти, од социјалистичке ере Јосипа Броза Тита, деведесетих Слободана Милошевића, до "револуционарних" Војислава Коштунице и Бориса Тадића - у Србији је изграђено укупно 596 километара ауто-путева.

Од 2013. године, када је Српска напредна странка преузела управљање државом, темпо се драстично мења.

За мање од десет година изграђено је 623 километра ауто-путева – више него у свих претходних 67 година заједно.

То значи не само већи укупан број километара, већ и вишеструко бржи годишњи темпо, сталну градњу без дугих застоја и истовремене радове у готово свим деловима земље. Путеви више нису изоловани пројекти, већ део шире инфраструктурне мреже која повезује раније запостављене крајеве и отвара простор за инвестиције.

Братство и јединство – симбол једног времена

Након Другог светског рата, разорена Југославија подизала се уз снажан идеолошки наратив колективног напора. Јосип Броз Тито био је редован гост на отварањима великих објеката – од фабрика и хидроелектрана до кључних саобраћајница. Најзначајнији пројекат тог периода био је Аутопут братства и јединства (данашњи Е-75), чија је изградња започела одмах по завршетку рата.

На отварању деонице Загреб–Љубљана, Тито је поручио:

 - Ви сте поново показали да је наша омладина доследна сама себи – када нешто обећа и када нешто предузме, да то стопроцентно и изврши.-

 Ипак, упркос симболичком значају, укупна мрежа ауто-путева остала је ограничена. 

Деведесете: ратови, санкције и застој

Деведесете године донеле су готово потпуни прекид инфраструктурне изградње. Србија је у тај период ушла са 374 километра путева из Титовог времена и практично их није значајно проширила. Под санкцијама, уз хиперинфлацију, урушавање индустрије и драматичан пад животног стандарда, држава није имала капацитет за велике пројекте. Грађани су преживљавали како су знали, а 1999. године земљу су погодиле НАТО бомбе које су уништиле мостове, фабрике, телекомуникације и друге виталне инфраструктурне системе.

Слободан Милошевић је у Новом Саду најавио обнову мостова – један од ретких говора тог времена који је означавао почетак градње:

 - Желим свим грађанима Србије да нам обнова буде успешна, брза и у року који се окончава пре зиме.-

Варадински мост отворен је 2000. године, Мост слободе 2005, а Жежељев мост тек 1. септембра 2018. године.

 

После 2000: амбиције веће од резултата

И двехиљадите године Србија је дочекала са истих 374 километра ауто-путева, све до 2008. године, када је у саобраћај пуштено првих 91 километар новог ауто-пута. У време Бориса Тадића, доминантна политичка порука била је европска будућност. На отварањима инфраструктурних пројеката истицало се повезивање са регионом и Европском унијом, као и боља перспектива за младе. Ипак, упркос амбициозним најавама, конкретни резултати нису пратили потребе земље.

 - Нећу да лицитирам с роковима, имали смо доста опечених простију с роковима до сада, али градимо брже него што смо икада градили у нашој земљи. То је такође једна чињеница. Да ли може брже, увек може брже - рекао је Тадић 2011.

 

Од речи до дела

Свака власт говори о напретку, успеху и бољој будућности. Али разлика између речи и дела данас се може измерити километрима изграђених путева. Грађани јасно виде урађено, а не само обећано.

Виде оно што остаје, повезује људе, привреду и Србију са будућношћу. 

 - Ово је доказ да Србија може све кад смо уједињени, за нас нема препрека! Од укупних 113 километара Моравског коридора остаје нам 28 км и завршен је, а до пре неку годину нисмо имали ауто-пут ни до Обреновца, Уба... Резултати су оно што нас разликује - што разликује оне који вредно раде! - поручио је председник Србије Александар Вучић у среду на церемонији отварања деонице ауто-пута Е-761 - Моравски коридор, петља "Врњачка бања" - петља "Врба".

Такође, мора се додати да је у изградњи још 394 километара, а у плану је додатних 936! 

Управо зато овај инфраструктурни циклус остаје записан као најинтензивнији у модерној историји Србије, као време у којем се више није чекало на бољу будућност, већ се она градила.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
РУСИ ЋЕ НАПАСТИ ЕУ МНОГО РАНИЈЕ: Велико упозорење из Украјине, позната година и главна мета

РУСИ ЋЕ НАПАСТИ ЕУ МНОГО РАНИЈЕ: Велико упозорење из Украјине, позната година и главна мета

РУСИЈА је померила своје планове за директну агресију са 2030. на 2027. годину, а Европа је све гласнија о ризику од директног сукоба, у којем би се балтичке државе могле наћи под окупацијом.

20. 12. 2025. у 09:41

ХРВАТИ ПОСЛАЛИ ЈАСНУ ПОРУКУ: Држава нам је на погрешном путу!

ХРВАТИ ПОСЛАЛИ ЈАСНУ ПОРУКУ: "Држава нам је на погрешном путу!"

ВЕЋИНА грађана Хрватске сматра да земља иде у погрешном смеру, а највише примедби имају на корупцију, инфлацију, ниске плате, мале пензије и сиромаштво, показало је децембарско истраживање Кробарометра, објављено у Дневнику хрватске Нове ТВ.

26. 12. 2025. у 12:34

Коментари (0)

ХАОС У УКРАЈИНИ: Зеленски је донео одлуку која је шокирала многе