ŠTITE, ALI KAD I KAKO? Uloga obezbeđenja kontrolora u gradskom prevozu nejasna, nedorečeno pod kojim uslovima reaguje
TUMAČENjE da privatno obezbeđenje koje ulazi sa kontrolorima u javni gradski prevoz nema pravo da legitimiše putnike, već samo da štiti radnike "Kentakarta" jer nemaju status službenog lica, napokon je stiglo iz Grada.
Ipak, i pored mnogobrojnih objašnjenja članova Zakona o privatnom obezbeđenju, ostaje nedorečeno u kojim okolnostima će obezbeđenje moći da uzme stvar u svoje ruke pri toj zaštiti, kao i na koji način.
U pomenutoj kompaniji uvođenje obezebeđenja i dalje pravdaju pozivajući se na zakon, uz tvrdnje da će ono sem kontrolora, "šitititi" čak i putnike koji redovno plaćaju prevoz.
Dok su u nadležnom Sekretarijatu za javni prevoz i juče čekali stav Gradskog prvobranilaštva kako bi pojasnili građanima šta je ono što sme da čini njihov privatni partner ("Kentkart"), u toku dana stiglo je saopštenje zamenika gradonačelnika Gorana Vesića. On je istakao da je obavestio partnersku kompaniju da licencirano privatno obezbeđenje nema pravo, niti osnov da legitimiše putnike u prevozu.
- Prema gradskim odlukama, kontrolu karata rade kontrolori, a ovlašćenje za legitimisanje, u skladu sa pozitivnim propisima, imaju samo i isključivo službena lica, među kojima su komunalni milicionari - rekao je Vesić.
- Razumem potrebu da se zaštite kontrolori u obavljanju radnih obaveza s obzirom na to da je samo tokom ove godine bilo oko 50 fizičkih napada na njih od putnika koji ne plaćaju karte u javnom prevozu.
Predstavnici "Kentkarta" istakli su da, otkako je uvedeno privatno obezbeđenje, 1. jula, nije bilo nijednog napada na kontrolore. Takođe, ne vide ništa sporno u angažovanju obezebeđenja i tvrde da kampanju protiv novina vode šverceri.
- Ovde ispaštaju i putnici koji plaćaju prevoz, jer kasne na posao kada putnik bez karte neće da sarađuje - nezvanično se juče na predstavljanju beogradske kartice moglo čuti iz "Kentkarta".
- Sada, kada sugrađani vide uz kontrolora obezbeđenje, neće reagovati incidentno.
Obezbeđenje ima zakonom data prava da putnika zaustavi do dolaska MUP i to ne zato što nema kartu, već ako je incidentan.
Predstavnici "Kentarta" su obezbeđenje kontrolora uporedili da obezbeđenjem u maloprodajnim objektima iako maloprodajni objekti i javni prevoz nemaju nikakvih sličnosti.
- Kada uđete u tržni centar obezbeđenje ne reaguje ukoliko se ponašate kako treba, ono služi samo za incidente situacije - kažu predstavnici "Kentakarta".
Na komentare da nigde u evropskim gradovima ne postoji ovakav sistem zaštite kontrolora, odgovaraju da "nigde ne postoji mogućnost da se ne plaća gradski prevoz".
I dok razlozi, mišljenja, opravdanja dolaze sa raznih strana, Beograđanima, preostaje da sami uvide kakva će zapravo biti uloga obezbeđenja u vozilu javnog prevoza, kako će ono u određenoj situaciji postupiti. Odnosno, da li će se, ako "odbruse" kontroloru, to tretirati kao incident.
MESEČNO, NjIH 12 NAPUSTI POSAO
U PROSEKU 12 kontrolora mesečno napusti posao. Kako kažu u "Kentakartu", napadi su učestali pa iz tih razloga teško dolaze do radnika koji bi se bavili ovim poslom...
PAŠALIĆ: SAMO FIZIČKA ZAŠTITA
SVAKI pojedinac ili preduzeće imaju pravo da štite sebe i svoju imovinu ili poslovanje tako što će da angažuju firmu koja pruža usluge zaštite lica, imovine i poslovanja fizičkom i tehničkom zaštitom, tvrdi Zaštitnik građana.
- Način angažovanja privatnog obezbeđenja regulisan je Zakonom o privatnom obezbeđenju - navodi se u obrazloženju Zaštitnika građana Zorana Pašalića.
- Prethodno bi trebalo doneti određene akte koji se odnose na ovu oblast kao i pribaviti saglasnosti nadležnih institucija, u prvom redu MUP. Pripadnici privatnog obezbeđenja, koji prate kontrolore u gradskom prevozu, nemaju pravo da legitimišu putnike.
Obezbeđenje u ovom slučaju može da ima samo jednu funkciju, a to je zaštita kontrolora.
Mogu da štite njihov fizički integritet i nemaju pravo da rade ništa drugo.
OTAC UBIO SARU (10) PA POBEGAO IZ ZEMLjE: "Legalno sam je kaznio, a ona je umrla - bila je nevaljala"
OTAC Sare Šarif (10) rekao je policiji da je "ubio svoju ćerku", tvrdeći da ju je "legalno kaznio, i ona je umrla", nakon što je pobegao u Pakistan, rečeno je danas na sudu u Velikoj Britaniji.
14. 10. 2024. u 16:17
VOZAČ AUTOBUSA PRETUKAO TINEJDžERA: Maloletnik nije imao novca da plati kartu
U RUSKOM gradu Ramenskoje, vozač autobusa je pretukao tinejdžera koji nije platio kartu.
13. 10. 2024. u 14:46
OBJAVLjEN IDENTITET UBIJENIH - SVE TINEJDžERI: "Najsmrtonosniji napad od početka invazije!" Istog dana kad su SAD rekle da šalju novi PVO
U NAPADU Hezbolahove bespilotne letelice na vojnu bazu u centralnom Izraelu u nedelju su ubijena četiri vojnika i teško je ranjeno još sedam osoba. IDF je sada objavio imena vojnika - svi su bili tinejdžeri i imali 19 godina, prenosi "Associated Press".
14. 10. 2024. u 12:38
Komentari (3)