IZVRŠITELJI NAJVEĆA MUKA I PROBLEM: Zaštitniku građana prestonice najviše žalbi Beograđana na rad JKP "Infostan tehnologije"
BROJ telefona gradskog ombudsmana u toku prethodne godine pozvalo je 3.000 građana kako bi podneli pritužbe na rad gradske uprave i preduzeća.
Foto P. Milošević
Direktno je došlo 202 građana. Od ukupno 369 žalbi, koje su bile u nadležnosti ove institucije, najviše je bilo upućeno na rad JKP "Infostan tehnologije" - čak 57.
Najviše prigovora koji su pristigli tokom prošle godine, građani su podnosili pojedinačno, ali su stizali i od stambenih zajednica. Na drugom mestu po broju prijava su gradske opštine (32 žalbe), a treće mesto dele preduzeća "Gradsko stambeno" i "Beogradski vodovod i kanalizacija" na čiji rad je stiglo po 30 zamerki.
- Ponovo se veliki broj građana žalio na rad "Infostana", najviše na skraćen rok za pokretanje postupka prinudne naplate zbog neplaćenih računa za komunalne usluge, odnosno na prosleđivanje predmeta izvršiteljima - navodi se u godišnjem izveštaju o radu ombudsmana grada Beograda.
- Više puta smo im ukazivali da je potrebno da uspostave bolji sistem komunikacije i saradnje sa kancelarijama izvršitelja, jer se često događalo da su obaveze izmirene, ali da građani dobiju utuženje. Građani su se žalili i na visinu iznosa računa, prijava i odjava korisnika komunalnih usluga, korišćenje subvencija za plaćanje računa i njihovo ukidanje.
Početak februara i novogodišnja rasveta koja radi naterali su jednu Beograđanku da priloži tužbu ombudsmanu. Članica Gradske biblioteke požalila se što je dva puta plaćala kamate i kazne za knjige koje je vratila sa zakašnjenjem. Građani su se šest puta žalili i na rad JKP "Pogrebne usluge", a među prijavama bilo je onih koje su se odnosile na visinu troškova sahrane i cenu nadgrobnih ploča. Smetalo je Beograđanima i postupanje kontrolora "Bus plusa", ali i nedostatak vozila na pojedinim linijama.
Kako se navodi u izveštaju, primećeno je da je tokom 2021. godine bio manji broj pritužbi na rad Sekretarijata za socijalnu zaštitu i Centra za socijalnu zaštitu Beograda.
"ŽULjA" I PODELA NASLEDSTVA
MEĐU prošlogodišnjim pritužbama bilo je i 68 dopisa koji nisu u nadležnosti gradskog ombudsmana. Oni su se odnosili na rad ministarstava, RGZ, banaka i republičkih javnih preduzeća. Kako se navodi u izveštaju, građani su se obraćali zbog zloupotrebe ličnih podataka, na primenu Zakona o zaštiti potrošača, diskriminaciju, ša čak i na podelu imovine nakon razvoda i podelu nasledstva.
Preporučujemo
ZAŠTITNIK GRAĐANA: Povući sporni udžbenik iz srpskog jezika do sledeće školske godine
27. 01. 2022. u 16:27
TRAMP DONEO ODLUKU: Povlači ambasadore i diplomate iz okruženja Srbije
ADMINISTRACIJA američkog predsednika Donalda Trampa povlači skoro 30 karijernih diplomata sa ambasadorskih i drugih visokih pozicija u diplomatskim predstavništvima SAD u svetu.
22. 12. 2025. u 10:32
RUSI ĆE NAPASTI EU MNOGO RANIJE: Veliko upozorenje iz Ukrajine, poznata godina i glavna meta
RUSIJA je pomerila svoje planove za direktnu agresiju sa 2030. na 2027. godinu, a Evropa je sve glasnija o riziku od direktnog sukoba, u kojem bi se baltičke države mogle naći pod okupacijom.
20. 12. 2025. u 09:41
AMERIKANAC JASAN: "Ukrajinci, privatno, priznaju da će izgubiti Donjeck, ali..."
POTPREDSEDNIH SAD Džej Di Vens izjavio je danas da su teritorijalna pitanja ključna tačka sporenja u pregovorima.
22. 12. 2025. u 19:29
Komentari (0)