ŠVERCOVANJE ZASADA BEZ KAŽNJAVANJA: Novoformirano Javno preduzeće "Naplata prevozne usluge" preuzima kontrolore od kompanije "Kentkart"

S. V.

30. 09. 2022. u 07:11

NOVAC koji ovih dana bude uplaćen na kioscima za mesečne i dnevne "bus plus" vožnje ide na račun novoformiranog JKP "Naplata prevozne usluge Beograd".

ШВЕРЦОВАЊЕ ЗАСАДА БЕЗ КАЖЊАВАЊА: Новоформирано Јавно предузеће Наплата превозне услуге преузима контролоре од компаније Кенткарт

Foto: N. Fifić

To je, prema rečima gradonačelnika Aleksandra Šapića, moguće iako još nisu završeni pregovori sa turskom kompanijom "Kentkart" koja se dosad bavila naplatom i prodajom "bus plus" markica. On kaže da je siguran da Grad neće plaćati nikakve penale i najavljuje da će kontrolori u narednim mesecima samo upozoravati putnike da kupuju karte i da pokušaju da uvedu ulaz na prednja vrata.

Odluka o osnivanju ove gradske firme, koju su beogradski odbornici aminovali na sednici u sredu, pokrenula je niz pitanja u javnosti. Opozicija i deo radnika zaposlenih u prestoničkim preduzećima smatraju da je ovo nepotrebno trošenje novca iz budžeta, te da je sve to mogao da radi GSP. Zbog toga su sindikalci i protestovali ispred gradske skupštine pre dva dana. Odgovarajući na prozivke, Šapić je rekao da želi da napravi "čisto" preduzeće, te da GSP sada nije u stanju "ni da o sebi vodi računa".

- Ovo je naplata karata za čitav javni prevoz, GSP u njemu učestvuje sa 50 ili 60 odsto - objašnjava gradonačelnik. - Zašto bi GSP naplaćivao prevoz privatnicima? Drugo, to preduzeće mora da preuzme kontrolore, zar neko veruje da je GSP savršen sistem u koji treba da uđu svi oni i da se "utope" u 250 miliona evra subvencija. Hoću da napravim čisto preduzeće, biće najvećim delom sastavljeno od kadrova GSP, onih koji sada tamo ne rade ono što treba. Ponudićemo im da pređu u novo preduzeće, da jasno definišemo njihov posao. Niti ćemo koga da otpuštamo, niti da smanjujemo platu, naprotiv, pokušaćemo da je povećamo.

Foto N. Fifić

Ključna odluka je doneta, a sa "Kentkartom" se još pregovara oko uslova. Šapić kaže da su oni imali procenat od osam odsto, te da su sami pravili kalkulaciju kako je naplata padala, pa tako dospeli u minus.

- Nisam ni znao da su tri puta kupovali novu opremu, od tih osam odsto. Pritom, oni su firma koja jedino ovde kod nas radi naplatu i kontrolu, svuda logistiku. Preuzimamo kontrolore, a za softverska rešenja ćemo videti.

A kada kontrolori "Kentkarta" pređu u JKP "Naplata prevozne usluge Beograd", njihovi prvi zadaci neće biti represivni, već će samo apelovati na putnike da budu savesni i plaćaju uslugu prevoza.

- U prvih nekoliko meseci, možda i godinu dana, kontrolori će samo da upozoravaju. Moj nalog biće da ne idu represivno. Današnja usluga prevoza u Beogradu nije na nivou onog što imaju evropske metropole. To ne znači da neće biti kontrolora. Biće ih, ali će ljudima govoriti "evo ovde su validatori, kupite i otkucajte kartu". Pokušaćemo da uvedemo ulaz na prednja vrata, a izlaz na ostala. A kad ljudi vide da su autobusi čistiji, da klime rade, da su linije frekventne, da je više vozila na ulicama i da smo podigli kvalitet usluge, počeće sami da plaćaju markicu - zaključuje Šapić.

Kada većina Beograđana zaista počne da plaća kartu, ističe gradonačelnik, neke od socijalnih kategorija biće oslobođene kupovine markice. Do tada, Šapić kaže: "Kad ne plaća niko, ne moraju ni oni."

ANDRIĆ NA ČELU "NAPLATE"

ZA v. d. direktora JKP "Naplata prevozne usluge" Beograd, prestonički odbornici izabrali su Slavena Andrića. U njegovoj biografiji piše da je rođen 1981. godine, te da je završio Fakultet za poslovne studije u Beogradu, a trenutno je pomoćnik predsednice opštine Voždovac.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (3)

HRVATI ŠOKIRALI RUSIJU: Uradili ono što čak ni Amerikanci nisu bili spremni da učine